menu

Film / Algemeen / IMDb

zoeken in:
Ik stoor me er echt verschrikkelijk aan dat ze nog steeds niet hun coming soon pagina hebben geupdate voor januari 2018. Komaan, het is nog maar twee-en-een-halve maand hoor. Ik zou wel graag eens willen weten wat voor nieuwe films ze uitbrengen in 2018. Waarom updaten ze dat niet. Echt belachelijk.

En imdb heeft nog wat veranderingen aangebracht die de site (voor mij althans) nog wat minder aangenaam maken. Met name bij de reviews kan ik niet meer filteren. Nu staan die daar gesorteerd op "helpfulness" hoe ironisch toch, behulpzaam is dat niet. Ik wil kunnen sorteren op "loved it" en "hated it".

De drag and drop functionaliteit werkt ook niet meer in lijsten. Heel irritant.

Die drag & drop was heel irritant. Retetraag als je 70 posities moest verslepen en aangezien de content gepagineerd was kan je nu tussen de 100-tallen verslepen.

Als ik nu weer wat wil rondhusselen in mijn top 100 moet ik eerst het cijfertje van de rank ernaast typen en dan helemaal naar boven scrollen en op 'move to' klikken. De drag & drop was voor mij een stuk intuïtiever. Ja, bij meer dan 100 films werd het inderdaad bijna onmogelijk vanwege de verschillende pagina's, maar waarom niet gewoon alles op 1 pagina en allebei de features behouden?

Omdat die lijstjes nu eenmaal voor een niche-publiek bedoeld zijn, en IMDb zijn site duidelijk aan het vernieuwen is. Dus alles wat opnieuw gebouwd moet worden en te complex is voor de waarde die het biedt, vliegt er gewoon uit

Met imdb gaat de goede kant op . Het wordt enkel een informatieve site en geen ' community ' site meer .

Sinds december 2002 , nog enkele dagen en dan 15 jaar , lid van imdb ...

https://s33.postimg.org/5uhuz8jkv/imdb.png

xgogax schreef:
Sinds december 2002 , nog enkele dagen en dan 15 jaar , lid van imdb ...

Dat soort onzin kunnen ze dan ook meteen schrappen wanneer ze geen community aspect meer willen onderhouden.

Onderhond schreef:
(quote)

Dat soort onzin kunnen ze dan ook meteen schrappen wanneer ze geen community aspect meer willen onderhouden.
Hoe dan ? Er wordt nog gestemd op films en imdb onderhoudt nog allerlei toplijstjes . Ik denk dat stemmen op films wel blijft , al is dat voor mij ook een beetje overbodig .

Bovendien kan iedereen de site updaten en verbeteren .

Ik doelde op die stickers van X-aantal jaar lid. Heeft geen enkele waarde als je toch geen community wil uitbouwen.

Oh , okay . Misschien heb je wel gelijk .

e E N s .

alexspyforever schreef:
En imdb heeft nog wat veranderingen aangebracht die de site (voor mij althans) nog wat minder aangenaam maken. Met name bij de reviews kan ik niet meer filteren. Nu staan die daar gesorteerd op "helpfulness" hoe ironisch toch, behulpzaam is dat niet. Ik wil kunnen sorteren op "loved it" en "hated it".
Als je een beetje Frans kunt lezen kun je bij www.allocine.fr terecht, die doet dat wel heel netjes. Ze zijn per stem te zien, en ze lichten ook de meest nuttige positieve, en meest nuttige negatieve recensie uit.

xgogax schreef:
Met imdb gaat de goede kant op . Het wordt enkel een informatieve site en geen ' community ' site meer .

Dat community aspect is wat mij juist wel interesseerde daar haalde ik zowel informatie als nuttige aanbevelingen uit. Ook de aparte forums bij de individuele films hadden vaak info of antwoorden op vragen die ik had. Het is trouwens al van maart al geen community site meer. Imdb was vroeger alles in 1 site zoals MovieMeter nog steeds is dat maakte het zo aantrekkelijk. Dat internettrollen de reden was dat ze hun fora sloten is onzin, de fora waren voor hen niet winstgevend. Nu zit je met een spreiding van ex-imdbers over alternatieve sites die wel nog beide aspecten combineren.

Moviechat.org is een site die de fora van imdb grotendeels hebben gearchiveerd en waar ik af en toe nog eens op kijk.

Bedankt arno74 helaas is mijn Frans niet geweldig om er reviews in te gaan lezen

Het wordt alsmaar minder en minder qua functionaliteit op IMDb. Nu kun je zelfs geen keus meer maken in het sorteren van reviews; alles staat automatisch geordend op helpfulness...

î kwam daar dus ook net achter. Gebruikte IMDb al niet heel veel, maar nu zal ik er waarschijnlijk nooit meer op kijken.

En net kreeg ik te horen dat je niet langer op "keywords" (trefwoorden) kan zoeken, wat zal de volgende handige functionaliteit die ze gaan verwijderen of vervangen?

alexspyforever schreef:
En net kreeg ik te horen dat je niet langer op "keywords" (trefwoorden) kan zoeken, wat zal de volgende handige functionaliteit die ze gaan verwijderen of vervangen?
Als alternatief, op de volgende site kun je wel op keyword (topic) zoeken, in het Engels: https://www.filmaffinity.com/en/topics.php en vervolgens ook sorteren op waardering, jaartal, populariteit enz.

Zwolle84
Je kunt ook geen overzichtje meer maken van welke films je als eerste hebt beoordeeld (gebruikte ik vaak om te checken welke films aan een herziening toe zijn). Als je dan naar pagina 2 (dus films 101-200) gaat, springt hij automatisch op de nieuwste bovenaan. Draai je dat dan weer om, dan springt hij terug naar films 1-100.

Zo dom weer. Test het dan voordat je het uitrolt.

Ik gebruik imdb functioneel echt alleen voor algemene info, foto's, cast etc.
Al m'n ratings zet ik er ook wel op, maar dat dan puur omdat het 'importeren naar' op andere sites eigenlijk altijd via imdb gaat. Zodoende dit jaar nog veel profijt van gehad op ICM en letterboxd.

Gebruik het ook voor het exporteren van stemmen, verder alleen voor het beheren van mijn watchlist omdat je je eigen watchlist op genre(s), rating, jaar, etc kunt filteren.

Zoals het artikel al zegt ... als er nu ergens geen belemmering of glazen plafond is. Kunnen we ook de Chinezen en Japanners even gelijktrekken, die zijn ook relatief ondervertegenwoordigd op IMDb.

Hoe komt deze Franse film op 1999 te staan als die al in 1994 in Venetië draaide? Bizar hoor.

(verwijderd)
Verhoeven schreef:
Hoe komt deze Franse film op 1999 te staan als die al in 1994 in Venetië draaide? Bizar hoor.

Omdat op jou na waarschijnlijk niemand ook maar iets geeft om een film met minder dan 5 stemmen na 19 of 24 jaar

alexspyforever schreef:
Met name bij de reviews kan ik niet meer filteren. Nu staan die daar gesorteerd op "helpfulness" hoe ironisch toch, behulpzaam is dat niet. Ik wil kunnen sorteren op "loved it" en "hated it".
De reviews op IMDB kunnen weer gesorteerd worden .

xgogax schreef:
(quote)
De reviews op IMDB kunnen weer gesorteerd worden .

Yup ik heb het gemerkt, eindelijk dan toch weer eens wat leukere aanpassingen.

geplaatst:
Vreemd gedoe bij IMDb. Bij een aantal nog niet uitgebrachte films staan trailers maar niet van de film zelf. Het gaat over meerdere films. Het lijkt op reclame.

Gast
geplaatst: vandaag om 14:31 uur

geplaatst: vandaag om 14:31 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.