ad

Show titel: North and South

Seizoenen: 1 seizoen

• Google Play Niet beschikbaar op Ziggo

North and South

Afleveringen Seizoen 1 (1986)

1. Aflevering 1

De Amerikaanse Burgeroorlog is begonnen en Orry en Charles gaan naar het front. Orry gaat naar Richmond. George en Billy zijn in Washington D.C. Charles ontmoet Augusta Berkley, die medicijnen smokkelt voor de zuidelijke soldaten. Virgilia wil als verpleegster werken en vraagt congreslid Sam Greene om hulp. Ashton ontmoet Bent. De Eerste Slag bij Bull Run vindt plaats.

2. Aflevering 2

Brett and Semiramis gaan terug naar Mont Royal. Net als Orry, die ontdekt wat Justin heeft gedaan. Orry wil de business van Ashton en Bent vernietigen. Stanley en Isabel beginnen met hun eigen zaakjes voor de oorlog.

3. Aflevering 3

Lincolns Emancipatieproclamatie is een feit. De meeste slaven vertrekken van Mont Royal. Ashton brengt een bezoek aan Mont Royal en maakt Madeline duidelijk dat ze moet vertrekken en Orry achter moet laten, anders zal ze Madelines geheim onthullen. Hierop vertrekt Madeline stilletjes van Mont Royal. Ze dreigt hem aan te geven bij de kolonel, zodat hij de doodstraf krijgt. Brett steekt hier een stokje.

4. Aflevering 4

George wordt gevangengenomen en naar de Libby Gevangenis gebracht. Orry raakt gewond en komt terecht in het hospitaal waar Virgilia werkt. Beiden zijn door de vreselijke oorlog milder geworden en tonen respect voor elkaar. Zodra Orry ietwat hersteld is, ontsnapt hij uit het hospitaal, om aan een gevangenschap te ontkomen. Ashton en Bent blijven samenzweren.

5. Aflevering 5

Orry en Charles redden George uit Libby. Madeline helpt stervende mensen in Charleston. George heeft problemen dankzij Stanley en Isabel. James Huntoon and Orry vernietigen Bents zaakje. Na de ontploffing onthult Ashton al haar misdaden die ze heeft begaan.

6. Aflevering 6

De oorlog is ten einde. In de gevangenis komt het eindelijk tot een verzoening tussen Virgilia en haar broer George. George helpt Orry om Madeline te vinden. Beide families beginnen aan de wederopbouw van het land, hun leven en hun vriendschap...

avatar van hatebreeder

hatebreeder

Dit vind ik persoonlijk 1 van de beste series die ik ooit gezien heb zoniet de beste. Wat een prachtige serie waar alles in zit van spanning tot romantiek. Acteerwerk in deze serie is ook ver bovengemiddeld goed.