• 15.747 nieuwsartikelen
  • 177.938 films
  • 12.204 series
  • 33.972 seizoenen
  • 646.938 acteurs
  • 198.980 gebruikers
  • 9.370.588 stemmen

Empire

zoeken in:

Wouters

• 2665 berichten
  • 1837 stemmen

ik zou graag wat aandacht willen vestigen op dit engelse filmmagazine. Geweldig tijdschrift dat ik elke maand verslind.

wat is er zo goed aan EMPIRE.

Een bomvol magazine (dik 150 pag) met alleen maar interessante artikelen. een overzicht van deze maand. reviews op iets van 40 films waaronder Silk, Assasination of Jesse James, Atonement, deathproof, bourne ultimatum. Allemaal reviews geschreven met een scherpe pen zonder vooroordelen.

Diepte interview met Tarentino en Rodriquez over de ´mislukking´ grindhouse en waarom het verkeerd wordt opgevat door het publiek en de bioscoopketens. interviews met Kneightly en Foster(erg goed).

Een winterpreview met alle films die in de bioscopen komen van oktober tot maart(meer dan 80 !!). Een schitterend stuk van maar liefst 6 pagina´s over de making of ben hur.

De maandelijks terugkerende rubriek waarin elke maand een meesterwerk onder de loep wordt genomen(deze maand The Big Sleep met heel veel interessante weetjes).

Waar ik uit Filmvalley meestal de reviews scan en de interessante dingen lees(zeg 50%) van het blad lees ik EMPIRE van voor naar achter(98%). Voor echte filmfreaks is dit blad een must. ligt bij de AKO en betere boekhandels voor circa 9 euro. En dat is het waard.

Saillant detail. In de issue van 3 maanden terug hadden ze een heel boekwerkje erbij met originele stills uit starwars en brachten ze het blad met 30 verschillende covers uit voor de 30 jaar starwars. In de issue de maand erna stond bij de brievensectie een brief van George Lucas die het blad prees en meldde dat het betreffende issue een verzamelobject was voor star wars fans. een maand later een brief van een meisje dat het betreffende issue had gebruikt voor het doodslaan van een grote bromvlieg en een vriend die daardoor bijna in huilen uitbarstte. Het meisje verzocht om een nieuw issue, een verzoek waaraan uiteraard gehoor werd gegeven.

EMPIRE, een blad geschreven door filmliefhebbers voor filmliefhebbers . AMEN

Brooklyn

• 1144 berichten
  • 1402 stemmen

Leuk blad idd Vind alleen dat ze wat kritischer mogen zijn in hun reviews...

Wouters

• 2665 berichten
  • 1837 stemmen

ze zijn juist erg kritisch in hun reviews vind ik. Ben het vrijwel altijd met ze eens over de waardering, iets wat ik van filmvalley heel vaak niet kan zeggen.

kos

• 46687 berichten
  • 8844 stemmen

The Godfather is door meer dan tienduizend filmmakers, -kenners en -critici benoemd tot beste film ooit. De maffiafilm uit 1972 van Francis Ford Coppola staat bovenaan de film top 500 van Empire Magazine, zo meldt de website van de BBC woensdag.

Raiders of the Lost Ark staat op de tweede plaats, gevolgd door The Empire Strikes Back. Bekende namen uit de filmwereld, zoals Quintin Tarantino en Mike Leigh, werd gevraagd naar hun favoriete films.

Opvallend is dat klassiekers als Easy Rider en The Sound of Music niet in de lijst voorkomen.

De Lijst:

http://www.empireonline.com/500/

Apollinisch

• 21297 berichten
  • 0 stemmen

Hee leuk, kan ik nog een lijstje aan de nog zien-sectie toevoegen. Hier ben ik wel een tijdje zoet mee.

starbright boy (moderator films)

• 22396 berichten
  • 5068 stemmen

Het lijstje is gemaakt door 10.000 lezers, 150 filmmakers en 50 critici. Beetje andere verdeling dan in de quote hierboven. En dat levert een soort mix op van de IMDB top250, de recente box-office en wat klassiekers. Met naast een hoop voorspelbare keuzes ook een paar opvallende films in de lijst. Films als Sunday Bloody Sunday, Point Break, Big, The Big Country, The Year of Living Dangerously, Shampoo en Anchorman. Films die ik volgens mij nog nooit in publieks- of criticilijstjes heb zien opduiken en hier de bovenste helft halen,

The Last

• 7169 berichten
  • 0 stemmen

Best aparte lijst wel. Een grote mix inderdaad. Dat levert een hoop gigantische bagger filmpjes op, maar ook een aantal sterke moderne klassiekers, die je vaak in de intellectuele lijsten niet tegenkomt.

mister blonde

• 12693 berichten
  • 5825 stemmen

Vind het eigenlijk wel een aardige lijst. Door een knieval te maken naar de massa staat er een hoop in (soms zelfs regelrecht troep) dat er natuurlijk niet in thuis hoort, maar de meeste films die er echt wel in terug moeten komen staan er ook gewoon in. Zo nu en dan zelfs aardige tips, die bij mij nog minder of zelfs niet bekend waren. Niet onaardig dus.

Artemis

• 3868 berichten
  • 2395 stemmen

Geen idee waar ik het moest posten dus doe ik het hier maar

Empire heeft vandaag een schilderij quiz online gezet vergelijkbaar met die van M&M's een tijdje terug.

The Cryptic Canvas | 50 Movies Hidden In A Painting | Empire | www.empireonline.com

en voor de mensen die de quiz van M&M's hebben gemist

Link: http://us.mms.com/us/dark/dark_game.jsp

Veel plezer en graag de antwoorden voor jezelf houden

dutchtuga

• 16970 berichten
  • 4101 stemmen

Hoewel erg veel gespitst op Amerikaanse cinema en een breed publiek, toch een aardige lijst met een paar verrassende keuzes. Leuk om bv een Evil Dead 2 zo hoog te zien eindigen.

Pastichio Rocker

• 6344 berichten
  • 0 stemmen

Vorige maand hadden ze Steven Spielberg als guest editor.

Miron

• 744 berichten
  • 74 stemmen

heel erg leuke editie was dat ja

Lexcoaster

• 1268 berichten
  • 1222 stemmen

En ik heb er nog nooit van gehoord... Nou mijn interesse in dat blad is wel gewekt onderhand.

BlueJudaskiss (moderator films)

• 11900 berichten
  • 5305 stemmen

Miron schreef:

heel erg leuke editie was dat ja

Ik heb in Amsterdam vier winkels moeten aflopen voordat ik 'm eindelijk te pakken kreeg. Prachtig blad.

Pieter Montana

• 6678 berichten
  • 2286 stemmen

Jep, sinds enkele maanden ook ontdekt. Zeer goed magazine (wat beter dan Total Film) met een zeer brede inhoud. Vooral die editie van Spielberg of The 500 Greatest Films waren om te smullen.

Miron

• 744 berichten
  • 74 stemmen

'500 Greatest' lijstje klopte alleen geen bal van

serpico

• 2900 berichten
  • 491 stemmen

Na de dood van Filmvalley heb ik hier een abonnement op genomen. Is nog goedkoper ook (65 euro voor een jaar, hoewel zonder gratis dvd's). Ik ben benieuwd. In november komt de eerste binnen

JP

• 620 berichten
  • 262 stemmen

Serpico, 't zal je niet tegen vallen, geloof me.

serpico

• 2900 berichten
  • 491 stemmen

Ik geloof je graag!

Ik vind Empire eigenlijk nu al cooler, alleen om het gebruik van de engelse taal.

Pastichio Rocker

• 6344 berichten
  • 0 stemmen

Empire is gewoon een goed blad met goeie reviews en interviews en backstories.

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

Ik lees het nu ook erg graag. Vooral die lange interviews kan ik zeer waarderen.

Het enige storende is hoezeer ze zich door een hype laten leiden. Ik heb de laatste vier nummers gekocht. Dat ik nu al een grote Avatar-moeheid heb komt grotendeels door Empire, die in elk nummer wel een groot artikel over die film moeten schrijven en daarin vaak niet verder komen dan alweer zeggen dat het een revolutie gaat worden. Wat heeft het voor een nut om dat iedere keer te herhalen?

Miron

• 744 berichten
  • 74 stemmen

Misschien krijgen ze er wel geld voor. De hele Amerikaanse film wereld is volgens mij verslaaft aan dat blad.

Persoonlijk vind ik de vele nutteloze lijstjes heel vet.

serpico

• 2900 berichten
  • 491 stemmen

Een paar dagen geleden mijn eerste nummer ontvangen. Nice! Het is allemaal vlot leesbaar en inhoudelijk sterk en dan ook nog eens heel erg veel. De filmliefde zit 'm in ieder woord. Vooral fijn overigens om dingen (filmnieuwtjes enzo) te lezen die ik daarvoor simpelweg nog niet wist. En met die gigantische New Moon poster kan ik vast wel iemand blij maken ...

Miron

• 744 berichten
  • 74 stemmen

Ze zijn wel lekker 'Avatar' aan het hypen he.

Montorsi

• 9715 berichten
  • 2374 stemmen

wat kost één editie eigenlijk in Nederland?

Miron

• 744 berichten
  • 74 stemmen

Seufen Fijvtich

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

Er ligt nu ook zo'n Empire Special Edition in de winkels. Het doel ervan is me niet helemaal duidelijl. Lijkt me vooral een speciaal zelfverheerlijkingsnummer, of zit ik fout en is het werkelijk goed? Heeft iemand dit nummer toevallig?

serpico

• 2900 berichten
  • 491 stemmen

Het is een soort overzichtsnummer toch? Hij leek mij erg interessant, maar er staat dan ook een 'behind the scenes of an exclusive Lord Of The Rings portfolio' in.

Meer info.

Metalfist

• 12407 berichten
  • 3964 stemmen

Ik heb me vandaag ook maar eens aan een nummer gewaagd. Vooral doordat het blijkbaar 10 jaar is dat het magazine bestaat en dat er 10 verschillende covers waren waaronder The Bride en The Joker, uiteindelijk The Bride gekozen. Straks eens lezen

Metalfist

• 12407 berichten
  • 3964 stemmen

Het heeft een tijdje geduurd maar na een paar losse artikels te hebben gelezen heb ik me vandaag even verdiept in het magazine. Eerste indruk is in ieder geval fantastisch. Het magazine bevat leuke interviews, korte maar krachtige reviews en first peeks en ook langere recensies.

Erg interessant in ieder geval, bedankt voor de tip iedereen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.