Mijn Series +

Derry Girls - Seizoen 1 (2018)

Verenigd Koninkrijk

ontwikkeld door Lisa McGee
met Saoirse-Monica Jackson, Nicola Coughlan en Louisa Harland

Derry Girls speelt zich af in 1994 en dat is een onrustige tijd in Noord-Ierland. Gewapende agenten en checkpoints van het leger horen bij het dagelijks leven van de zestien jarige Erin en haar vriendinnen. Erin leeft bij haar moeder die geen tegenspraak duld, haar vader en opa Joe die veel geeft om zijn dochters en kleindochters, maar minder heeft met zijn schoonzoon. Hoewel Noord-Ierland dagelijks in het nieuws is heeft ze zo haar eigen problemen: ze is vreselijk met jongens en niemand begrijpt haar. Ze heeft ook te maken met haar nicht Orla McCool die naast haar woont met haar moeder Sarah. Orla is nogal onvoorspelbaar en leeft in haar eigen wereld. Haar vriendin Clare is vooral slim en ambitieus terwijl Michelle een grote mond heeft en een vriendje wil. Het neefje van Michelle, James is pas naar Derry verhuist en is een buitenbeentje met een Engels accent, door dat accent moet hij ook naar de meisjesschool omdat de jongensschool te gevaarlijk zou zijn, maar dat blijkt vies tegen te vallen.

1. Aflevering 1
  2. Aflevering 2
  3. Aflevering 3
  4. Aflevering 4
  5. Aflevering 5
  6. Aflevering 6
avatar van ZAP!
Bijzonder. Nog nooit eerder gehoord van een komedie (serie dan wel film) die speelt tijdens het Noord-Ierland conflict. The times they are a...?

avatar van DionneDarko
Haha nu 2 afleveringen gezien en al helemaal verkocht. Zo leuk dit!

En een geweldige soundtrack.

avatar van arevee
Wat een overweldigende verrassing blijkt dit te zijn, bijzonder hoog tempo dat de ene na de andere grap afvuurt en bijna altijd voltreffers weet te schieten. Vaak politiek incorrect, of gewoon ronduit grof maar nagenoeg altijd hilarisch. Tel daar dan bij dat de hoofdpersonen de sterren van het dak staan te acteren (de "man" in het gezelschap is misschien nét iets minder) er een rist geweldige nevenpersonages aan bod komen. De soundtrack top is (referenties naar Tarantino gevolgd door soundtrack Pulp Fiction en/of Reservoir Dogs is altijd mooi).

Qua komische series gewoon los bij het allergrappigste dat ik gezien heb dit seizoen, juist jammer dat het maar 6 schamele afleveringen van een goeie twintig minuten zijn, al zorgt het er misschien wel mee voor dat de serie nergens inzakt.

5* sowieso, en als ik echt gek doe kan het zomaar dat ik iets uit mijn top tien gooi om plaats te maken voor dit, zelden zo gelachen aan zo'n tempo.

avatar van daan258
Niks voor mij

Vond de serie maar vreselijk saai zeg. Eigenlijk vanaf de eerste episode had ik al een gevoel dat het mij helemaal niet zal bevallen. Het is dan dat de serie maar uit 6 episodes bestaat van 20 min en even snel wat voor tussendoor wilde hebben. Maar helaas. Vond het maar niet grappig en vreselijk irritante personages.
Seizoen 2 laat ik ook zeker links liggen.