• 8.254.707 stemmen

Clickbait - Seizoen 1 (2021)

Show titel: Clickbait

Afleveringen: 8

Speelduur: 6 uur en 10 minuten

Ontwikkeld door: Tony Ayres en Christian White

Met: Camaron Engels en Jaylin Fletcher

Oorsprong: Verenigde Staten / Australië

Datum van release: woensdag 25 augustus 2021

Eerst uitgezonden op: Netflix (Nederland)

• Netflix Bekijk seizoen 1 via Netflix
  • Google Play Niet beschikbaar op Ziggo

Plot Clickbait

Er blijkt een dubieuze link met het internet te zijn wanneer brave huisvader Nick Brewer wordt ontvoerd. Zijn naasten doen er alles aan om de dader en het motief te achterhalen. Iedere aflevering belicht een ander perspectief op de gebeurtenissen rondom de misdaad, wat in totaal acht verschillende gezichtspunten oplevert.

Afleveringen Seizoen 1 (2021)

1. 1. The Sister

25 augustus 2021 (43 minuten)

Pia Brewer haast zich om Nick te vinden wanneer hij bebloed in een online video verschijnt en een bord vasthoudt met de tekst: 'Bij vijf miljoen views sterf ik.'

2. 2. The Detective

25 augustus 2021 (49 minuten)

Nadat rechercheur Roshan Amiri online contact heeft opgenomen met Pia, raakt hij verwikkeld in de zaak van haar broer. Hij ondervindt weerstand in zijn eigen gelederen.

3. 3. The Wife

25 augustus 2021 (48 minuten)

Grote onthullingen roepen vragen op over het huwelijk van Sophie en Nick. Sophie zelf krijgt meer verbijsterend nieuws van een onbekende. Amiri ondervraagt een verdachte.

4. 4. The Mistress

25 augustus 2021 (42 minuten)

Emma Beesly komt aan in Oakland om te rouwen en de lucht te klaren, maar haar aanwezigheid maakt het mysterie rond Nicks geheime leven alleen maar groter.

5. 5. The Reporter

25 augustus 2021 (42 minuten)

Verslaggever Ben Park doet alles om nieuws te maken. Maar in de zaak van Nick ontdekt hij al vlug dat zijn messcherpe methoden een keerzijde hebben.

6. 6. The Brother

25 augustus 2021 (52 minuten)

Nu de waarheid over Sarah Burton bekend is, verschuift de aandacht naar haar broer Simon. Waartoe is een beschermende, rouwende broer in staat?

7. 7. The Son

25 augustus 2021 (49 minuten)

Ethan Brewer heeft meer verloren dan alleen zijn vader. Hij strijdt voor diens eerherstel en heeft online een nieuwe vriendschap gesloten. Maar is die wel zo onschuldig?

8. 8. The Answer

25 augustus 2021 (45 minuten)

De politie en de Brewers krijgen steeds meer duidelijkheid over de zaak. De vraag blijft wie Nicks virtuele leven heeft gecreëerd en zijn echte leven heeft beëindigd.

avatar van nightbreed

nightbreed

De trailer voorspelt niet veel goeds. Doet me qua acteerwerkt en stijl denken aan een middelmatige tv-serie van de jaren 90. En toch ga ik tegen beter weten de serie een kans geven.

avatar van misterdart

misterdart

Top serie! Na de eerste aflevering wil je weten hoe het zich verder ontrafeld. Het einde had ik niet zien aankomen.

avatar van Fonzzz

Fonzzz

Gewoon kijken!!! TOP serie

avatar van rep_robert

rep_robert

Je denkt in eerste instantie als je op Netflix doorklikt dat dit een van de zoveelste crap dingen is waar je langs zapt, maar eenmaal begonnen is Clickbait ontzettend verslavend. Het plot is slim geschreven en het wisselende perspectief per aflevering werkt als een tierelier. Het mysterie wordt perfect opgebouwd en per aflevering leer je steeds een beetje meer. Vaak word je op het verkeerde been gezet, maar niet op een vervelende manier. Het einde van de serie is erg verrassend, maar ik had het misschien toch liever iets anders gezien. Het was bv inventiever geweest als er voor elke misdaad (ontvoering/moord/catfishen een andere dader was en alles mooi met elkaar zou worden verweven. Maar dit is een kleine nitpick op een verder bijzonder sterke serie waarbij je gevoelsmatig wordt verplicht om te bingen!

avatar van Esteban

Esteban

Er lijkt geen middenweg te zijn wat deze serie betreft. Ik lees alleen maar lovende óf vernietigende kritieken. Weinig tussenin. Momenteel véél te véél series tegelijkertijd die gelanceerd worden, dus deze zal nog even (of heel lang) moeten wachten.

avatar van Danny19998

Danny19998

Kan met moeite mijn aandacht vasthouden bij deze serie. Traag niet spannend. Het is het allemaal net niet. Maar er schijnt een zieke twist te zijn op het eind dus ik kijk hem wel af!

stinissen (crew series)

Een heerlijke who done it. Je wordt echt het drama ingezogen, uitstekende miniserie dikke acht dus 4*

avatar van hatebreeder

hatebreeder

Prima serie die lekker wegkijkt. Een erg verassend einde ook.

cor1946

Raar beginnende serie, met actrice van niks

avatar van keukenzout

keukenzout

Waanzinnige serie, ben echt door de afleveringen gevlogen! De personages zijn wel van bordkarton en veel diepgang zit er niet in maar de verhaallijnen vond ik erg scherp!

avatar van bjorn198036

bjorn198036

Echt top in elkaar gezet,1 van de betere die ik sinds tijden heb gezien. Krijgen maar weinig makers voor elkaar, dat je vandaag het begin tot het eind in spanning gehouden word en geboeid blijft.

cor1946

Er staat bij de serie 1 geen beschrijjving van de inhoud en ik kan hem niet naar mijn updates krijgen

avatar van umbra

umbra

Begin vd serie was veelbelovend, maar het verder verloop, vond ik toch wat minder. Dus wat gemengde gevoelens bij deze serie.

cor1946

Redelijke serie, soms spannend en soms saai.

avatar van zeemeerna

zeemeerna

Leuk gegeven maar het geheel tenenkrommend Amerikaans, mierzoete soundtrack en de personages zeer oppervlakkig. Grote bron van irritatie voor mij, is zusje Pia die acteert alsof ze een kind van 6 is. Vreemd ook dat als je pa vermist wordt en er velen naar hem op zoek gaan, je als tienerzoon de hele dag rustig achter je laptop of telefoontje blijft zitten…ik was allang tot actie overgegaan.