Mijn Series +

Rich Man, Poor Man Book II (1976-1977)

Miniserie, 1260 minuten

ontwikkeld door Michael Gleason
met Peter Strauss, Gregg Henry en James Carroll Jordan

Rich Man, Poor Man Book II is een miniserie die voortborduurt op de conflicten binnen de Jordache familie uit Rich Man, Poor Man, vlak na de dood van Tom Jordache. Met name alle perikelen rondom Rudy Jordache worden onder de loep gelegd en zijn problemen met Anthony Falconetti en Charles Estep staan centraal in deze serie.

1. Chapter I
  18. Chapter XVIII
  19. Chapter XIX
  20. Chapter XX
  21. Chapter XXI
Net zo spannend net zo goed als book 1.

avatar van Lebarron
Het vervolg op Rich Man, Poor Man begint waar Book 1 eindigde met de dood van Tom Jordache(Nick Nolte). In Book II staat dus enkel Rudy centraal en draait alles rond hem en zijn opmars als senator maar ook om zijn ietwat moeizame priveleven. Dit wordt allemaal nog wat complexer als hij het opneemt tegen een machtige Tycoon die daarop Anthony Falconetti in dienst neemt, de moordenaar van Rudy's broer. Book II is ietsje minder dan Book I omdat het nu niet meer gaat om twee broers die beiden hun eigen levensweg bewandelen op hun eigen manier maar alleen Rudy het middelpunt is. Er gebeurt nog steeds genoeg en het is nog altijd vreselijk goed maar het contrast tussen Rudy die de ladder naar succes beklom en Tom die eeuwig aan het worstelen leek met het leven maar altijd weer boven kwam zorgde voor een goede balans in Book I en dat was zijn kracht. Pluspuntje: Falconetti is in book II mogelijk nog veel vileiner dan in Book I.