• 8.985.204 stemmen

Deadly Class - Seizoen 1 (2019)

Show titel: Deadly Class

Ontwikkeld door: Anthony Russo, Joe Russo, Rick Remender en Miles Orion Feldsott

Met: Benedict Wong, Benjamin Wadsworth en Lana Condor

Datum van release: woensdag 16 januari 2019

Eerst uitgezonden op: SyFy (Verenigde Staten)

Plot Deadly Class

Deadly Class speelt zich af in een donkere wereld tegen de achtergrond van de tegencultuur van de late jaren 80. Marcus is een tiener die op straat leeft en wordt gerekruteerd in Kings Dominion, een elite-privéacademie waar 's werelds grootste misdaadfamilies hun volgende generaties naar toe sturen. Het behouden van zijn morele code terwijl hij een meedogenloos curriculum overleeft, wrede sociale kliekjes en zijn eigen onzekerheden van de pubertijd, blijkt al snel vitaal te zijn.

Afleveringen Seizoen 1 (2019)

1. 1. Reagan Youth

16 januari 2019 (41 minuten)

Een gedesillusioneerde tiener vindt een doel in zijn leven en vecht om te overleven op een privé-academie voor de elite.

2. 2. Noise, Noise, Noise

23 januari 2019 (41 minuten)

Omdat Marcus zich schuldig voelt nodigt hij de hele school uit voor een feestje.

3. 3. Snake Pit

30 januari 2019 (41 minuten)

Marcus leidt een prankoorlog tussen de Rats en Legacies, terwijl iedereen zich voorbereid op het feest.

4. 4. Mirror People

6 februari 2019 (41 minuten)

Saya en Marcus moeten een aanval op de school zien te overleven wanneer Saya’s verleden terugkomt om haar te kwellen.

5. 5. Saudade

13 februari 2019 (41 minuten)

Tijdens een missie naar Las Vegas om Billy’s vader te vermoorden, neemt Marcus per ongeluk te veel acid.

6. 6. Stigmata Martyr

20 februari 2019 (41 minuten)

Nu Marcus en Maria in het geheim aan het daten zijn, krijgen ze te maken met de consequenties van de dood van Chico.

7. 7. Rise Above

27 februari 2019 (41 minuten)

Marcus biecht de waarheid op aan Saya over Chester, wat hen op een wilde achtervolging door de hele stad leidt.

8. 8. The Clampdown

6 maart 2019 (41 minuten)

Er broeit een bendeoorlog tijdens de quarantaine die opgelegd is door Lin.

9. 9. Kids of the Black Hole

13 maart 2019 (41 minuten)

Nadat ze erachter komen dat Chester Shabnam’s huis heeft overgenomen, plannen de helden een inval.

10. 10. Sink with California

20 maart 2019 (41 minuten)

De helden vallen Chester’s landhuis binnen, terwijl Lin aan de andere kant van de stad optrekt met zijn dochter van El Diablo.

''The difference between old friends and new friends is that new friends just haven’t let you down yet.''

Jeetje kreetje! Zit ik halverwege het seizoen, check ik ff de seizoenspagina om wat afleveringen aan te vinken, zie ik dat seizoen 2 gecanceld wordt. Wat een zooitje! Ik hou van seizoen één een bittere nasmaak over (dooie cavia). De sfeer in de serie wordt goed vastgelegd. De acteurs doen hun ding. Vette personages en personages waar ik helemaal niks mee kan. En het is zeker nice dat er bij sommige afleveringen animatie doorheen is geborduurd. Waar komt die bittere nasmaak dan toch vandaan (dooie cavia)? Niet dat er hier en daar één mindere aflevering tussen zit. Dat heb je bij meerdere series. Ja, de cancelling en het open einde waar geen moer mee gedaan gaat worden. Goed bezig hoor! Hatsikidee! Geef me mijn medicatie ik wordt gek!!!

***