• 8.985.830 stemmen

Sunny Side of Sex - Seizoen 1 (2011)

Show titel: Sunny Side of Sex

Met: Sunny Bergman

Datum van release: donderdag 27 oktober 2011

Eerst uitgezonden op: Nederland 3 (Nederland)

Plot Sunny Side of Sex

Is Nederland seksueel bevrijd en liberaal, of juist dogmatisch en vastgeroest in conventies? Sunny Bergman gaat in Oeganda, China, Cuba en India op zoek naar verrassende denkbeelden, die aan onze eigen (westerse) ideeën wrikken over wat normaal is, of hoort te zijn. Ze reist over de wereld langs de grenzen van ons denken over seksualiteit, de liefde, vrouwelijkheid en het lichaam.

Afleveringen Seizoen 1 (2011)

1. 1. Oeganda

27 oktober 2011 (45 minuten)

In Oeganda krijgt Sunny sekslessen van Ssenga Brenda, een sekstante die vrouwen vanaf jonge leeftijd inleidt in het plezier van seks. Met haar bespreekt ze de praktijk van de labiaverlenging, die in Oeganda en omstreken enorm populair is.

2. 2. China

3 november 2011 (45 minuten)

Op de grens tussen China en Tibet, in het Himalayagebergte, leert Sunny het vrouwenrijk van de Mosuo kennen. Hier delen geliefden enkel het bed en daar past geen huishoudelijke rompslomp bij.

3. 3. Cuba

10 november 2011 (45 minuten)

Dat juist de afwezigheid van sex-sells een impuls voor het persoonlijke seksleven kan geven, ziet Sunny in Cuba.

4. 4. India

17 november 2011 (45 minuten)

Zo preuts als onze kerk seks zondig heeft verklaard, zo vrijelijk verkondigden de oude Indiërs het religieuze van seksueel genot. Bij de Baul op de grens van India met Bangladesh is de eeuwenoude seksuele yoga nog een dagelijks ritueel. Het lichaam is een altaar, seks het gebed.

avatar van sumitta

sumitta

Al weer een tijd geleden dat ik deze serie zag op tv (in 2011 en 2013 uitgezonden). Hij is me wel bijgebleven omdat de docu hoe we als westerlingen tegen seks aankijken goed in perspectief weet te zetten, op een oprechte en ook wel verfrissende wijze. De titel van het programma is echter een beetje wazig en flauw, ik vermoed dat door zo'n titel veel mensen bij voorbaat al afhaken.