menu

Film / Algemeen / Films die je niet begrijpt, maar wel goed vindt

zoeken in:
Nomak schreef:
Ik snap echt niet hoe iemand een film kan waarderen waar hij niets van begrijpt.
Je wordt meestal wel door een film gepakt, die je aan het kijken bent. Het is leuk om te puzzelen hoe iets in elkaar steekt. En het feit dat je het niet begrijpt kan reden zijn om erover na te blijven denken. Dat je hem weer moet zien om te kunnen beoordelen dat je er niets van begrijpt. Dat 'ie daarom zo goed is.

Nomak
Ja, maar als je de film opnieuw kijkt en de puzzelstukken vallen op hun plaats, dan begrijp je de film wel.

En het gaat toch over films die je niet begrijpt, maar wel goed vindt.
Ik ben tot nu toe nog geen enkele film tegengekomen die ik niet begrijp, maar wel echt goed vind.

geplaatst:
l'Age d'Or (1930) van Bunuel
Ik begreep er de eerste keer ook niet zo erg veel van maar vond em wel leuk. Hetzelfde met die kortfilm van hem Un chien Andalou.

Maar over het algemeen wil ik toch liefst een film die ik begrijp en niet alles zelf moet gaan invullen.

geplaatst:
W.M.J.M schreef:
Donnie Darko

Ik had dat ook met Donnie Darko. Een hele mooie sfeer, goed acteerwerk, maar ik snap ook na herziening niet veel van de film.
En toch beoordeel ik hem hoog.

Gast
geplaatst: vandaag om 21:38 uur

geplaatst: vandaag om 21:38 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.