• 15.747 nieuwsartikelen
  • 177.926 films
  • 12.203 series
  • 33.971 seizoenen
  • 646.938 acteurs
  • 198.976 gebruikers
  • 9.370.388 stemmen

Soundtrack collectie

zoeken in:

FatMike

• 631 berichten
  • 1976 stemmen

Op het VHS-forum is er al over gesproken:

er bestaat nog geen topic voor de echte soundtrack-verzamelaar.

Vandaar het topic Soundtracks.

Een ieder die gek op filmscores is kan hier terecht.

Plaats foto's van je collectie op cd en/of vinyl.

Van welke componist moet je koste wat het kost alles

hebben? Welk zeldzame exemplaar heb je waarvan?

Verzamel je labels?

Het soundtrack-topic is de plaats waar je meerdere

mensen ontmoet met dezelfde afwijking:

het verzamelen van filmmuziek!

dutchtuga

• 16970 berichten
  • 4101 stemmen

Het zijn geen filmdragers, maar ze behoren absoluut tot mijn filmcollectie: soundtracks op vinyl, cd, cassette enz.

Nog meer verzamelaars hiervan? Laat dan afbeeldingen achter van je favoriete soundtracks of spul dat je wilt delen met andere MM-leden. Deel je fetish! Spread the word!

Dit zijn een aantal soundtracks die ik op vinyl bezit:

(afbeelding)

Vooral de volgende vind ik erg tof:

(afbeelding)

(afbeelding)

Zal binnenkort meer plaatsen.

stephan73

• 6269 berichten
  • 14440 stemmen

@Dutchtuga

Mooie platen. Vooral die kleuren LP van Dawn of the Dead!

Ik zal, zodra ik een werkende camera heb, enkele topstukken uit mijn collectie laten zien.

neo

• 15435 berichten
  • 10035 stemmen

Ik verzamel nu al sinds eind 1996 filmmuziek. Het is de obsessie van leven. De laatste jaren koop ik bij voorkeur cd's van componisten van over heel de wereld die in bepaalde maten bijzonder zijn te noemen. Het gaat mij vooral om zoveel mogelijk unieke dingen te horen en nieuwe talenten te ontdekken. Vind het heerlijk om bv. een Mongoolse score te horen van een componist die daar ook echt daar vandaan komt en niet een werk is van een Westerse componist die een semi-ethnisch werk componeert (orkest plus wat ethnische instrumenten). Niet dat de semi gevallen slecht zijn, dat niet. Verder natuurlijk ook gewoon scores die verre van bijzonder zijn te noemen, maar wel door iemand is zijn geschreven uit een land waar weinige maar iets van hebben gehoord.

Er zijn ontelbaar veel componisten wiens muziek ik graag hoor, maar er zijn er enkele die voor mij een speciale betekenis hebben; Zbigniew Preisner, Eleni Karaindrou, Johan Söderqvist, Craig Armstrong en Lisa Gerrard. Het is misschien leuk om te vermelden dat ik al enige tijd met Söderqvist bevriend ben.

Mijn collectie.... Dat zullen er nu zo rond de 1000 zijn. Daar zitten ook wel wat scores voor mini-series, tv-series en andere scores bij inbegrepen. Zie hier een lijstje met een groot deel van mijn collectie: http://www.musicmeter.nl/user/14/albums]link[/url]

Sinds een jaar of 2 krijg ik soms recensie exemplaren die ik dan recenseer op het internet. Vooral de laatste 2 maanden begin ik steeds meer goede contacten op te bouwen met een paar labels. Sowieso mail ik al tijden graag met componisten.

Van bepaalde componisten heb ik alles wat van hun is uitgegeven, puur omdat dat er nog niet veel zijn. Maar echt de neiging hebben om alles van een bepaald iemand te hebben is er niet echt. Als ik aan Morricone zou beginnen dan is het einde zoek...

Ik heb op dit moment maar één foto bij de hand:

link

Niet representatief voor mijn hele collectie, maar meer een impressie. Zal binnenkort nog eens wat foto's maken.

dutchtuga

• 16970 berichten
  • 4101 stemmen

Cool. Waar recenseer je voor? Ik werk een tijdje als recensent voor MoviEmotion (site is inmiddels bijna dood), waar we ook een vaste recensent hadden voor filmmuziek. Was wel interessant een significant onderdeel van de film apart besproken te zien worden.

neo

• 15435 berichten
  • 10035 stemmen

Ik schrijf daar ook artikelen voor. Een interview met Niki Reiser staat er trouwens net op. Schrijf ook nog wel elders zo nu en dan wat. Maar dit is op het moment het ''echte'' werk.

Hadden? Bob is gestopt?

dutchtuga

• 16970 berichten
  • 4101 stemmen

Ik had kunnen weten dat al die filmmuziek/recensenten elkaar kennen

Niet gestopt, maar voor een site die amper actief is, is het ook niet leuk schrijven, denk ik. Toffe site trouwens, maintitles. Zal er wat vaker heen surfen.

De componist van wie ik trouwens alles op vinyl wil hebben is John Carpenter. Voel me behoorlijk stom dat ik de soundtrack van Prince of Darkness destijds bij Concerto niet heb gekocht.

neo

• 15435 berichten
  • 10035 stemmen

Inderdaad vervelend.

Welke van Carpenter heb je al? En hoeveel titels telt jouw collectie?

dutchtuga

• 16970 berichten
  • 4101 stemmen

Nog geen Carpenter soundtracks, helaas. Bijzonder moeilijk te verkrijgen is mijn ervaring tot nu. Ik ben ook nog maar een paar maanden bezig met soundtracks op vinyl te verzamelen en zit nu ongeveer op 30 stuks. Daarnaast zal ik er rond de 20 hebben op cd. Binnenkort weer een rondje platenzaken doen

Hoeveel van de soundtracks die je op MusicMeter hebt staan, zijn vinyl?

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Ik heb er eigenlijk maar eentje, maar wel een hele gave...

Had vroeger ook de 12 inch van Assault on Precinct 13, maar die heb ik ooit met mijn hele platen collectie weggegeven.

(afbeelding)

(afbeelding)

neo

• 15435 berichten
  • 10035 stemmen

Volgens mij heb ik maar 4 lp's.

thunderball

• 5878 berichten
  • 1414 stemmen

Leuk topic dit.

Mijn eerste soundtrack LP was in '81 die van For your eyes only.

Had net mijn eerste Bondfilm in de bioscoop gezien (dat dat soort films ook op TV kwamen kon je in die tijd alleen maar van dromen) en zag daar de LP van bij V&D liggen. Er stond een heel rijtje, vreemd eigenlijk, dat zul je nu nooit meer zien. Ik bedoel dat er een hele rij van een soundtrack cd ten toon gesteld staat, of het moet mss van een mega succes a la Titanic zijn...

Ik had geen idee wat een "original motion picture soundtrack" was, maar hoopte dat het de muziek van de film was.

Was nog even bang dat het een LP met liedjes en een vertelling OVER de film was, zoals die Disney platen uit mijn jeugd.

Goed, die plaat helemaal grijs gedraaid.

Er na de dubbel LP met tien jaar Bond gekocht en die JB greatest Hits aan geschaft.

Zo is het bij mij begonnen.

Zag je op de Belg Frans (die zond tenminste goede films uit) The Good, The Bad and The Ugly, meteen naar de stad (Bergen op Zoom), bleken ze de LP nog te hebben ook en kopen.

Daarna ook My name is Nobody, Once upon a time in the West, zonder die films al gezien te hebben.

Ging ik met mijn vader iedere zomer naar London.

Had je daar Tower Records met zo'n beetje een hele verdieping alleen maar soundtrack LP's....

die je in Nederland nooit tegen kwam...

oa daar de Lp's gekocht van The Wild Bunch, Le clan des siciliens, Japanse import van Never say never again, Invasion US.....

We zaten daar altijd in een hotel in Richmond Hill, moest je letterlijk een lange heuvel aflopen richting uiteindelijk de ondergrondse, kwamen we altijd langs zo'n speciaal zaakje, daar oa de Britse versies met zwarte hoes van For your eyes only, the spy who loved me (met uitklaphoes vol prachtige foto's van de film) en Moonraker gekocht.

In '87 een cd speler aangeschaft en begon de ellende weer opnieuw....

JohnWilliams

• 7504 berichten
  • 1006 stemmen

Ik ben ook een grote filmmuziekfan. Ik heb onwijs veel muziek van John Williams. Door zijn melodien voor Harry Potter and the Sorcerer Stone en The Chamber of Secrest ben ik van filmmuziek gaan houden. Dat was dan ook mijn eerste score

Verder ben ik ook lid van de crew van: filmmuziek.be en filmmusicsite.com. Daar schrijf ik Engelse en Nederlandse recensies voor over filmmuziek. filmmuziek.be is een erg leuke site voor de liefhebber maar wel erg formeel, je kan er veel vinden over filmmuziek!

Verder ben ik fan van componisten zoals: John Williams, James N. Howard, Hans Zimmer, Howard Shore, John Powell, Patrick Doyle, James Horner, David Arnold, Howard Shore, echt noem ze maar op. Mijn favoriete scores zijn die van Jurassic Park en Harry Potter and the Chamber of Secrets!

Die Hard,Willis

• 4005 berichten
  • 1360 stemmen

Leuk topic! Die Dawn LP is erg mooi dutchtuga. Maar de muziek is dan ook werkelijk fantastisch.

Ben er niet volop naar opzoek maar de leuke LP's die ik zou tegenkomen voor een leuk prijsje neem ik mee.

dutchtuga

• 16970 berichten
  • 4101 stemmen

@ thunderball

Geen zin een foto'tje te plaatsen? Dat maakt dit topic nml nóg leuker .

thunderball

• 5878 berichten
  • 1414 stemmen

JohnWilliams schreef:

Ik ben ook een grote filmmuziekfan. Ik heb onwijs veel muziek van John Williams. Door zijn melodien voor Harry Potter and the Sorcerer Stone en The Chamber of Secrest ben ik van filmmuziek gaan houden. Dat was dan ook mijn eerste score

Verder ben ik ook lid van de crew van: filmmuziek.be en filmmusicsite.com. Daar schrijf ik Engelse en Nederlandse recensies voor over filmmuziek. filmmuziek.be is een erg leuke site voor de liefhebber maar wel erg formeel, je kan er veel vinden over filmmuziek!

Verder ben ik fan van componisten zoals: John Williams, James N. Howard, Hans Zimmer, Howard Shore, John Powell, Patrick Doyle, James Horner, David Arnold, Howard Shore, echt noem ze maar op. Mijn favoriete scores zijn die van Jurassic Park en Harry Potter and the Chamber of Secrets!

Je komt hier ook ALTIJD dezelfde namen tegen...

dutchtuga

• 16970 berichten
  • 4101 stemmen

Reinbo schreef:

Ik heb er eigenlijk maar eentje, maar wel een hele gave...

Toffe LP. Zou ik ook wel willen hebben, maar je had meer indruk gemaakt met de LP van Escape from New York. Heb die enkel op cd.

thunderball

• 5878 berichten
  • 1414 stemmen

dutchtuga schreef:

@ thunderball

Geen zin een foto'tje te plaatsen? Dat maakt dit topic nml nóg leuker .

Daar ben ik echt slecht in.

Mijn vriendin heeft net de hele voortuin gedaan, dus zal ik haar nu maar even met rust laten.

Komt nog wel een keer.

Voor mijn verzameling kun je kijken op MusicMeter, heb er niet alles op gezet en er staan ook gewone titels tussen.

Ben niet zo van de lijstjes, het is dat J.W. het me een keer vroeg, dus om hem een plezier te doen heb ik er toen ook maar eentje gemaakt.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

dutchtuga schreef:

(quote)

Toffe LP. Zou ik ook wel willen hebben, maar je had meer indruk gemaakt met de LP van Escape from New York. Heb die enkel op cd.

Die heb ik wel ooit gehuurd bij de platenbieb en een tape van gemaakt...

Maar hij is hier te koop

En hier de Assault 12 inch die ik ooit had.

dutchtuga

• 16970 berichten
  • 4101 stemmen

Hier nog wat soundtracks op vinyl:

(afbeelding)

En nog een close up van een tweetal waar ik trots op ben:

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

Volgende keer zal ik de mooiste exemplaren uit mijn cd-collectie plaatsen.

FatMike

• 631 berichten
  • 1976 stemmen

Mooi spul Dutchtuga!

Probeerde net wat platen te fotograferen, maar heb een waardeloos

toestel. Ben erg afhankelijk van goed licht en lukt

helaas niet. Vandeweek overdag aan de slag.

Veel liefde voor Carpentersoundtracks?

Heb er een paar...worden dat de 1e foto's.

JohnWilliams

• 7504 berichten
  • 1006 stemmen

thunderball schreef:

Je komt hier ook ALTIJD dezelfde namen tegen...

Erg hé

Verder zit ik nu denk ik uit mijn hoofd rond de 80 filmscores waarvan stuk of 37 van Williams.

hellboy.ray

• 2056 berichten
  • 2100 stemmen

ik heb een paar soundtracks op vinyl:

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

excuses voor de slechte kwaliteit.

de foto's zijn gemaakt met de camera in mijn telefoon.

dutchtuga

• 16970 berichten
  • 4101 stemmen

FatMike schreef:

Veel liefde voor Carpentersoundtracks?

Heb er een paar...worden dat de 1e foto's.

Laat maar komen!

hellboy.ray

• 2056 berichten
  • 2100 stemmen

en de soundtracks die ik op cd heb:

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

dutchtuga

• 16970 berichten
  • 4101 stemmen

Vandaag langs wat platenwinkels gefietst en het volgende meegenomen:

(afbeelding)

(afbeelding)

Elk in een verschillende winkel tegengekomen. Erg blij mee

thunderball

• 5878 berichten
  • 1414 stemmen

Wow! Mooie aankopen, man!

JohnWilliams

• 7504 berichten
  • 1006 stemmen

Ik zal eens proberen om ook een foto te maken

dimi303

• 3418 berichten
  • 3663 stemmen

Op vinyl maar enkele:

Christine

Firestarter

The elephant man

Star wars

Empire strikes back

Return of the jedi

Alien

Kill Bill

Kill Bill 2

dutchtuga

• 16970 berichten
  • 4101 stemmen

Hey, een Carpenter . Geen foto?

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.