Series / Overige series en seizoenen / Last Week Tonight (HBO)

avatar van Animosh
Aangezien deze show aanstaande zondag aan haar derde seizoen begint lijkt dit me een ideaal moment om een topic te openen (want hij mag niet "gewoon" op de site).

Last Week Tonight is een wekelijks satirisch nieuwsprogramma in de lijn van The Daily Show (en in Nederland Zondag met Lubach). Voor wie niet bekend is met die programma's: bepaalde onderwerpen worden op een komische, maar goed onderbouwde manier belicht voor een liberaal (in de Amerikaanse - links-progressieve - zin van het woord) publiek.

Maar waar The Daily Show vooral op de actualiteit reageert richt Last Week Tonight zich ook op diepere thema's, zoals internetsurveillance, drones, FIFA en allerlei andere onderwerpen. Het is een Amerikaanse show, dus het is niet altijd even relevant voor een internationaal publiek, maar veel van de onderwerpen zijn ook interessant voor ons Nederlanders/Belgen.

Zijn er meer mensen die dit kijken? Ik vind het in ieder geval een erg leuk programma: sterke "infotainment" die humor en feiten goed met elkaar weet te vermengen. Niet iedere aflevering is even boeiend, en de humor is soms een beetje flauw, maar voor een programma in dit genre is het niveau over het algemeen erg constant en blijvend hoog. Een aanrader dus.

Ik ben alvast benieuwd naar het derde seizoen:

avatar van depri83
Ben de laatste tijd veel afleveringen hiervan aan het (terug)kijken op youtube.
Erg vermakelijk en informatief! Met de uitstekende John Oliver die ik me nog vaag herinnerde van enkele optredens in Mock the Week. 14 februari begint een nieuw seizoen.