Mijn Series +

We Moeten Eens Praten (2021)

Belgiƫ
Miniserie, 120 minuten

met Clara Cleymans en Rik Verheye

We maken kennis met het koppel Els en Alex, dat in volle crisis zit. Na een relatie van vier jaar maakt Els het plots uit met Alex. Ze heeft iemand anders. De wereld van Alex stort in. Zijn hart breekt, de paniek slaat toe, hij kan het niet aanvaarden. Had hij dan niks door of was hij niet aan het opletten? Els wil dat Alex vertrekt. Maar dan wordt het land plots geteisterd door een gifwolk. Iedereen moet binnenblijven op bevel van de regering.

1. Aflevering 1
  2. Aflevering 2
  3. Aflevering 3
  4. Aflevering 4
Uit het niets (althans wat mij betreft) kwam de eerste aflevering gisteren thuis de woonkamer binnen.

Bijna had ik gezapt, want ik ben niet zo een fan van Rik Verheye. Toch blijven hangen en het is me zeker bevallen. Leuk uitgangspunt: slechts 2 personages van wie de relatie net op de klippen gelopen is zitten samen gevangen in hun woning. Op dat vlak past het natuurlijk perfect bij onze huidige toestand. Ik weet niet of dit puur toeval is of dat de lockdowns net de inspiratie voor deze serie gevormd hebben.

Het is zo'n serie die noch drama noch komedie is, maar kan laten lachen én ontroeren. Zoals we gewend zijn van zovele Vlaamse series. En is daarmee leuk kijken, want ik heb wel een zwak voor zulke zaken (denk Red Sonja, Quiz Me Quick, Duts, Marsman, Eigen Kweek ...)

avatar van thomzi50
Zag deze zin al een paar keer voorbij komen en moet er steeds om gniffelen: "Had hij dan niks door of was hij niet aan het opletten?" Alsof die twee elkaar uitsluiten.

avatar van Esteban
rafke pafke schreef:

Het is één van de mini-series gemaakt tijdens de pandemie die komende tijd op EEN te zien zullen zijn. Bewust dus. Voorlopig vind ik 't niet veel. De dialogen en sprongetjes die de personages maken zijn me te geknutseld. En ik geloof Cleymans niet, die nochtans heel overtuigend is in De Ridder. Verheye weet de meubels nog wat te redden.

avatar van Kronos
De andere series zijn Leef, Lockdown en De Shaq.

We Moeten Eens Praten is tot nu toe goed geslaagd. Prima acteerprestaties en dialogen. Net als bij een echt koppel in turbulente tijden kan de sfeer snel omslaan, om uiteindelijk telkens weer geconfronteerd te worden met de actuele situatie. In dit geval, een relatie die voorbij is en tot elkaar veroordeeld zijn voor onbepaalde tijd.

Heel erg leuk.

Herinnerde me aan Coupling: lekker snedig en herkenbaar...

avatar van JorisTVmeter
Van zulke 'simpele' maar leuke doordachte en herkenbare series word ik goed gezind. Je kan dit perfect in één avondje bekijken. Dan toch iets goed aan Corona, leuk dat dit een kans krijgt om gemaakt en bekeken te worden. Van genoten, dus wel wat sterren waard.