menu

Film / Algemeen / Sherlock Holmes

zoeken in:
Iemand die weet waar deze box te krijgen is voor een redelijke prijs ? Voor zover ik kan nagaan is er nooit een R2NL uitgave van verschenen (?).

Bij www.rodisc.nl[/url] hebben ze een hoop Sherlock Holmes titels voor 3,99 p/s. Iemand die weet om welke films het daar gaat/kan gaan ? Van de titels op de site word je niet echt wijzer

neo (crew)
Quido schreef:
Bij www.rodisc.nl[/url] hebben ze een hoop Sherlock Holmes titels voor 3,99 p/s.

Zie ze allemaal apart per stuk op de site staan voor 24 euro of meer!

Voorbeeld. Zijn d'r nog een stuk of 6.

neo (crew)
Compleet niet duidelijk dus wat het nu precies is. V/d week ga ik nog wel even kijken in hun winkel in R'dam, wie weet dat het wel enkele Rathbone's zijn. Al is die kans miniem.

Oke. Bedankt alvast

Mug
Aan de prijs te zien en uit mijn grabbelton ervaringen in verschillende winkels, ben ik er 99,999999% zeker van dat dit shit-edities zijn van de oude Holmes films. Een label dat veel oude films met slechte transfers op dvd zet voor een paar euro.

Je kunt beter voor die box gaan, van Optimum Releasing. Hun dvd's hebben veelal een goede transfer. Aangezien er ook een restauratie-featurette opstaat ben ik nog positiever hierover.
http://www.play.com/DVD/DVD/4-/532421/Sherlock_Holmes_Classic_Films_Box_Set/Product.html
Zo'n 50 euro. (mijn handen jeuken, mijn handen jeuken!!)

neo (crew)
Dan ga ik alsnog er misschien even eentje halen, indien ze er 1 verkopen die ik nog gemist had tijdens de uitzendingen op de BBC.

Sherlock Holmes staat weer in de belangstelling door de nieuwe film van Guy Ritchie.
Tijd om dit topic wat op te frissen.
En hoe beter dan met een tribute aan dé Holmes acteur bij uitstek, de betreurde en onvergetelijke Jeremy Brett.

(afbeelding)
Het ultieme Holmes & Watson team Jeremy Brett en David Burke

(afbeelding)
Brett en zijn 2e Watson, Edward Hardwicke (ook geweldig in zijn rol)

(afbeelding)

(afbeelding)

Brixx, je vertelde bij de nieuwe film dat Robert Downing jr fout gecast is en Marc strong veel meer lijkt op Holmes.En warempel! Je hebt gelijk!

(afbeelding)

Op VRT TV loopt momenteel de serie 'Murdoch Mysteries'.
De serie ademt de sfeer van de oorspronkelijke Sherlock Holmes verhalen.
De excentrieke Canadese detective William Murdoch opereert voornamelijk in het 19e eeuwse Toronto, en lijkt bijna als twee druppels water op Holmes.

In de aflevering die vandaag werd uitgezonden werd hij bij een onderzoek zelfs ter zijde gestaan door niemand minder dan Sir Arthur Conan Doyle, de geestelijke vader van Holmes.

Een mooie en sfeervolle serie.

Voor wie van een zeer duistere en zelfs gruwelijke Sherlock Holmes versie houd is dit misschien wel iets:

(afbeelding)

Murder rooms: Mysteries of the real Sherlock Holmes(2000-2001)
Deze serie van 5 BBC films draait om Dr. Joseph Bell, die model stond voor het personage van Sherlock Holmes.
Bell was de leraar van Arthur Conan Doyle, de schepper van Holmes.
Doyle zelf is ook als personage in de serie aanwezig.
De rol van Bell werd gespeeld door Ian Richardson, die zijn sporen als Sherlock Holmes al eerder verdiende.
Maar deze versie overtreft zijn S. Holmes films bij verre.

House M.D.>Holmes P.D.

De zeer populaire TV serie 'House M.D.' is gebaseerd op Sherlock Holmes.
Zie voor verdere info: http://www.housemd-guide.com/holmesian.php

In een Sherlock Holmes topic is er ook plaats voor 'tongue in cheek' humor dacht ik zo:
Met gebruikmaking van een van de tekeningen van de beroemde Holmes illustrator Sidney Paget kwam ik tot het volgende actuele grapje:

(afbeelding)

"Listen to this Watson: some undersized American actor, who's been trying to impersonate me in the moving pictures lately, is now telling some filthy things about our relationship."

"Why Holmes...do you think that dreaded Moriarty is behind all this, trying to destroy our reputation, just to get us out of the way?"

In dit topic heb ik het al eerder gehad over Sherlock Holmes (TV) films die zeer de moeite van het bekijken waard zijn.
Bovenaan mijn favorietenlijst staat, dat mag duidelijk zijn, de Granada TV serie met Jeremy Brett als Holmes.

Maar deze keer wil ik heb hebben over een aantal films met andere acteurs in de hoofdrol.
Talloze keren is het personage Holmes reeds op film vastgelegd.
Hier zijn een paar aanraders uit de lange rij:

Murder by Decree, met een top-sterren cast:

A study in Terror (1965)

The Hound of the Baskervilles (1983)

Sherlock Holmes: The Case of the Silk Stocking (helaas geen trailer, maar begin credits v.d. film)

En als het dan toch een comedy moet zijn, zoals de nieuwe Ritchie versie, kijk dan eens naar deze (er is niets nieuws onder de zon!)
The Private Life of Sherlock Holmes (1970)

Brix schreef:
Op VRT TV loopt momenteel de serie 'Murdoch Mysteries'.
De serie ademt de sfeer van de oorspronkelijke Sherlock Holmes verhalen.
Een mooie en sfeervolle serie.

Die was ik al van plan om aan te schaffen! Bedankt voor het doorlinken van dit topic...

Ik heb vandaag ook de complete verhalen van Sherlock Holmes gekocht, dus ik denk dat ik ze eerst ga lezen en dan weer begin aan de films en series.

Waauw, dat is een goede aankoop
Veel leesplezier ermee.

(afbeelding)

P.S.

In één van de afleveringen van Murdoch Mysteries speelt Arthur Conan Doyle een belangrijke rol.

De meeste Holmes films en TV series heb ik inmiddels wel al gezien, goede en slechte.

Onlangs ontdekte ik echter dat ik een van de absolute toppers nog gemist had.
Niet helemaal onbegrijpelijk, want het betreft een Russische Sherlock Holmes !

Jeremy Brett zal wel voor altijd mijn nummer één blijven (en David Burke mijn favoriete Watson)
Maar deze twee zitten hen wel aardig dicht op de hielen: Vasili Livanov als Holmes en Vitaly Solomin als Watson.

Zij speelden die rollen in de jaren '80, in 5 films.
Die zijn op YouTube te bekijken, met Engelse ondertiteling.
Het is wel even wennen om een andere taal dan het Engels te horen in een Holmes film, maar de sfeer en de geweldige uitstraling van de acteurs kregen mij al heel gauw zó te pakken, dat ik er niet al te zeer meer op lette.

Mijn mede Holmes-fans, in Engeland en Amerika, zijn er eveneens razend enthousiast over.
Zelfs de Engelse koningin was een fan van die serie, en verleende Vasili Livanov daarvoor een orde van het Britse rijk !
(Niet niks, zeker niet voor een Rus)

(afbeelding)

(afbeelding)

Er is een nieuwe Russische Sherlock Holmes serie.

Meerder delen zijn te vinden op YouTube, met Engelse ondertiteling.

De acteur die Dr. watson speelt doet dat goed, maar Holmes is een karikatuur.
Het lijkt alsof hij geestelijk niet helemaal in orde is, en zijn motoriek onderstreept dat nog.
Zelfs Robert Downey steekt nog "gunstig" af bij deze vertolking (ik had nooit gedacht dat ik dat nog eens zou zeggen )

Deel 1

Sherlock Holmes. Baker Street 221B - YouTube

Er is weer een nieuwe Sherlock Holmes film op komst, geregisseerd door Bill Condon.
Deze keer met een Holmes op leeftijd, gespeeld door Ian McKellen.
Volgend jaar in de bioscopen: "Mr. Holmes".

Ian McKellen as Sherlock Holmes ? first picture | Film | theguardian.com

Dat klinkt wel interessant. Liever dit dan een derde deel met Robert Downey Jr. (al moet ik de sequel nog zien) en op het vierde seizoen met Cumberbatch is het naar mijn goesting te lang wachten.

Ziet er inderdaad erg goed uit. De Downey/Law-films zijn niet mijn kopje thee, en de Cumberbatch/Freeman-serie vind ik wat te hectisch, maar déze variant zou best eens boeiend kunnen zijn (ook vanwege de interessante regisseur). Jammer dat nergens uit op te maken valt wanneer de film speelt; hopelijk gewoon in het Victoriaanse tijdperk (althans wanneer het gaat om de zaak waar McKellen aan terugdenkt).

Dit lijkt mijzelf ook wel wat.
Ik ben zelf een enorme Holmes fan (sinds 1959 al !) met beide genoemde recente Holmes versies heb ik echter niets.

Geen fan van de Cumberbatch Holmes Brix? Vind ik persoonlijk één van de sterkste reeksen. De Basil Rathbone films zijn ook wel leuk, moet ik eens werk van maken van degene die ik niet op DVD te zien.

Nee, de verhalen van Holmes horen thuis in een ander tijdperk, en ik vind het veel te dik aangezet allemaal.
De Victoriaanse sfeer is voor mij uiterst belangrijk.
De Rathbone films zijn leuk, maar de meeste spelen zich af in de jaren '30 en '40 van de vorige eeuw.

Jeremy Brett is voor mij dé Holmes, maar er zijn zeker nog wel een aantal andere acteurs die mij ook kunnen boeien.

Ik ben normaal gezien ook niet echt te spreken over het updaten van bepaalde personages (de recente reeks Elementary waar Watson een vrouw is vond ik verschrikkelijk), maar dit werkt erg goed voor mij. Al vond ik het derde seizoen wat minder ten opzichte van de eerste 2.

Ik kan mij voorstellen dat de jongere generatie kijkers meer heeft met snellere films en series.
Zelf heb ik het graag wat rustiger van opbouw en beeld.

stinissen (crew)
Brix schreef:
Nee, de verhalen van Holmes horen thuis in een ander tijdperk, en ik vind het veel te dik aangezet allemaal.
De Victoriaanse sfeer is voor mij uiterst belangrijk.
De Rathbone films zijn leuk, maar de meeste spelen zich af in de jaren '30 en '40 van de vorige eeuw.

Jeremy Brett is voor mij dé Holmes, maar er zijn zeker nog wel een aantal andere acteurs die mij ook kunnen boeien.

Daar ben ik het roerend mee eens

Dat is ontzettend leuk nieuws! Heel benieuwd!

Gast
geplaatst: vandaag om 11:30 uur

geplaatst: vandaag om 11:30 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.