Mijn Series +

Kees & Co - Seizoen 9 (2019)

Alternatieve titel: Kees en Co

Nederland

ontwikkeld door Andrew Marshall
met Simone Kleinsma, Chantal Janzen en Plien van Bennekom

Kees komt onverwacht terug uit Spanje, waar haar dochter nu woont. Zodra ze thuiskomt is haar woning overgenomen door zoon Rudie en zijn liefje Coosje. Kees wordt opnieuw het middelpunt van alle hectiek.

1. Ik Woon Hier
  2. Wie Is de Baas
  3. Een Kolfje naar Haar Hand
  4. De Date
  5. Licht uit, Spotify Aan
  6. Hulp in Huishouding
  7. Een Echte Man
  8. De Lift
Leuk nieuw seizoen met een geheel andere insteek dan de originele reeks.
Heb in een middag het hele seizoen afgekeken via videoland.

De vertrouwde humor is in deze tijd en vooral op tv rond dit tijdslot een leuke aanvulling op wat er valt te kiezen.

Alleen de buurvrouw mag wat mij betreft weg, een beetje overdreven allemaal.

avatar van brawljeff
Eerste aflevering gezien, omdat ik dit als kind altijd wel leuk vond. Ze hadden het live-publiek en Chantal Janzen wel weg mogen laten. Maakt het er niet echt beter op...

avatar van The Oceanic Six
Kijkers ergeren zich aan ''lachband''

Dit gaat gewoon floppen. Niet zo vreemd natuurlijk. Vraag me af welke doelgroep in hemelsnaam nog interesse in iets als dit heeft.

Ouwtsjj.

Nee dit was niet best.

Continu die proestende maddervakker ja.

Weet niet wat voor heldere geest daar z'n briljante ideeën zit op te borrelen maar na het Twan Huys debacle had ik naar mijn idee ook hier wel even mijn non-expertise op de zaak kunnen laten schijnen om ze op de hoogte te stellen van het feit dat dit niet zo'n heel geslaagde ingeving betreft.

Zonde van en voor Kleinsma, verdient duidelijk beter. Afgezien van haar heeft dit met de oorspronkelijke reeks geen greintje te maken, die in mijn herinnering zeker in het begin best leuk was.

jakkepoes
De lach op de achtergrond heb ik nooit als iets positiefs ervaren. Simone Kleinsma blijft natuurlijk een topper. Ik heb pas 1 deel gezien misschien wordt het nog beter. Timor Lukacs heb Ik ook veel beter gezien in andere projecten hoewel hij veel theater ervaring heeft.

avatar van Donkerwoud
The Oceanic Six schreef:
Kijkers ergeren zich aan ''lachband''

De grootste grap: er was geen lachband. Wel een live-publiek.

Toontje
Kan wel zijn maar het een hoeft volgens mij het ander niet direct uit te sluiten.

Geloof niet alles wat je leest.

En helemaal niets van wat je hoort.

Anders wel heel overdreven volk dan.

Wil je niet naast je hebben bij strakkies Star Wars nee.

avatar van The Oceanic Six
Donkerwoud schreef:

De grootste grap: er was geen lachband. Wel een live-publiek.

Wel eens aanwezig geweest bij een opname van een tv-programma? Ik wel. Staat er een miep met een bordje met daarop ''applaus'''. Sluit niet uit dat zulke sitcoms dat ook doen.

Of je moet echt lachen om RTL4 humor natuurlijk. Misschien hebben ze mensen met een laag IQ uitgenodigd om te komen kijken.

Toontje
Ongrappig is ook een woord en niet alleen dat nee het is zelfs het woord als het komt op dit.

Toevallig bekijk ik nu ook af en toe een aflevering van de voorgaande reeks op RTL Lounge en dan blijkt het toch niet louter nostalgisch sentiment dat het gebeuren naar een hoger plan tilt. De oorspronkelijke serie is een klassieker voor de Nederlandse televisie, niet alleen gedragen door een uitstekende Kleinsma maar zeker ook de lieden om haar heen zoals natuurlijk de onvergetelijke buurvrouw Sonja. Zelfs latere seizoenen waar eveneens een aantal ingrijpende wisselingen van cast plaatsvonden hielden de boel nog heel aardig overeind. Deze hedendaagse poging doet het vooralsnog allemaal niet bepaald eer aan helaas.

avatar van daan258
Vond het niet al te best. Geef mij maar lekker de oudere seizoenen.
Op Simone Kleinsma na was de cast behoorlijk slecht en grappig was het niet.

Toontje
Volgende seizoen zonder Chantal dus. Denk wel dat dit de boel ten goede kan komen. Niks tegen Chantal uiteraard maar de combi was vreemd en werkte niet. Al blijft er dan wellicht nog het dingetje van het schaamteloos ongrappige schrijfwerk. Verder scheelt het dan weer wel dat ze nog net niet Linda de Mol hadden gevraagd voor de rol van Kees dus ik zal het wederom een kans geven en vergelijken met de oudere afleveringen die ook nog steeds te zien zijn. Ben ik dan ook wel weer, zo.