Mijn Series +

Drama / Oorlog
Miniserie, 352 minuten

ontwikkeld door Tomas Ross
met Marc Klein Essink, Rik Van Uffelen en Lou Landré

De serie gaat over het fictieve Brabantse dorp Weerde, waar aan de vooravond van de Tweede Wereldoorlog een nieuwe brug over de rivier wordt gebouwd door aannemer Brenner. De nazi's zijn echter van plan deze nieuwe brug te gebruiken bij hun invasie in Nederland, wat het verzet onder leiding van de dorpspastoor wil voorkomen. De zojuist in het dorp gearriveerde dokter en zijn vrouw raken hierbij betrokken. Ook de plaatselijke NSB-leider mengt zich erin.

1. Aflevering 1
  6. Aflevering 6
  7. Aflevering 7
  8. Aflevering 8
avatar van Multivitamine
Wat niet te lezen is op Wikipedia* maar misschien een leuk weetje; het huis van Brenner is in werkelijkheid 'Nia Domo' te Sambeek. De opnames binnen hebben ook daar plaatsgevonden.

*Helaas dingen toevoegen aan Wikipedia lijkt onmogelijk, alles wordt linea recta gewist..

Als 10 jarige keek ik dit altijd stiekem op de kamer als ik eigenlijk hoorde te slapen.
was er toen best van onder de indruk. hoe dat nu zit. misschien toch eens een x kijken.

avatar van The Goss
Ik ging met het pontje dat in de serie voorkomt altijd naar de middelbare school.

avatar van Dogie Hogan
hilversum3 schreef:
Loopt momenteel op NPO-2 (link.)