Mijn Series +

La Révolution - Seizoen 1 (2020)

Frankrijk
Actie / Avontuur

ontwikkeld door Aurélien Molas
met Doudou Masta, Julien Sarazin en Geoffrey Carlassare

De serie speelt zich af in 1787, wanneer Joseph Guillotin - uitvinder van de Guillotine, een geheimzinnig virus ontdekt dat mensen van adel aanzet tot het plegen van gruwelijke moorden op doodgewone middenstanders. Het virus en de bijbehorende gevolgen veroorzaakt een golf van gewelddadige opstanden door heel Frankrijk. Een aantal mensen neemt de moedige taak op zich om terug te vechten, de bloederige slachtpartijen in het land te stoppen en te zorgen dat de rust langzaam maar zeker wederkeert.

1. Les Origines
  2. Le Revenant
  3. Les Innocents
  4. Les Bourreaux
  5. Le Sang Bleu
  6. L'alliance
  7. Le Dilemme
  8. La Révolte

zeer goeie serie precies mijn ding van alles wat ( nou zijn die Franse films/Series over het algemeen toch wel goed heb nu 3 afleveringen gezien ga nog snel naar de 4e aflevering !!

avatar van horizons
Eerste aflevering wel amusant.

avatar van joy4ever
Wel amusant maar wel wat storend dat het tijdsbeeld niet altijd even goed overkomt. Zal wel met budget te maken hebben. Maar toch wel benieuwd naar de rest.

avatar van horizons
joy4ever schreef:

Tja, ze beginnen ermee dat het een alternatief tijdsbeeld is.

avatar van joy4ever
Alternatief in de zin dat het afwijkt van hetgeen er destijds werkelijk is gebeurd. Dat weet ik. Maar ik doel bijvoorbeeld op de scène op het landgoed met o.a. het borden schieten. Dat komt heel amateuristisch over. Daar word ik niet de 18e eeuw mee ingezogen.

zo juist afgekeken mag van mij nog wel een seizoen komen !! Qua Netflix vind ik dit wel weer een toppertje !!