• 8.345.920 stemmen

Ontwikkeld door: Richard Fee en Nicola Shindler

Met: Richard Armitage, Sarah Parish en Cush Jumbo

Oorsprong: Verenigd Koninkrijk

Datum van release: vrijdag 31 december 2021

Eerst uitgezonden op: Netflix (Nederland)

• Netflix Bekijk seizoen 1 via Netflix
  • Google Play Niet beschikbaar op Ziggo

Plot Stay Close

Het verhaal draait om drie mensen die leven met een groot geheim en een leven hebben dat ze eigenlijk niet willen. Huisvrouw Megan heeft een wild verleden en is steeds meer ontevreden met haar huidige leven. De getalenteerde fotograaf Ray kwijnt weg in zijn nietszeggende baan bij een roddelkrant en rechercheur Broome heeft moeite om een oude zaak los te laten. Als een oude bekende van Megan schokkend nieuws komt brengen, zal dat impact hebben op de huidige levens van de drie personages.

Afleveringen Seizoen 1 (2021)

1. Aflevering 1

31 december 2021 (53 minuten)

Megan Pierce gaat bijna trouwen, maar heeft last van iemand uit haar verleden. Brigadier Mike Broome ontdekt een nieuwe verdwijning, die doet denken aan een cold case.

2. Aflevering 2

31 december 2021 (45 minuten)

Megan wil de waarheid over Stewart weten en vraagt daarbij een oude vriend om hulp. Als er meer personen worden vermist, vermoedt Broome dat er een verband bestaat.

3. Aflevering 3

31 december 2021 (39 minuten)

De verhalen van Daves moeder over een ongewenste bezoeker veroorzaken onrust bij Megan. Ray en Kayleigh denken terug aan de avond waarop Carlton en anderen verdwenen.

4. Aflevering 4

31 december 2021 (48 minuten)

Harry regelt een ontmoeting voor Megan. Broome duikt in zijn privéleven. Ray wordt ondervraagd door de politie terwijl hij zijn herinneringen probeert terug te halen.

5. Aflevering 5

31 december 2021 (43 minuten)

Megans weerzien met Ray eindigt vroegtijdig. Broome en Erin onderzoeken een afwijking in het patroon van verdwijningen, die leidt naar een gecompliceerde oude zaak.

6. Aflevering 6

31 december 2021 (48 minuten)

Daves vrijgezellenfeest wordt verpest door een ongenode gast. Ken en Barbie richten zich op Megans familie. Lorraine rouwt om het verlies van een vriend.

7. Aflevering 7

31 december 2021 (50 minuten)

Broome en Erin proberen te ontdekken wie het lek is bij de politie. Megan is eindelijk eerlijk tegen Dave. Del Flynn beseft dat zijn grip op Ken en Barbie zwak is.

8. Aflevering 8

31 december 2021 (49 minuten)

Na een schokkende ontdekking wordt de zaak voor Broome zeer persoonlijk. Megan en Ray ontdekken eindelijk wat er gebeurd is op een noodlottige avond in hun verleden.

avatar van lang pee

lang pee

Had hier veel van verwacht, maar heb de serie na twee afleveringen niet meer verder gekeken. Zwak verhaal, en bijzonder slechte acteerprestaties. Begrijp de goede kritieken niet, één van de slechtste series die ik ooit gezien heb.

avatar van Roderix

Roderix

Mij valt deze serie mij tot op heden best mee, het is altijd even wennen aan de karakters en acteurs.

En om nu als bovenstaande al na 2 afleveringen te stoppen is jammer, want er valt best wel wat eer aan te behalen.

Voor de rest zit ik er nog midden in, en kan pas op het eind zeggen of het de moeite waard was.

Ladyluna

Verfilmingen van auteur Harlan Coben die in een mini serie zijn gegoten, vind ik tot nu toe altijd een leuk mysterie, om tijdens het kijken zelf de “rechercheur” uit te hangen. Waarna je na iedere aflevering met vragen zit, en pas op het allerlaatst de puzzelstukjes in elkaar kunt leggen. Dat vind ik toch knap, en daarom blijven deze mini-series me boeien.

Ook “Spoorloos” en “Le Chalet” van Harlan Coben vond ik super. Misschien is het acteerwerk niet helemaal perfect, de acteurs die in “Stay Close” meedoen, zijn niet de minsten.

Ongelooflijke slechte serie. Slecht acteerwerk en bizar onwaarschijnlijk verhaal. Na aflevering 2 niet meer kunnen kijken van de pijn in m’n tenen. Compleet krom getrokken. Met als grootste dieptepunt Eddie Izzard in een ongeloofwaardige rol als verslaafde advocaat. Verspil geen minuut hieraan, dat is mijn advies.

avatar van bjerik76

bjerik76

• 1914 berichten

de melding elke keer vooraf 16 jaar sloeg ieder geval nergens op.

Dit kan makkelijk een stuk lager.

Het verhaal met de verschillende wendingen hoe het precies allemaal verlopen is was wel leuk verzonnen.

Doordat er elke keer iets meer duidelijk word kijkt het wel lekker weg, maar het word op een gegeven moment wel iets " te" toevallig en raar zoals die 2 retro gekleede tapdansende tieners.

avatar van cor1946

cor1946

We gaan het volgen

avatar van Feja

Feja

Heb de serie wel uitgekeken, omdat ik toch nieuwsgierig was naar de ontknoping. Dus in dat opzicht een pluim voor de makers. Maar na de plotselinge dans-scene middenin, waarbij het leek of je in een musical was terechtgekomen, had ik de neiging om af te haken. Het haalde alle geloofwaardigheid in een keer onderuit. Zo raar.

avatar van irem1978

irem1978

Nou!

De plot twist zag ik beslist niet aankomen! Een heel goed einde van het verhaal.

In het begin moest ik echt even doorzetten met kijken, maar blij dat ik dat gedaan heb.

Zeker een aanrader!

avatar van Arnozel

Arnozel

Ik bleef kijken omdat ik benieuwd was hoe 't verder zou verlopen. Apart in elkaar gestoken verfilming.

Heb me ermee vermaakt; géén hoogvlieger, maar toch boven gemiddeld; 3.5 uit 5 toch zeker.

avatar van karilem

karilem

Spannende serie.. zou ik ook aanraden