• 8.299.773 stemmen

Speelduur: 7 uur en 25 minuten

Ontwikkeld door: Stephen King, J.J. Abrams, Bridget Carpenter en Bryan Burk

Met: James Franco, Sarah Gadon en Chris Cooper

Datum van release: maandag 15 februari 2016

Eerst uitgezonden op: Hulu (Verenigde Staten)

• Google Play Niet beschikbaar op Ziggo

Plot 11.22.63

High school leraar Jake Epping reist terug in de tijd om de moord op President John F. Kennedy te voorkomen. Zijn missie loopt gevaar door Lee Harvey Oswald, het verliefd worden en het verleden zelf, dat niet veranderd wil worden.

Afleveringen Seizoen 1 (2016)

1. 1. The Rabbit Hole

15 februari 2016 (1 uur en 20 minuten)

Jake Epping is volledig opgebrand. Zijn ex is verder gegaan met haar leven, zijn studenten zijn altijd afgeleid, en zijn novel kent geen succes. Dan laat één van zijn beste vrienden, Al Templeton, hem een geheim tijdsportaal zien, dat hem terugbrengt naar 1960. Al vraagt Jake terug in tijd te reizen en een betere wereld te creëren door de moord op Kennedy te voorkomen. Jake begint aan zijn missie, maar komt erachter dat het verleden veranderen gevaarlijker is dan hij had gedacht.

2. 2. The Kill Floor

22 februari 2016 (55 minuten)

Jake reist naar Holden, Kentucky, om de familie van zijn vriend Harry Dunning te redden, die allemaal vermoord werden op Halloween door Harry's vader Frank. Is Jake in staat om iemand om te brengen?

3. 3. Other Voices, Other Rooms

29 februari 2016 (50 minuten)

Jake vormt een onwaarschijnlijke vriendschap tijdens zijn missie met Bill Turccote. Hij krijgt een lerarenbaan in een klein dorpje bij Dallas en ontdekt romantische gevoelens voor schoolbibliothecaresse Sadie Dunhill.

4. 4. The Eyes of Texas

7 maart 2016 (55 minuten)

De vriendschap tussen Jake en Bill verslechtert als ze meer geheimen ontdekken over de onvoorspelbare Lee Harvey Oswald. De samenzwering rond Oswald gaat verder, terwijl er een romance opbloeit tussen Jake en Sadie.

5. 5. The Truth

14 maart 2016 (45 minuten)

Het leven van Jake begint uiteen te vallen als hij worstelt met zijn twee levens: de een als leraar en de ander als tijdreiziger. Wanneer Sadie's leven wordt bedreigd moet Jake een moeilijke keuze maken waardoor Bill aan zijn lot wordt overgelaten.

6. 6. Happy Birthday, Lee Harvey Oswald

21 maart 2016 (50 minuten)

Het is oktober 1962 en een naderende hoeveelheid dreigingen in Dallas groeit. Jake moet drastische maatregelen nemen om de gevaren voor de Kennedy's te ontdekken. Daarnaast wordt hij getroffen door een onverwacht sterfgeval en verraden door iemand die dicht bij hem staat.

7. 7. Soldier Boy

28 maart 2016 (50 minuten)

Het einde is nabij en Jake is niet voorbereid op zijn taak. Sadie probeert de puzzelstukken te lijmen, maar niemand weet meer van de missie dan Jake. Kennedy en de moordenaar zijn op ramkoers maar de vraag is of Jake genoeg heeft veranderd in het verleden om de toekomst te veranderen.

8. 8. The Day in Question

4 april 2016 (1 uur)

Het verleden trekt alles uit de kast om te voorkomen dat Jake op tijd Dealey Plaza bereikt en Kennedy kan redden. Als hij faalt kan het de dood van hem en zijn naasten betekenen. Als hij slaagt kan hij een wereld creëren waarin hij alles wat hij ooit gekend heeft verliest.

avatar van richiedoom

richiedoom

Het gelijknamige boek van Stephen King was echt fantastisch, wellicht mijn favoriete Stephen King boek ooit. Eigenlijk kan dit alleen maar minder worden maar goed, wie weet word ik verrast. De cast ziet er in ieder geval goed uit.

avatar van only1ELEANOR

only1ELEANOR

FOX heeft aangekondigd de serie vanaf dit voorjaar ook op FOX nl uit te zenden .

De exacte uitzenddatum is alleen nog niet bekend.

WB

Ontwikkeld door o.a. King en Abrams... Kan bijna niet fout gaan. Boek was fantastisch, dus ben ongelooflijk benieuwd naar deze productie.

avatar van only1ELEANOR

only1ELEANOR

"You shouldn't be here"

Het begin is interressant en kan niet wachten op de volgende.

avatar van Rickmans

Rickmans

Zojuist aflevering 1 gezien... Damn, wat goed weer van King!!!

Het boek was eveneens ASTRONOMISCH goed...

WB

Wauw! Het boek komt tot leven. De eerste aflevering is erg goed! Franco is een goede cast, nog niet te spreken over Cooper, die de heerlijk norse Templeton speelt. Kan niet wachten op de tweede aflevering!

avatar van DMF_mm

DMF_mm

Erg sterke start van de mini-serie. James Franco als Jake Epping/Amberson is een goede keus geweest. Het jaren zestig sfeertje komt ook goed naar voren en het is leuk om te zien hoe Jake als tijdsreiziger steeds voor verrassingen komt te staan, de een meer welkom dan de ander. Het is voorlopig ook heel trouw aan het bronmateriaal. Gelukkig maar, want het is een fantastisch boek.

Grappig om in de tweede aflevering Annette O'Toole in een gastrol te zien. Zij speelde Beverly in een andere King-verfilming (It) en Beverly komt in het boek waar de serie op gebaseerd ook nog even kort terug.

WB

Ook de tweede aflevering is goed. Vloog voorbij, met een heerlijke rol van Duhamel (ik dacht al, waar ken ik die van). Helaas duurt zo'n week veel te lang als je moet wachten op de volgende aflevering...

avatar van eppo349

eppo349

Goede start (eerste aflevering), maar gaande weg vind ik het steeds slechter worden. Tenenkrommende scenes, niet spannend, etc. Blijft toch moeilijk om een King verhaal goed neer te zetten.

Jammer, ik vond het boek erg goed!

avatar van Jordy

Jordy

Naast het matige acteerwerk van Franco vind ik vooral de toevoeging van Bill nogal slecht uitpakken. Ik begrijp dat ze Franco niet de hele serie in zichzelf kunnen laten praten, maar dit werkt ook niet echt.

WB

Toch wel een leuke serie. Uiteraard is het boek beter, maar deze verfilming is ook goed. Op een x-aantal punten na, was de serie trouw aan het boek, maar soms had ik het gevoel dat ik iets was vergeten te lezen. Check ook eens deze link, waarin de grote verschillen tussen de serie en het boek worden besproken. Let op, het artikel is één grote spoiler.

avatar van ElPablo

ElPablo

Ondanks de best wel grote gaten in het verhaal heb ik heel erg genoten van deze serie.

avatar van martijnk_mm

martijnk_mm

Inmiddels helemaal uitgekeken en geweldige serie maar ik ben ook fan van alles time travel en conspiracy theories. Er zitten inderdaad wel heel wat gaten in maar daar stoorde ik me niet echt aan, het is onmogelijk een tijdreis serie te maken zonder gaten.

Wat ik wel iets minder vond is dat de afleveringen in het midden iets inzakten en er niet echt meer vooruitgang in zat. De eerste en de laatste twee zijn echt de beste episodes en de laatste aflevering en het einde was echt briljant.

Begon vrij dom, werd daarna behoorlijk boeiend maar naar het einde toe toch weer steeds minder.

avatar van AmazingPP

AmazingPP

Als groot King-fan was ik ten eerste zeer aangenaam verrast door het boek van de meester. Het oeuvre van meneer King begon me eigenlijk een beetje tegen te vallen. Echter dit boek pakte me vanaf de eerste bladzijde tot de laatste helemaal in en ik had het boek in drie dagen uit. Ten tweede werd ik wederom aangenaam verrast toen ik las dat Franco de hoofdrol ging spelen in de verfilming van het boek en dat King het ging produceren samen met Abrams. En eindelijk was het dan zover: de eerste aflevering en ik was totaal verbijsterd dat het zo goed gedaan is! Toch door de gaten in het verhaal geef ik niet de maximale score, ik heb echt wel betere series gezien dan deze, maar over het algemeen moet ik complimenten geven aan de aankleding van de serie, want die was nagenoeg perfect. Ik hoop niet dat er een tweede seizoen komt, dat zou ik heel jammer vinden. 4 *

avatar van Leno_mm

Leno_mm

Teleurstellende verfilming van het overtuigende boek van King. Vergelijken van boek met film is altijd lastig, maar wat het boek sterk maakt ontbreekt volledig in de serie, namelijk de chemie tussen George (Jake) en Sadie. Daarnaast worden zaken toegevoegd zonder toegevoegde waarde, wat voornamelijk geldt voor de irritante rol van Bill. Ook hier speelt Franco (weer) een saaie rol waarbij zijn lot me als kijker koud laat.

avatar van LikeAJedi

LikeAJedi

You mess with the past, it messes back.

11.22.63 was een serie waar ik erg lang naar uit keek. Alleen is de serie via geen enkele streamingdienst in Nederland te bekijken, dus moest ik hem via blu-ray aanschaffen om te kijken. Vandaar dat het ook een tijd heeft geduurd voor ik hem aanschafte.

In mijn middelbare schoolperiode, was ik altijd erg geobsedeerd met de moord op JFK. De vraag die eigenlijk al vrij snel naar mijn eigen onderzoeken bij mij opkwam, was toch wel: wat als JFK nooit was vermoord? Zou de wereld dan een betere plek zijn geweest? En was de Vietnam oorlog er dan ook niet geweest? En deze serie heeft daar dus een fictief antwoord op mijn vraag gegeven.

De serie begint echt uitermate sterk met aflevering 1 The Rabbit Hole. Het begint met een sterk monoloog van personage ‘Harry’ die vertelt hoe zijn moeder en zusters zijn vermoord op Halloween 1960. Dankzij die monoloog werd je vrijwel meteen in de serie getrokken. De eerste aflevering was ook een erg goede balans tussen spanning en mysterie en maakte ook veel duidelijk zonder de kijker met veel vragen achter te laten. Chris Cooper was ook heerlijk als Al Templeton, iemand die net als ik, Gefascineerd was van Kennedy. Ook James Franco was een verrassende, maar goede keuze.

Aflevering 2 The Kill Floor borduurde direct verder op waar aflevering 1 stopte. Om meteen de eerst ingrijpende verandering van het verleden te maken. Het voorkomen van de moord op Harry zijn moeder en zusjes door zijn vader. Die overigens goed gespeeld werd door Josh Duhamel. Ook George MacKay werd toegevoegd in deze aflevering als Bill. Waar hij later dus de partner word van Jake (James Franco).

Maar vanaf aflevering 3 komt er tot aflevering 7 weinig progressie in. Er gebeuren wel een aantal ingrijpende gebeurtenis, maar het is niet zo spannend als de eerste twee afleveringen. Er wordt voornamelijk veel opgebouwd en dat haalt de tempo een beetje uit de serie. Wel word vanaf deze aflevering Lee Harvey Oswald toegevoegd, die overigens erg goed gespeeld werd door Daniël Webber. Wat mij betreft de beste portrage van de show.

Alleen doet Stephen King helaas iets wat ik persoonlijk minder tof vond, en dat is Lee Harvey Oswald als enige schutter te laten opereren. Ik denk dat King daarvoor gekozen heeft omdat hij er gaandeweg achter kwam dat als hij ook de CIA er bij had betrokken. Het dan wellicht een iets te ingewikkeld verhaal werd. Want hij laat het er in de eerste afleveringen, wel lijken alsof de CIA er bij betrokken is. Ook haalt dat een beetje de spanning uit het verhaal, omdat het ook niet logisch is. Ook al zitten er in de laatste aflevering wel een aantal knipoogjes, naar het feit dat de CIA er wel bij betrokken was geweest, maar dat was niet voldoende voor mij. Daarom vond ik de laatste aflevering ook niet mega spannend, maar het einde was wat mij betreft wel sterk. Het liet op een soort van poëtische manier zien, dat je het verleden gewoon niet kunt veranderen. Maar ook dat als je bepaalde ingrijpende gebeurtenissen maakt in je leven, het niet betekent dat je leven ook beter was geweest als je die ene gebeurtenis niet had meegemaakt.Je leven had ook net zo goed veel slechter kunnen zijn.

8.0/10