Mijn Series +

Albatros - Seizoen 1 (2020)

Belgiƫ
Komedie / Drama

ontwikkeld door Gilles Coulier, Gilles De Schryver en Wouter Sap
met Ruth Beeckmans, Benny Claessens en Marjan De Schutter

De reeks volgt tien zwaarlijvigen die hun leven willen beteren en daarom deelnemen aan een afslankingskamp 'Albatros', in de Ardennen. Bij aankomst blijkt echter dat ze niet alleen fysiek, maar ook emotioneel overtollige kilo's met zich meesleuren. Het gaat er snel heftig aan toe. De deelnemers worden lichamelijk uitgedaagd door een weinig subtiele coach. Maar ook de groepstherapeute kijkt in hun ziel en probeert hen uit hun comfortzone te halen. De beschermende lagen waarmee ze de buitenwereld en hun verleden op afstand hielden, worden zo één voor één weggehaald.

1. Aflevering 1
  6. Aflevering 6
  7. Aflevering 7
  8. Aflevering 8
avatar van JorisTVmeter
Moeilijk te beoordelen.... niet slecht, maar ook niet enthousiast over. Misschien gewoon mijn ding niet? 2.5*

Goede serie : Uitstekend geacteerd en pakkende verhalen. Aangekondigd als drama+komedie, maar als je graag wat wil (glim)lachen, dan kies je beter een andere serie, want deze is toch behoorlijk zwaar op de hand. Beetje meer lichtvoetigheid had eigenlijk wel gemogen.