ad
  • 8.082.791 stemmen

Albatros - Seizoen 1 (2020)

Show titel: Albatros

IMDb beoordeling: 7,6 (263)

Seizoenen: 1 seizoen

Afleveringen: 8

Datum van release: woensdag 1 juli 2020

• Google Play Niet beschikbaar op Ziggo

Albatros

Afleveringen Seizoen 1 (2020)

1. Aflevering 1

7. Aflevering 7

8. Aflevering 8

avatar van JorisTVmeter

JorisTVmeter

Moeilijk te beoordelen.... niet slecht, maar ook niet enthousiast over. Misschien gewoon mijn ding niet? 2.5*

avatar van Zjokke

Zjokke

Goede serie : Uitstekend geacteerd en pakkende verhalen. Aangekondigd als drama+komedie, maar als je graag wat wil (glim)lachen, dan kies je beter een andere serie, want deze is toch behoorlijk zwaar op de hand. Beetje meer lichtvoetigheid had eigenlijk wel gemogen.

avatar van AOVV

AOVV

Tragikomische reeks met een meer dan goede cast en dus ook uitstekend geacteerd. De reeks speelt meer op de traan dan op de lach, want hoewel er wel degelijk (fijne) humor aanwezig is, zijn het de persoonlijke verhalen, ervaringen en trauma's van de personages die de boventoon voeren.

Vooral in het middenstuk vond ik de reeks erg goed, met pakkende verhalen rond Raf en Guy. De finale kon wat beter, naar mijn mening, maar toch een goeie reeks!

3,5 sterren

avatar van Zandkuiken

Zandkuiken

Na de 2e reeks van Beau Séjour weer een geweldige serie van Vlaamse bodem. Ook Albatros heeft filmische allures, met een knappe cinematografie en sterke soundtrack. Het deed mij soms wat denken aan een quirky Amerikaanse indiefilm.

Het dorpsfeest heb ik wel al eens zien voorbijkomen in Bevergem, maar verder heb ik weinig aan te merken op dit uitgebalanceerde, licht absurdistische portret van een groep mensen die niet alleen met hun gewicht, maar in de eerste plaats met zichzelf worstelen. Bij momenten ook erg grappig, maar zonder dat de personages hun waarachtigheid verliezen.

avatar van StanStan_mm

StanStan_mm

Goed geacteerd. De personen worden fijntjes uitgebeeld. Pakkend. Ik merk dat een aflevering nog dagen bij me nasmeult.

avatar van vinejo

vinejo

Ik begrijp totaal de positieve comments niet rond deze reeks. Heb heel veel sympathie voor de makers én de acteurs (met uitzondering van die Benny Claessens, die in Humo niet beseft hoe het komt dat hij zoveel van school werd gesmeten terwijl hij zogezegd zelf gepest werd. In het interview werd duidelijk waarom, hij is zelf constant negatief over anderen)

Er is in de serie nog geen enkele situatie geweest die ik ontroerend vond, of grappig (enfin, mss wel eens iets redelijk grappig maar nooit echt om te lachen). Sommige van de acteurs spelen ook echt niet zo goed (de dame die centraal stond in de tweede aflevering, dat lag dicht bij amateurtoneel vond ik).

Misschien is dit wel goed als therapeutisch programma, maar het is allerminst een serie die boeit of beklijft.

Ik krijg alleen maar heimwee naar Het geslacht de Pauw of Het Eiland als ik hiernaar kijk.

Heb het dan ook opgegeven na twee en een halve aflevering (en mijn vrouw ook).

avatar van Esteban

Esteban

Ik begrijp niet goed wat Het Geslacht De Pauw (schitterende televisie) of Het Eiland (geniaal) hier komen bij doen. Albatros is op geen enkel vlak ook maar enigszins vergelijkbaar met die titels. Deze serie brengt iets héél anders. En sowieso iets dat langzaam groeit. Dan komt je met twee afleveringen inderdaad niet ver.

avatar van vinejo

vinejo

Esteban schreef:

Heb een deel gezien van de recentste aflevering en vroeg me echt af wat de bedoeling was van de reeks. Het depressiefste in de mens naar boven halen? Wat een miserie...Je haalt mijn quote aan over die andere series maar op de rest van mijn commentaar reageer je niet. Ik blijf erbij, zwak verhaal, halfslachtige acteerprestaties, geen humor, een bende die zichzelf en het leven veel te veel aux serieux neemt en dringend toe is aan wat zelfrelativering.

avatar van JJ_D

JJ_D

Misschien raar om zeggen in deze context, maar scenariogewijs had het me allemaal wat te weinig om het lijf. Ik zag vooral stereotypen voorbij komen, hoewel je doorheen de reeks meer sympathie ontwikkelt voor een aantal karakters.

Niettemin moet gezegd dat de cameravoering van vakmanschap getuigt, en de soundtrack mag zelfs aanstekelijk heten. Dat alles neemt niet weg dat het een serie is om je doorheen te worstelen. Been there, done that? Kijk, alsof oud zeer en belegen grappen voor de verandering eens in een opgesmukt jasje worden overgedaan? Juist, het schoentje wringt daar waar de auteurs haar hebben bedacht, medunkt.