Mijn Series +

Documentaire
Miniserie, 160 minuten

ontwikkeld door Marit Gerritsen
met Ruben Terlou

Documentairemaker en China-expert Ruben Terlou resit verder door China. Hij wordt gedreven door zijn niet aflatende fascinatie voor de Chinezen en gebruikt de snel veranderende maatschappij als kompas. In vloeiend Mandarijn voert hij persoonlijke gesprekken met de Chinezen die hij onderweg tegenkomt. Hij toont zo de menselijke en kwetsbare kant van een volk dat zo ver van ons af lijkt te staan. Waar hij in zijn vorige series de rivier de Yangtze volgde en het land van noord naar zuid doorkruiste, reist Ruben ditmaal kriskras door het gigantische land.

1. Een Kind voor de Toekomst
  2. Xi en de Yi