Mijn Series +

El Día Menos Pensado (2020)

Alternatieve titel: The Least Expected Day: Inside the Movistar Team 2019

Spanje
Documentaire
Miniserie, 181 minuten

met Nairo Alexander Quintana, Mikel Landa en Alejandro Valverde

De profwielrenners van Team Movistar houden één doel voor ogen en dat is winnen. Maar er komen ook uitdagingen, controverses en interne conflicten op hun pad. Middels interviews met teamleden, coaches en medewerkers worden de controverses en manoeuvres belicht. De uitgelichte rijders worden geconfronteerd met triomfen en teleurstellingen, en de spanning die wordt gecreëerd door hun rivaliteit - Mikel Landa vs Carapaz, Landa vs Nairo Quintana en Quintana vs Alejandro Valverde vs Marc Soler - vormen de belangrijkste verhaallijnen.

1. El Peso del Arcoíris
  2. El Despertar
  3. Sueño en Rosa
  4. El Tour de la Tensión
  5. Cuestión de Liderato
  6. El Día Menos Pensado

avatar van Arno
Knap relaas van seizoen 2019 bij wielerteam Movistar, met veel hoogtes en laagtes op zowel sportief vlak - winst in de Giro maar niet in de Tour en Vuelta - als op persoonlijk vlak - hoe zet je meerdere kopmannen in dezelfde ploeg op één lijn?

Niet-wielerfans laten deze miniserie beter links liggen, maar voor de aficionado's van de sport is het smullen geblazen.

avatar van AOVV
Voor een wielerfanaat als ik was dit een bijzonder boeiende reeks om te bekijken. Het helpt natuurlijk als je de wielersport volgt, het blijft ook vooral binnen die niche interessant.

Movistar is één van de ploegen die al het langst meedraaien, als je al hun gedaantes meerekent. Boegbeeld Valverde rijdt al sinds 2005 voor ploegbaas Eusebio Unzue, een bijzondere prestatie. Natuurlijk is zijn blazoen niet helemaal schoon, en ik vind het ook jammer dat hij nooit zijn schuld heeft toegegeven, maar zeker zijn terugkeer na de schorsing heeft hem veel respect opgeleverd van mijnentwege. Je kan hem toch met gemak bij de allerbeste renners van de 21ste eeuw plaatsen.

3,5 sterren