• 15.747 nieuwsartikelen
  • 177.954 films
  • 12.204 series
  • 33.972 seizoenen
  • 646.938 acteurs
  • 198.985 gebruikers
  • 9.370.914 stemmen

IMDb

zoeken in:

Onderhond

• 87592 berichten
  • 12836 stemmen

Het is anders veel duidelijker en overzichtelijker geworden. Werd ook tijd dat de site een keertje wat extra moeite deed om mee te gaan met z'n tijd.

IcU

• 6783 berichten
  • 3051 stemmen

Eens. Totaal niet storend. Vind het wel wat hebben..

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3279 stemmen

Ik ben er niet heel blij mee. Waar je eerst vrij snel over de titels kon scannen scroll je je nu een ongeluk bij personen met veel credits op hun naam.

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Kun je 's een linkje posten? Ik heb net de filmografie van Woody Allen bekeken en daar zie ik gewoon een lijst met titels.

Ik zie geen kleine afbeeldingen.

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3279 stemmen

Zo ziet het er bij jou niet uit?

(afbeelding)

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Nee, bij mij ziet het er zo uit:

(afbeelding)

Jawaddedadde

• 5348 berichten
  • 2196 stemmen

Bij mij ziet het eruit zoals bij BoordAppel, met icoontjes dus. Oogt wel goed, maar voegt verder niks toe en je moet inderdaad wat meer scrollen om een goed overzicht te hebben.

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

https://secure.imdb.com/register-imdb/siteprefs

Ik heb alleen de laatste twee vakjes aangevinkt.

Er was trouwens ooit eens een mogelijkheid om de oude lay-out te behouden, maar volgens mij is die mogelijkheid er al een tijd niet meer en heb ik dat ook op een gegeven moment zelf al uit gezet.

AGE-411

• 10342 berichten
  • 750 stemmen

Wat zijn eigenlijk de normen voor in de IMDb Top250 te komen?

Hannibal

• 9358 berichten
  • 3273 stemmen

Dat gaat met een heleboel ingewikkelde berekeningen gepaard die ze volgens mij bij IMDb zelf ook niet meer snappen.

AGE-411

• 10342 berichten
  • 750 stemmen

Hannibal schreef:

Dat gaat met een heleboel ingewikkelde berekeningen gepaard die ze volgens mij bij IMDb zelf ook niet meer snappen.

Intussen zelf achter gekomen via wikipedia.

Kunnen ze het niet gewoon simpel houden?

huVILEub

• 3081 berichten
  • 537 stemmen

Vinden jullie ook niet dat IMDB in vergelijking met moviemeter veel te onoverzichtelijk is (wat ik bij verschillende sites zie, dat de Nederlandse overzichtelijker is dan de engelse, ondanks dat ik een redelijke engelsbeheersing heb). Het is een prima site om informatie voor een site te halen, maar als je het zelfde wilt doen als hier (stemmen, meningen) moet je toch wel even zoeken.

Voordeel, je hebt stemmen op schaal van 10.

Nadeel van voordeel, je kunt geen halve punten geven.

JDSsmetje

• 6568 berichten
  • 2312 stemmen

Voordeel, je hebt stemmen op schaal van 10.

Nadeel van voordeel, je kunt geen halve punten geven.

Uiteindelijk blijft dat hetzelfde heeft. Bestaat hier al geen topic over ?

Onderhond

• 87592 berichten
  • 12836 stemmen

Heeft ook gewoon met insteek te maken. IMDb (met de nadruk op database) is een site die gegevens verzameld rond films. Meningen en community maken daar wel een deel van uit, maar zijn niet primair.

Bij MovieMeter is het net andersom. Hier staat de community centraal. Vandaar dat je op MM ook minder data over een film vind (lijst van awards, acteurs, ...)

robertus65

• 1130 berichten
  • 0 stemmen

Kan iemand mij zeggen wat er gebeurt is bij IMDB. Als ik op country druk, krijg ik een soort populaire lijst van films van dat land i.p.v. landoverzicht van alle films.

Dit was voorheen niet zo. Kan iemand mij zeggen hoe dit nu gaat?

kos

• 46688 berichten
  • 8845 stemmen

IMDb: Most Popular People Born In "Nijmegen/ Gelderland/ Netherlands"

grappig . veel mensen waar ik nog nooit van gehoord heb.

Brix

• 19675 berichten
  • 5113 stemmen

Nóg grappiger is dat je op die zoekfunctie bent gekomen

kos

• 46688 berichten
  • 8845 stemmen

Voor mensen die zich (zoals ik) ergeren aan dat overal Engelse titels staan ipv de originele:

Ga naar 'site preferences' in je profiel---> dan naar Title display default 'original' selecteren.

Voila. .

stinissen (crew films & series)

• 23435 berichten
  • 76919 stemmen

kos schreef:

Voor mensen die zich (zoals ik) ergeren aan dat overal Engelse titels staan ipv de originele:

Ga naar 'site preferences' in je profiel---> dan naar Title display default 'original' selecteren.

Voila. .

Gouden tip dank je Kos

Wouter

• 18718 berichten
  • 3085 stemmen

Krijg tegenwoordig engelse titels voor niet-engelstalige films...

stinissen (crew films & series)

• 23435 berichten
  • 76919 stemmen

Wouter schreef:

Krijg tegenwoordig engelse titels voor niet-engelstalige films...

Voila. afz Kos

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

kos schreef:

Voila. .

Bedankt. Ik ergerde me inderdaad ook aan.

Decec

• 6741 berichten
  • 8581 stemmen

speedy23 schreef:

(quote)

Bedankt. Ik ergerde me inderdaad ook aan.

Ook bedankt! voor tip

A.L.I.E.N

• 775 berichten
  • 1054 stemmen

Hallo, ik heb een vraag. Hoe kan je een plot schrijven bij een film op IMDb. Ik ben al ingelogd als gebruiker, maar ik kan meer geen plots bij films schrijven. Als er staat "Add a Synopsis", en ik klik erop, dan kom ik altijd uit bij de "privacy police". Ik kan dus GEEN plots schrijven. Weet er IEMAND hoe dit moet??? Alvast hartelijk bedankt.

sinterklaas

• 11813 berichten
  • 3316 stemmen

In De Site > Algemeen > Het grote opmerkingen / feedback topic:

Hoe kan je op IMDB een jaar achter een filmtitel corrigeren/veranderen?

Dogie Hogan

• 13381 berichten
  • 788 stemmen

A.L.I.E.N schreef:

Hallo, ik heb een vraag. Hoe kan je een plot schrijven bij een film op IMDb. Ik ben al ingelogd als gebruiker, maar ik kan meer geen plots bij films schrijven. Als er staat "Add a Synopsis", en ik klik erop, dan kom ik altijd uit bij de "privacy police". Ik kan dus GEEN plots schrijven. Weet er IEMAND hoe dit moet??? Alvast hartelijk bedankt.

Via 'Plot summaries', dan 'add 1 item'.

sinterklaas schreef:

In De Site > Algemeen > Het grote opmerkingen / feedback topic:

Hoe kan je op IMDB een jaar achter een filmtitel corrigeren/veranderen?

Via : 'updates'.

sinterklaas

• 11813 berichten
  • 3316 stemmen

Waar in updates? Want ik heb een hele lijst voor me neus gehad behalve de mogelijkheid om een jaar achter een titel aan te passen. (dus bv 2009 achter een filmtitel in 2010 veranderen)

Dogie Hogan

• 13381 berichten
  • 788 stemmen

sinterklaas schreef:

Waar in updates? Want ik heb een hele lijst voor me neus gehad behalve de mogelijkheid om een jaar achter een titel aan te passen. (dus bv 2009 achter een filmtitel in 2010 veranderen)

Bij Release Dates; vervolgens bij herkomstland datum wijzigen.

sinterklaas

• 11813 berichten
  • 3316 stemmen

Ow, ik zie het al. Die methode had ik al gedaan maar kom er achter dat het jaartal naderhand automatisch gewijzigt is. Thanks.

Quentin

• 10202 berichten
  • 8538 stemmen

Waarmee moet ik rekening houden als ik een film toe wil voegen aan imdb? Zijn er bepaalde zaken die aandacht nodig hebben voor een snelle verwerking etc.?

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.