Mijn Series +

Jiskefet - Seizoen 4 (1994)

Nederland

ontwikkeld door Michiel Romeyn, Kees Prins en Herman Koch
met Michiel Romeyn, Kees Prins en Herman Koch

Jiskefet is een humoristische, absurdistisch-satirische serie. De meeste seizoenen van de serie bestaan uit losse sketches. Ook zijn er regelmatig series gemaakt met opzichzelfstaande onderwerpen. Bekende typetjes uit de Jiskefet zijn corpsballen Kamphuijs en Kerstens, de kantoormedewerkers Edgar en Jos, Juffrouw Jannie, de proleet Willie, artiest Dicky Curtis en controlerend ambtenaar en troubleshooter Van Beusekom.

1. Aflevering 1
  6. Aflevering 6
  7. Aflevering 7
  8. Aflevering 8
  9. Aflevering 9
Wat was en is dit toch geweldige televisie Niemand heeft dit ooit evenaard. vroeger was dit 1 van mijn lievelingsprogramma's (met debiteuren crediteuren als favoriet). Tegenwoordig kijk ik nog wel eens een fragment op you tube en ik moet zeggen het heeft de tand des tijds prima doorstaan. Dit is zo ongelooflijk goed. de timming, de maniertjes, de invulling van de typetjes en personages is gewoon levensecht.

ik zie de heren Koch,Prins en Romeyn als de 3 musketiers van de Nederlandse humor.