Mijn Series +

Tokidoki - Seizoen 2 (2020)

Nederland
Documentaire

ontwikkeld door Jelle Brandt Corstius en Judith Reuten
met Paulien Cornelisse

Paulien Cornelisse kijkt met haar blik op taal naar Japan. Neem kawaii dat schattig betekent en een essentiële rol speelt in de Japanse samenleving. Dat staat in contrast met de onschattige aspecten van de Japanse samenleving: het feit dat Koreanen als minderwaardig worden gezien, dat werknemers zich regelmatig doodwerken, en dat buitenechtelijke kinderen totaal niet geaccepteerd worden. Sociale zekerheid is er bijna niet, maar bij de kernramp in Fukushima werden er dagelijks busladingen vrijwilligers vanuit Tokio naar het rampgebied versleept. Met haar gevoel voor humor én voor taal gaat Paulien Cornelisse in de serie op onderzoek in het land van de rijzende zon. Elke aflevering van Tokidoki, dat ‘soms’ betekent in het Japans, is opgehangen aan een uniek Japans woord, dat eigenlijk niet te vertalen is.

1. Hitori-Bocchi
  2. Rei-Wa
  3. Tatemae
  4. Genki
  • volgende aflevering: zondag om 20:40 uur (aflevering 4, NPO 2)

Er zijn bij dit seizoen nog geen berichten geplaatst.