• 8.985.805 stemmen

The Orville - Seizoen 1 (2017)

Show titel: The Orville

Ontwikkeld door: Seth MacFarlane

Met: Seth MacFarlane, Chad L. Coleman en Adrianne Palicki

Datum van release: zondag 10 september 2017

Eerst uitgezonden op: FOX (Verenigde Staten)

• Disney+ Bekijk seizoen 1 via Disney+

Plot The Orville

The Orville speelt zich een dikke driehonderd jaar in de toekomst af en volgt de avonturen van de U.S.S. Orville; een niet al te modern ontdekkingsruimteschip. Onder leiding van kapitein Ed Mercer moet de bemanning van dit schip allerlei missies uitvoeren en zullen ze de nodige beproevingen moeten doorstaan. Alsof alle ontdekkingsmissies nog niet lastig genoeg zijn, leiden de onderlinge verhoudingen tussen de bemanningsleden ook nog eens tot de nodige problemen.

Afleveringen Seizoen 1 (2017)

1. 1. Old Wounds

10 september 2017 (45 minuten)

Ed Mercer wordt aangesteld als de nieuwe kapitein van de U.S.S. Orville. Hij is van plan een nieuw hoofdstuk in zijn leven te beginnen. Wanneer zijn ex-vrouw Kelly Grayson wordt aangesteld als zijn rechterhand vreest hij echter voor het ergste.

2. 2. Command Performance

17 september 2017 (45 minuten)

Alara moet de leiding op de Orville overnemen wanneer Ed en Kelly gevangen worden genomen in een replica van hun oude huis.

3. 3. About a Girl

21 september 2017 (45 minuten)

De crew van de Orville kunnen het niet met elkaar eens worden wanneer Bortus en Klyden ruziemaken over hun pasgeboren kindje. Ze kunnen het niet eens worden over een mogelijke controversiële chirurgische ingreep.

4. 4. If the Stars Should Appear

28 september 2017 (45 minuten)

Ed en de rest van de Orville crew komen een enorm schip tegen in de ruimte. Dit schip dreigt tegen een ster te botsen. Sommige crewleden proberen de inzittenden van het schip te redden terwijl Bortus, Gordon en John achterblijven om een aanval van Krill tegen te houden.

5. 5. Pria

5 oktober 2017 (45 minuten)

Ed wordt smoorverliefd op de kapitein van een gestrand schip maar Kelly heeft zo het vermoeden dat hier niets is zoals het lijkt. Het is echter maar de vraag of Ed dit ook door heeft.

6. 6. Krill

12 oktober 2017 (45 minuten)

Ed en Gordon worden op een undercover missie gestuurd waarbij zij een Krill ruimteschip moeten zien te infiltreren. Hun doel is om daar een kopie van de bijbel van de Krills te pakken te krijgen.

7. 7. Majority Rule

26 oktober 2017 (45 minuten)

Kelly leidt een team om twee vermiste antropologen op te sporen die op een planeet terechtgekomen zijn die wel erg veel lijkt op de aarde uit de eenentwintigste eeuw.

8. 8. Into the Fold

2 november 2017 (45 minuten)

De crew trekt erop uit om dokter Finn, haar twee zonen en Isaac te redden. Hun shuttle is namelijk de ruimte ingeschoten en dwaalt nu doelloos rond.

9. 9. Cupid's Dagger

9 november 2017 (45 minuten)

De Orville wordt opgeroepen om als mediator op te treden in een vredesoverleg tussen twee culturen. De spanningen lopen echter juist hoger op wanneer een bekende van Ed en Kelly aan boord komt.

10. 10. Firestorm

16 november 2017 (45 minuten)

Er breekt brand uit op het schip de Orville en een crewlid komt te overlijden. Alara begint zich af te vragen of ze wel geschikt is voor deze baan, zeker wanneer er ook nog vreemde dingen gebeuren.

11. 11. New Dimensions

30 november 2017 (45 minuten)

Het Orville ruimteschip raakt flink beschadigd door een ruimtelijke abnormaliteit. Dit heeft als gevolg dat alle levende dingen gruwelijke effecten ervaren.

12. 12. Mad Idolatry

7 december 2017 (45 minuten)

De crew van de Orville landt op een planeet in een ander universum. Ed en Kelly denken er ondertussen over om weer een relatie met elkaar te beginnen.

Aan de trailer te zien is dit het grootste budget voor een komedieserie ooit. Met MacFarlane kan het heel grappig worden (Family Guy), maar ook heel flauw (Million Ways to Die).

Het lijkt me helemaal niks.

Een paar afleveringen gezien en ik moet zeggen RAMPZALIG komt ook omdat ik met hoge uitzondering al geen liefhebber ben van deze flauwe shit.

Leek het je dan toch even wat, of hoe werkt dat? Ik kijk nooit series die me "helemaal niks" lijken.

Welke is trouwens de hoge uitzondering die je wél leuk vindt?

avatar van renzoroy_mm

Zojuist officieel verlengd voor een 2e seizoen

Fox Renews 'The Orville' For Season 2 - IsMyShowCancelled.com

avatar van linxde1_mm

linxde1_mm

Het is een hele leuke luchtige serie. Ik kijk er graag naar. Af en toe durven ze ook gevoelige onderwerpen aan te snijden. Bijv S01E03 en S01E07.Zonder de kijker een mening op te dringen. Je mag zelf nadenken en je mening vormen en bijschaven! Anders dan veel andere series waar wanneer je een mening hebt die niet in het straatje van de SJW's valt af dreigt te haken.

Fans van jaren 80/90 startrek zouden deze serie ook kunnen waarderen.

avatar van FlorisV

FlorisV

Zeker fan van 80/90s Star Trek maar die had leukere humor en beter geschreven karakters en verhalen. Dit vond ik echt te flauw en de pilot gaf me niet het gevoel dat het een kans verdiende om verder te kijken. Van elke 10 grappen (veel onder de gordel) was er eentje die wel ging. Het is eigenlijk bijna Guardians of the Galaxy nivo en dat vind ik persoonlijk abonimabel slecht. Het is jammer, maar Star Trek is gewoon dood sinds de laatste aflevering van Enterprise. Brannon Braga mag dan meegeproduceerd hebben aan deze serie maar het is het voor mij niet.

avatar van korenbloem02

korenbloem02

Heerlijk luchtige serie. had van mij ook star trek: the orville mogen heten.

Maar ondanks de komische noot, is deze serie een stuk donkerder en grauwe als star trek. Voorbeeld: De aflevering waarin Brotus en zijn homesexuele partner, discussiëren om geen geslachtsverandering uit te voeren op hun geboren dochter. waar star trek bijna altijd het moraal van de individuele rechten overwint, is hier precies het tegen overgestelde, door wel het kind een geslachtsverandering te laten ondergaan, omdat de Moclan cultuur een maatschappij vrouwen als een genetisch defect beschouwd..

avatar van john mcclane 2

john mcclane 2

Dit is tegenwoordig een goed teken .

Volgens de critics is dit bagger , en volgens het publiek op rotten tomatoes is het een geweldige serie !

Kijk , daar kunnen we wat mee .

Fijn ook 4 seasons ….count me in .

The Orville - Rotten Tomatoes - rottentomatoes.com