• 15.747 nieuwsartikelen
  • 177.927 films
  • 12.203 series
  • 33.971 seizoenen
  • 646.938 acteurs
  • 198.977 gebruikers
  • 9.370.543 stemmen

Guinea Pig

zoeken in:

Halcyon

• 9952 berichten
  • 0 stemmen

Zonet Flower of Flesh and Blood gezien en zit een beetje met een gemengd gevoel.

Vond het helemaal niet shockerend of eng, zoals velen zeggen. Integendeel, ik vond het met momenten zelfs saai. Maar langs de andere kant is het zo ziek dat het je wel bijblijft. En ook de gore is heel realistisch in beeld gebracht, behalve die kip dan. Ik weet niet goed wat ik ermee aanmoet. Gewoon leuk om te hebben omwille van die mythische reputatie, maar kwalitatief niet goed genoeg om nog een keer te zien.

Heb trouwens ergens gelezen dat Charlie Sheen hier ooit een kopie van toegestuurd kreeg en ermee naar de flikken is gestapt omdat hij dacht dat het een snuff-movie was. Wat een sucker...

Onderhond

• 87592 berichten
  • 12835 stemmen

De regisseur is er zelfs voor gearresteerd geweest geloof ik.

Shockerend of eng vind ik die gore filmpjes al jaren niet meer, maar ranzig is het wel .

Halcyon

• 9952 berichten
  • 0 stemmen

Onderhond schreef:

De regisseur is er zelfs voor gearresteerd geweest geloof ik.

Jep. En dan is die making-off documentaire er gekomen om te tonen dat het allemaal nep was.

dutchtuga

• 16970 berichten
  • 4101 stemmen

Ik heb het wel vaker dat films hun reputatie niet waar maken. Grootste tegenvaller was denk ik Ilsa She Wolf of th SS.

Een film waar ik wel misselijk van werd en zijn reputatie meer dan waar maakte was Nekromantik, een uitzondering. Toch ben ik zeer benieuwd naar de Guinea Pig serie. Je blijft als horror en gore liefhebber toch altijd nieuwsgierig naar dit soort 'junk'.

Onderhond

• 87592 berichten
  • 12835 stemmen

Qua ranzigheid toch wel een filmpje dat z'n reputatie waarmaakt vind ik. Blijft natuurlijk bijna-amateur materiaal, maar verder niks te klagen.

Mermaid in a Manhole vond ik dan nog net iets ranziger.

BlueJudaskiss (moderator films)

• 11900 berichten
  • 5305 stemmen

Wat is dan precies de inhoud van deze film? Ik heb een paar jaar geleden wel een paar foto's van deze films gezien, ik dacht met name van Mermaid in a Manhole, maar kan iemand mij een soort introductie van deze films geven?

Halcyon

• 9952 berichten
  • 0 stemmen

BlueJudaskiss schreef:
Wat is dan precies de inhoud van deze film?

Bedoel je Flower of Flesh and Blood? Gaat gewoon over een psycho die een vrouw ontvoert en haar thuis vervolgens martelt, haar ledematen afsnijdt, haar darmen eruit haalt en haar tot slot onthoofdt.

BlueJudaskiss (moderator films)

• 11900 berichten
  • 5305 stemmen

En Mermaid in a Manhole? Klinkt trouwens tamelijk ziek.

Menni

• 1762 berichten
  • 0 stemmen

Mermaid in a Manhole gaat voor mij over euthanasie, de grenzen van kunst, loyaliteit en schoonheid van de dood. Maar zeg dat maar niet hardop, want je wordt gelyncht (wat op zich een mooi idee voor een film is).

Mr Confused

• 1715 berichten
  • 6588 stemmen

Halcyon schreef:

Heb trouwens ergens gelezen dat Charlie Sheen hier ooit een kopie van toegestuurd kreeg en ermee naar de flikken is gestapt omdat hij dacht dat het een snuff-movie was. Wat een sucker...

Klopt! Dit staat te lezen in Eros in Hell: sex, blood and madness in japanese cinema

Linn

• 3289 berichten
  • 3798 stemmen

Heb Flowers of flesh and blood ook gezien.. en vond het idd erg ranzig. Ik weet dat het niet echt is maar er zullen vast wel zo'n gekke mensen rondlopen die tot zoiets in staat zouden zijn.

keukenzout

• 429 berichten
  • 473 stemmen

ik ben verslaafd aan de guinea pig series!!

http://www.guineapigfilms.com/front.html

hier kun je films uitchecken en bestellen

Inland Rabbit

• 3286 berichten
  • 2159 stemmen

Net Guinea Pig: Flower flesh and blood gezien. Dit is echt geen kunst meer naar mijn mening. Bang wordt ik er ook niet van, maar het is wel ziekelijk in beeld gebracht. Te ziek vind ik dit. Als dit is om te shockeren dan slaagt dat goed, en van films hoef ik heus niet vrolijk te worden. Maar vind ik dit kunst, nee. Heb ik hier bewondering voor, nee!.

JohnStacks

• 299 berichten
  • 0 stemmen

Uuh is dat woordje Guinea niet een scheld woord tegen italianen??

MaNiAc E

• 154 berichten
  • 413 stemmen

Dit is een top staaltje werk, vergeet niet dit is halverwegen de jaren 80 gemaakt en nu nog impact kan hebben zegt toch wel wat. Heb heel de serie op dvd en het is prima vermaak maar zeker niet voor iedereen.

JustOneDude

• 50 berichten
  • 1276 stemmen

Moet ik me bij dit soort films aan Saw of Hostel denken?

Roseicollis

• 308 berichten
  • 0 stemmen

Cavia Films ENG

Halcyon

• 9952 berichten
  • 0 stemmen

JustOneDude schreef:

Moet ik me bij dit soort films aan Saw of Hostel denken?

Moeilijk te vergelijken met iets, 'k vind het vrij uniek.

Linn

• 3289 berichten
  • 3798 stemmen

OMG ik heb net Devil's experiment gezien. En dit was echt mega ziek. Ik heb maar met een half oog gekeken en mijn oordopjes naast de laptop gelegd, want ik voelde mijn maag echt de hele tijd omdraaien. Dit was echt het goorste en meest ziekelijke ranzige deel van de hele serie. (ik weet dat het niet echt is maar toch maakte het me erg ziek) Heel heel gauw vergeten dit.

Guinea pig is ziek maar de gruwel is oppervlakkig en de productiewaarde laag. Ik walg er wel van, maar ik wordt er niet door geraakt. Dan vind ik een film als Salo veel shoquerender.

Goto

• 1736 berichten
  • 0 stemmen

Weet iemand of de Guinea Pig dvd's van een beetje goede kwaliteit zijn? Wil wel eens zien hoe erg ze dan werkelijk zijn.

Phoenix

• 7846 berichten
  • 1418 stemmen

Is dit ook filmtechnisch een beetje interessant of is het net als August Underground gewoon een kale registratie van een stelletje rare mensen?

Onderhond

• 87592 berichten
  • 12835 stemmen

Is volgens mij vooral begonnen als experiment projectje om wat rond te klooien met gore effects. Daar ligt dus ook vaak de nadruk. Verder is het best kaal ja, veel interessant camerawerk of opsmuk moet je niet verwachten.

Halcyon

• 9952 berichten
  • 0 stemmen

Inderdaad. Erg grafisch, voor de rest weinig bijzonders. Een typische must voor gorehounds met andere woorden.

Phoenix

• 7846 berichten
  • 1418 stemmen

Ok, nou kreeg August Underground die halve ster voor de effecten, dus dan laat ik dit ook maar links liggen .

danuz

• 12935 berichten
  • 0 stemmen

Heb enkel en alleen wat trailers, fragmenten en een making off van Flower of Flesh and Blood (?, een scene waar een oog wordt gepierced via de oogkas staat me bij) gezien. Niet het spul waar ik opgewonden van geraak, of me direct in een deuk lach. Nee, vind het ergens maar infantiel gedoe met een hoge cult factor. Leuk dat het bestaat, maar aan mij is het toch niet besteed.

En wie heeft het ooit in gods name naar Charlie Sheen (of all people) gestuurd?!

Goto

• 1736 berichten
  • 0 stemmen

Vandaag m'n eerste Guinea Pig film gekeken. (Flowers of Flesh and Blood) Tja schokkend vond ik het niet maar het idee is vrij ziek en er zit aardig wat gore in. Maar daarnaast vond ik het op momenten ook weer vrij grappig. Die maffe samoerai die iedere keer in de camera kijkt en z'n zegje doet, lol.

Ben wel benieuwd geworden naar de overige films, vooral Mermaid in a Manhole, het plot spreekt me wel aan. Voor dit filmpje zou ik denk uitkomen op 3/3.5*. (Hoe je dit trouwens als echte Snuff kan aanzien is me een raadsel, maarja we hebben het over Sheen. )

Tonypulp

• 21231 berichten
  • 4608 stemmen

Heb deze net bekeken, ik als fan van gore moest dit toch maar aanschouwen, schokkend? nee. Vervelend? ja.

De film heeft alles waar gemaakt wat ik ervan verwachtte, maar dat betekend niet dat ik de ''film'' ook goed vind.

Integendeel, deze film is afschuwelijk.

Hij duurt maar 40minuten, dat is heel kort, maar toch is het alle 40minuten ongelooflijk saai om naar te kijken.

Het enige goede is natuurlijk de gore die er levensecht uitziet.

Als fan van gore zou ik dit toch nog moeten kunnen waarderen, maar ik zie liever een horror film (Zoals de fransen dat zo goed doen) met veel extreme gore maar dan met een goede sfeer, een verhaal en sterke regie + goede cast!

Dit heeft geen van alle.

Tuurlijk probeerd deze dit ook niet te doen, en dat weet ik ook, maar serieus wie kijkt hier nou graag naar? Schokkend is het namelijk niet dus wat is de rede..

En dan heb ik het nog niet eens gehad over die kip, of de geluiden (Wat heeft dat te betekenen, allerlei rare geluiden die iets moeten voorstellen, lijkt meer uit een power ranger film te zijn gehaald!)

Heb de laatste 5min beetje versneld, kwam eigenlijk ook niks zinnigs in voor...

Alpha X

• 136 berichten
  • 916 stemmen

leuk filmpje.. The making of is leuker om te zien.

dutchtuga

• 16970 berichten
  • 4101 stemmen

Welke film? Want het zijn er meerdere.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.