ad
  • 8.091.028 stemmen

Thomas & Senior - Seizoen 1 (1985)

Show titel: Thomas & Senior

IMDb beoordeling: 8,2 (68)

Seizoenen: 1 seizoen

• Amazon Prime Bekijk seizoen 1 via Amazon Prime
  • Google Play Niet beschikbaar op Ziggo

Thomas & Senior

Afleveringen Seizoen 1 (1985)

1. Aflevering 1

Tijdens de zomervakantie verhuist Thomas met zijn ouders naar een andere woonplaats. Hij mist zijn oude vrienden en verveelt zich. Op zij omzwervingen is hij getuige van een winkeldiefstal waarbij een paar kruimeldieven tassen stelen. Door een toeval ontmoet hij een oudere man die slachtoffer is geweest bij dezelfde winkeldiefstal. Meneer van Dijk - door iedereen echter Senior genoemd - is vastbesloten het gouden zakhorloge terug te krijgen.

2. Aflevering 2

Op een avond onderschept Thomas een geheimzinnig pakket, dat uit een vliegtuig wordt gegooid. Ondertussen zijn z’n ouders ongerust, ze hebben geen idee waar hij de hele tijd is. Senior gaat op zoek naar Thomas.

3. Aflevering 3

Thomas opent het geheimzinnige pakket. Inhoud: een eigenaardig apparaat. Senior is nog steeds op zoek naar de winkeldieven. Hij vindt dat Thomas veel te jong is om hem daarbij te helpe. Ongemerkt gaat Thomas toch achter Senior aan en komt erachter dat Senior gevolgd wordt door de twee boeven Ruud en Willem.

4. Aflevering 4

Senior volgt de barones, maar wordt in de gaten gehouden door Ruud en Willem. Ze zijn ervan overtuigd dat hij het pakket met de zender heeft gevonden. Herman en Jasper verdenken echter Ruud en Willem ervan de zender in handen te hebben.

5. Aflevering 5

Senior heeft zo langzamerhand genoeg van het detective spelen. Als Thomas en Sandra hun verhaal aan hem proberen te vertellen wil Senior er dan ook niets van horen. Wat hem betreft is de zaak gesloten hij stelt de twee voor om ’s avonds samen met hem naar een voorstelling te gaan. Een ontspannen avondje wordt het echter niet.

6. Aflevering 6

Thomas spitst de oren als hij een telefoongesprek tussen de boeven opvangt. Nu weet hij het opschrift van de container met de onschatbare inhoud. Op het vliegveld bedenken Thomas en Senior een list om de container in handen te krijgen.

7. Aflevering 7

De container wordt bij Thomas thuis bezorgd. Omdat zijn moeder onverwachts thuis blijft, besluit Thomas de vrachtwagenchauffeur op straat op te vangen en hem te vragen de container zolang bij de ruine neer te zetten. Bij de ruine staat echter een bekende auto…

avatar van Franklin1975

Franklin1975

Vroeger als jonge jongen was ik helemaal weg van de verhalen van Thomas en Senior. Vooral de begintune en beelden van binnen de graftombe vond ik erg spannend en tot de verbeelding spreken.

En vergeleken met de Nederlandse jeugd/kinderseries en films van nu, komen de producties en eind jaren 70, begin jaren 80 voor velen misschien goedkoop en knullig over, ik vind ze veel natuurlijker en echter dan wat er nu meestal gemaakt wordt. Misschien dat nostalgie ook meespeelt.

avatar van Franklin1975

Franklin1975

Er is nog een seizoen Thomas en Senior verschenen, nl. Op Het Spoor Van Brute Berend.

avatar van Simon Smith

Simon Smith

Franklin1975 schreef:

Het was eigenlijk een speelfilm, die meteen na het uitzenden van de tv-serie in de bioscoop te zien was. Later is deze speelfilm in 3 afleveringen op tv uitgezonden.

avatar van Phantasm

Phantasm