Mijn Series +

Boy Meets World - Seizoen 1 (1993-1994)

Alternatieve titel: De Wereld om de Hoek

Komedie / Familie

ontwikkeld door Michael Jacobs en April Kelly
met Ben Savage, William Daniels en Rider Strong

Boy Meets World vertelt de gebeurtenissen en de dagelijkse levenslessen van Cory Matthews, die opgroeit van een jonge jongen tot een getrouwde man. De problemen waarmee Cory thuis en op school te maken krijgt, blijken altijd op de één of andere manier met elkaar verbonden te zijn. Door ze op te lossen, krijgt hij steeds weer een beetje meer inzicht in het leven. Cory doet zijn uiterste best om erbij te horen op school. Zijn pogingen om een meisje te versieren, verlopen echter moeizaam. Shawn, zijn beste vriend, heeft ondertussen geen gebrek aan aandacht van meisjes.

1. Pilot
Kos
Topanga!!!

avatar van Scarafax
Idd.. TOPANGA

De serie kijkt op zich lekker weg, maar lijkt geen grijstinten te kennen: Elke emotie wordt extreem neergezet; als ze vrolijk zijn is het bijna clownesk en hysterisch en als ze serieus zijn doen ze dat voor hun leeftijd veel te zwaarmoedig. Zoals de aflevering met die ketting van een bokshandschoen, het lijkt me niet realistisch dat een pre-puber op die manier zal redeneren en reageren, de eindscene van die aflevering was ook zo cheesy dat Full house er nog bij verbleekte.