• 8.985.932 stemmen

Fear Itself - Seizoen 1 (2008-2009)

Show titel: Fear Itself

Ontwikkeld door: Mick Garris

Met: Eric Roberts, Anna Kendrick en Brandon Routh

Oorsprong: Canada / Verenigde Staten

Datum van release: donderdag 5 juni 2008

Eerst uitgezonden op: NBC (Verenigde Staten)

Plot Fear Itself

In dertien ongerelateerde horrorverhalen krijgen we onder andere te zien hoe vier mannen terecht komen in een oud fort, wat het huis blijkt te zijn van een oude vampier. Hoe een jong koppel verhuist naar een hekwerk-wijk en een gruwelijk geheim ontdekt. Hoe een man wordt bezeten door een Wendigo, en hoe een dierenarts in een weerwolf verandert.

Afleveringen Seizoen 1 (2008-2009)

1. 1. The Sacrifice

5 juni 2008 (43 minuten)

Vier criminelen zijn na een overval op de vlucht voor de politie. Ze komen terecht in een, op het eerste gezicht, verlaten stadje. Drie verleidelijke vrouwen ontfermen zich over de voortvluchtigen. Het blijkt echter dat de vrouwen een duister geheim met zich meedragen.

2. 2. Spooked

12 juni 2008 (43 minuten)

Harry Seigal is een privédetective, die jaren geleden ontslagen werd bij de politie nadat hij tijdens een verhoor per ongeluk een verdachte had vermoord. Hij houdt zich bezig met een zaak van een vrouw die haar man ervan verdenkt vreemd te gaan. Wanneer hij zijn doelwit begint te observeren, begint zijn verleden Seigal echter te teisteren.

3. 3. Family Man

19 juni 2008 (43 minuten)

Dennis Mahoney, een man met een succesvol leven, bevindt zich na een auto-ongeluk tussen leven een dood. Wanneer hij tot het leven terugkeert, doet hij dat in het lichaam van seriemoordenaar Richard Brautigan, beter bekend als "The Family Man Killer". Wat nog erger is, is dat Brautigan nu in het lichaam van Mahoney zit. Dennis moet zijn gezin zo snel mogelijk zien te redden, voordat Brautigan toeslaat.

4. 4. In Sickness and in Health

26 juni 2008 (43 minuten)

Een bruid ontvangt net voor de bruiloft een briefje waarop beweerd wordt dat haar aanstaande man een seriemoordenaar is. Het briefje lijkt slechts een stom grapje, maar de bruidegom lijkt zich plotseling wel erg koeltjes te gedragen.

5. 5. Eater

3 juli 2008 (43 minuten)

Agente Bannerman verblijft samen met twee andere agenten 's nachts op het politiebureau. Alles lijkt goed te gaan, totdat er een persoon wordt binnengebracht die ervan verdacht wordt ten minste dertig moorden te hebben gepleegd. Wanneer haar collega's zich vreemd beginnen te gedragen, moet Bannerman uit zien te zoeken wat er precies aan de hand is.

6. 6. New Year's Day

17 juli 2008 (43 minuten)

Helen wordt op nieuwjaarsochtend wakker en herinnert zich niets meer van de vorige nacht. Ze komt er al snel achter dat bijna iedereen op de wereld veranderd is in een zombie. Terwijl ze zich een weg naar het huis van haar vriend baant, komen haar herinneringen van de vorige nacht langzaam weer naar boven.

7. 7. Community

24 juli 2008 (43 minuten)

Een jong, getrouwd koppel neemt hun intrek in een hekwerkwijk. Ze komen erachter dat hun nieuwe buren er alles aan doen om hun buurt 'perfect' te houden.

8. 8. Skin & Bones

31 juli 2008 (43 minuten)

Boer Grady Edlund keert, na enkele dagen vermist te zijn geweest in het bos, terug naar zijn familie. Hij moet het gevecht aangaan met een demon die hem bezeten heeft.

9. 9. Something with Bite

3 januari 2009 (43 minuten)

Dierenarts Wilbur Orwell verandert langzaam in een weerwolf nadat hij gebeten is door een groot beest dat binnen werd gebracht in zijn kliniek.

10. 10. Chance

10 januari 2009 (43 minuten)

Chance Miller lijkt niet veel geluk te hebben in het leven. Dit wordt versterkt wanneer hij het op een dag moet opnemen tegen een kwade dubbelganger van zichzelf.

11. 11. The Spirit Box

17 januari 2009 (43 minuten)

Het dode meisje Emily D'Angelo, van wie werd gedacht dat ze zelfmoord had gepleegd, maakt contact met haar klasgenoten, Becca en Shelby. Ze laat hen weten dat ze geen zelfmoord heeft gepleegd, maar dat ze in plaats daarvan vermoord is. Ze vraagt haar klasgenoten om te helpen wraak te nemen.

12. 12. Echoes

24 januari 2009 (43 minuten)

Sam denkt dat hij in een vorig leven een sadistische moordenaar was. Hij doet er alles aan om het karakter dat hij in een vorig leven had niet zijn huidige leven te laten overnemen.

13. 13. The Circle

31 januari 2009 (43 minuten)

Een schrijver trekt naar een klein stadje in de hoop zijn creativiteit een boost te geven. De gebeurtenissen uit het zijn nieuwste verhaal worden echter realiteit voor hem en zijn vrouw. Iets of iemand rond hun huis heeft het op hen gemunt.

avatar van renzoroy_mm

Samen met Masters of Horror de beste horror series

avatar van DionneDarko

DionneDarko

Oh deze ga ik ook ooit checken. Nu voorlopig nog even niet want ik volg een beetje erg veel.

avatar van renzoroy_mm

DionneDarko schreef:

dat probleem ken ik

avatar van jordandejong

jordandejong

Over het algemeen fijne horror anthologie. Wel héél erg wisselvallig overigens, maar dat was ook al zo met Masters of Horror.

The Sacrifice - 4*

Uitstekend begin van de serie. Leuke characters, heerlijke setting, goed tempo, lekker spannend. Perfect voorbeeld van hoe je zo'n aflevering van een anthology serie als dit moet invullen.

Spooked - 3*

Begint best aardig, maar zakt later weg. Niet spannend, eng, of leuk genoeg. Eric Roberts acteert daarnaast vrij matig.

Family Man - 4*

Dit is dan wel weer een erg leuke aflevering. Aardig acteerwerk, en heel wat fucked up twists. Vooral het einde is geweldig.

In Sickness and in Health - 2*

John Landis levert een simpelweg slechte aflevering af. Geinig concept, maar alles voelt héél goedkoop aan, de spanning wil niet overkomen, en het acteerwerk van vrijwel de gehele cast is bijzonder matig.

Eater - 4,5*

Stuart Gordon brengt na de teleurstellende inbreng van John Landis wél een hele fijne aflevering. Eater (met een serialkiller die grotendeels gebaseerd is op Ed Gein) heeft alles voor een toffe horror trip: Sterke sfeer, leuke characters, goed acteerwerk, wat gore, en een shitload aan creepyness. Stephen R. Hart (a.k.a. de Eater) is daadwerkelijk beangstigend met zijn griezelige uitstraling. Goede soundtrack ook.

New Year's Day - 3,5*

Darren Lynn Bousman zorgt voor een leuke, 28 Days Later achtige, aflevering. Redelijk geacteerd en af en toe best spannend. Wel jammer dat het allemaal wat chaotisch (camerawerk, editing etc.) overkomt.

Community - 3*

Best een leuk ideetje, maar eigenlijk niet geschikt voor een lengte van een minuut of 40. Daardoor gaan de ontwikkelingen allemaal net even iets te snel, wat het te onrealistisch en haastig maakt. Niet geweldig geacteerd ook.

Skin and Bones - 4,5*

Get out a nice sized cooking pot. Stoke the stove. Use an onion, and a carrot.

I've worked up quite an appatite.

Skin and Bones is een type aflevering waar deze serie meer van zou mogen hebben. Een soort The Exorcist . Zowel qua sfeer als creepyness een hele dikke voldoende. John Pyper-Ferguson en Doug Jones zijn twee fijne leads. Vooral die laatste is geweldig op dreef. Die dinnerscene is ook echt heerlijk fucked up, ook mede weer door Doug Jones die echt héél veel plezier in zijn rol lijkt te hebben.

Something With Bite - 2*

Weer eens een zeer zwakke aflevering uit deze anthologie. Een weerwolven verhaal dit keer. Faalt op heel veel punten: matige soundtrack, slecht geacteerd, geen gore, geen spanning en zelden grappig (ondanks dat het dat wel probeert te zijn). De ontknoping is nog best aardig, en redt het geheel een beetje (mede omdat de weerwolf dan eindelijk in volle glorie te zien is).

Chance - 4*

Zoals wel vaker in deze serie is dit niet echt horror te noemen, maar een goede aflevering is het desondanks wel. Geen horror dus, maar wel lekker spannend. Ethan Embry vertolkt zijn personage daarnaast op een hele fijne wijze. Steeds verder brengt hij zichzelf in een uitzichtloze situatie. Goede acteur. Einde ging wel een beetje snel. Dit was zo'n aflevering waar het het verhaal ten goede was gekomen als het wat langer had geduurd.

The Spirit Box - 3,5*

Geestenfilmpjes, ik heb er niet zo veel mee. Rob Schmidt (Wrong Turn) maakt er echter toch een vermakelijke aflevering van. Ondanks dat het allemaal wat voorspelbaar is, is het wel redelijk spannend, en hangt er een leuk sfeertje. Geen uitschieter, maar wel behoorlijk vermaak.

Echoes - 2,5*

Matige aflevering. Jammer, aangezien je met Aaron Stanford wel een goede acteur hebt als lead. Stanford doet het ook zeker niet onaardig, en ook met Camille Guaty is weinig mis. Het verhaaltje zelf wordt echter pas de laatste 5/10 minuten enigszins interessant. Ook nogal saai en onorigineel dat dit de zoveelste aflevering is waar de hoofdpersoon geteisterd wordt door 'waanbeelden/visioenen'.

The Circle - 4,5*

The Circle, een Evil Dead-achtige aflevering, is een prachtige afsluiter van deze wisselvallige serie. Spannend, creepy en sfeervol. Het is zelfs de eerste aflevering die af en toe enigszins eng is. De matige CGI heeft ook zijn charme. Verder een leuke cast met Johnathon Schaech en Ashley Scott.

Wisselvallig, maar over het algemeen dus op zijn minst vermakelijk. Hier en daar is het echt slecht, en af en toe zit er echt een goede tussen. Verder een toffe leader met goede visuals en soundtrack. Elke aflevering is het ook weer leuk om te zien welke bekende koppen er nu weer opdraven in de cast... Dat zijn er nogal wat: o.a. Eric Roberts (Runaway Train), Cynthia Watros (Lost), Lawrence Gilliard Jr. (The Walking Dead), Brandon Routh (Arrow), Doug Jones (Falling Skies), John Pyper-Ferguson (The Last Ship), Ethan Embry (The Walking Dead), Mark Pellegrino (Lost), Aaron Stanford (12 Monkeys), Eric Balfour (The Texas Chainsaw Massacre) en Ashley Scott (Jericho) zijn te bewonderen.

avatar van Mr-Mcmovie

Mr-Mcmovie

• 2008 stemmen

jordandejong schreef:

Wisselvallig, maar over het algemeen dus op zijn minst vermakelijk. Hier en daar is het echt slecht, en af en toe zit er echt een goede tussen. Verder een toffe leader met goede visuals en soundtrack. Elke aflevering is het ook weer leuk om te zien welke bekende koppen er nu weer opdraven in de cast... Dat zijn er nogal wat: o.a. Eric Roberts (Runaway Train), Cynthia Watros (Lost), Lawrence Gilliard Jr. (The Walking Dead), Brandon Routh (Arrow), Doug Jones (Falling Skies), John Pyper-Ferguson (The Last Ship), Ethan Embry (The Walking dead)

En Ethan Embry ook bekend van masters of horror (de afl met moonface)

avatar van 606

606

Gekocht voor een zeer klein bedrag, samen met 19 andere dvds voor 2 euro, bij kringloop

avatar van umbra

umbra

Tijdje terug nog eens gekeken en blijft gewoon zalige horror reeks, net zoals masters of horror, ik hou vd stijl, de sfeer, de twists.