menu

Film / Algemeen / Filmlocaties

zoeken in:
sn@ke schreef:
Naar mijn mening is het een feit dat Amerika door zijn grote verscheidenheid van lanschappen en vegetatie zich het best leent voor filmopnames. ....)

Heel veel Amerikaanse films worden in Canada opgenomen, dus zo gehecht zijn ze in de USA niet aan hun eigen bodem. Heeft alles te maken met waar ze het minst hoeven te betalen, verder zal het ze in heel veel gevallen wordt wezen waar ze draaien.
Ik denk dat het alleen belangrijk is waar de film opgenomen is als de stad meer dan een decor voor het verhaal is.

Is toch appels en peren vergelijken? Als je het over Amerika hebt, spreek je over twee continenten, of op zijn minst over een half continent. Nederland en België zijn daarbij vergeleken natuurlijk piepklein en ook klimatologisch gezien minder verscheiden. Appels en peren dus.
Komt bij dat een figuur als roda dat hele Amerika inderdaad erg lijkt te idealiseren. Ik zou bijna zeggen: koop een enkeltje.
De vraag wat NL aan lokaties te bieden heeft, heb ik eerder ruimschoots beantwoord, vind ik.
En voor maatje jason: het ging mij niet om een 'thuis-is-alles-toch-het-lekkerst' gevoel, maar om het bestrijden van het tegenovergestelde.
Toen ik enkele jaren geleden eens rondreed in de dorpen waar ik 15 jaar geleden naar school ging, zag ik ook pas hoe mooi het daar in die bosrijke omgeving was. Wat je kent, daar wen je aan, en waar je aan gewend bent, dat vind je misschien minder bijzonder, maar dat maakt het nog niet waardeloos.

Ik ben het volledig met cornelis eens. Het is gewoon omdat we het zo gewoon zijn dat we de schoonheid van onze eigen streek niet meer opmerken. En je kan idd de benelux niet vergelijken met de usa. Indien men Europa en de usa zou vergelijken zie je dat Europa ook heel wat te bieden heeft op gebied van mooie lokaties en Nederland en België hebben zo hun eigen specifieke mooie gebieden. En wat die achtervolgingen op die "mooie" brede lanen betreft, ik vind achtervolgingen door smalle zuiderse straatjes veel knapper dan die op die brede boulevards (zie taxi I bv.).

[img] http://www.babydoll.be/smile28.gif [/img] De USA vergelijken met een landje zoals Nederland & België gaat helemaal niet op. Toer eens een volledige week bij ons rond, je zou versteld staan mooi België is...

FisherKing schreef:
(quote)

Ja, maar ik geloof dat de stelling was, dat US beter geschikt is als filmlocatie, wat ik dus bestrijd.

Dit was toevallig waar Roda het over had en heb ik dat over genomen.Natuurlijk is Europa ook een mooi continent met waarschijnlijk meer verscheidenheid dan de USA.Daarnaast worden er de laatste jaren ook films in o.a Austrazië opgenomen.
Toch vind ik dat Nederland zich nou eenmaal niet leent qua land- en cityscape als mooi film decor.Hiermee bedoel ik niet dat Nederland totaal geen natuurlijk schoon heeft,of mooie stadsgezichten.

Ben benieuwd hoe Amsterdam in Ocean's 12 gebruikt gaat worden

starbright boy (moderator)
Nederland geen mooie stadsgezichten? Mensen uit de hele wereld zijn gecharmeerd van het lieve Amsterdam, een stad met een behoorlijk eigen en uniek karakter. En wat natuurschoon betreft: Vraag het eens aan een buitenlandse toerist. Die vinden de platte polders van Nederland vaak erg indrukwekkend. Wij zijn er aan gewend en zijn weer onder de indruk van dingen die we niet dagelijks zien, zoals bergen.
Door gewenning zien veel mensen de schoonheid van hun directe omgeving niet meer.

Je moet wel goed lezen wat er staat voor dat je reageert,Starbright boy!!!!

starbright boy schreef:
Vraag het eens aan een buitenlandse toerist.Die vinden de platte polders van Nederland vaak erg indrukwekkend.

Zijn ze waarschijnlijk nog nooit in Flevoland geweest.

Ik miste even een zinnetje. Maar dan snap ik je nog niet hoor. Als een stadgezicht of landschap mooi is kan het toch ook mooi zijn decor voor een film?

Overigens vind ik bepaalde films lelijke dingen weer veel beter passen, maar dat is weer een andere discussie.

jassonn schreef:

Zijn ze waarschijnlijk nog nooit in Flevoland geweest.

Juist een voorbeeld van wat toeristen erg indrukwekkend vinden, platter hebben we het niet in Nederland.

starbright boy schreef:
Ik miste even een zinnetje. Maar dan snap ik je nog niet hoor. Als een stadgezicht of landschap mooi is kan het toch ook mooi zijn decor voor een film?
Overigens vind ik bepaalde films lelijke dingen weer veel beter passen, maar dat is weer een andere discussie.

Ja,daar moet ik je gelijk in geven.Ik denk dat ik hier in ook meer mijn eigen smaak de doorslag heb laten geven

RWL
Even terug naar het originele topic van dit topic:

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://www.moviemeter.nl/callbacks/imageproxy.php?img=http://www.norcalmovies.com/BicentennialMan/x-bicentennial05.jpg

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MovieMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MovieMeter met je privacy omgaat.

De prachtige Oracle buildings in San Francisco. Gebruikt in de film Bicentennial Man.
Tijdens m'n busreis vanuit LA reed ik er ineens voorbij, wat een verrassing. Nu nog even opzoeken hoe ver het fietsen is vanuit de stad, als het niet te ver dan maak ik er een leuk tochtje van.

Btw. Zeggen dat alleen NY een byzonder US stad is gaat niet op als je nog nooit in andere steden in de US bent geweest.

Diesel

https://www.moviemeter.nl/callbacks/imageproxy.php?img=http://faculty.eicc.edu/ckrumbein/images/am-humanities-erasmus.jpg

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MovieMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MovieMeter met je privacy omgaat.

De prachtige Erasmus brug in Rotterdam waar Jackie Chan spectaculaire filmopnamen maakte voor de actie flick Ngo Si Sui (1998).

neo (crew)
Diesel grote vriend

Nou, mooie stad woon je in Neo.

Zondag ff gezellig naar Feijenoord-Twente geweest. Kom ik bij afloop terug bij mijn auto, ruitje ingetikt en mijn radio gejat.

Diesel
Tja, elke stad heeft zo zijn nadelen hè..

gideonvdb
In Film > Algemeen > Klassieke film locaties:

jamesbond eiland in thailand van de film the man with the golden gun.

ps.

klassieke bedoel ik.

Wat is de bedoeling..?

Ik heb de topicnaam even veranderd. Lassieke film locatie('s) lijkt me niet helemaal de bedoeling

Maar nu. Wat wil je met dit topic want dat blijkt niet echt uit je openingspost

gideonvdb
nou bijv jamesbond eiland is nu gewoon een toeristische trekpleister geworden dankzij de film, en zo zullen er nog wel meer zijn.

2 topics met vage openingspost en het woord locatie erin samengevoegd

Alhoewel ze niks met elkaar van doen hebben.

Twee voor de prijs van één. Als het niets word kan ik ze allebei verwijderen .

In Film > Algemeen > Soldaat van Oranje filmlocatie(s)

Ik wil graag in kaart brengen waar de film/serie van Soldaat van Oranje is opgenomen (dus straten/plekken) . Volgens een aantal sites werden er opnames gemaakt in Den Haag, Scheveningen, Noordwijk, Leiden, Delft, Amersfoort, Wassenaar, Dordrecht, Cambrigdgeshire, Londen, de Betuwe en in Friesland op het Tjeukemeer. Ik heb een paar locaties gevonden, in onder andere Amerongen en daarnaast natuurlijk in Leiden. Het zou mooi zijn om een overzicht te krijgen van de diverse opnamelocatie's gekoppeld aan de bijbehorende scene's.

Reinbo
Studenten corps is in De sociteit in delft gefilmd, bombardement met de tram bij Hollands Spoor (Den Haag). Ik weet er nog wel meer maar zou de film nog eens moeten herzien.

Ik ben benieuwd. Toevallig heb ik wat herkenningspunten kunnen traceren en zodoende gezien dat er opnames in Amerongen zijn geweest. Er is vast nog een hoop te vinden.

voor de nieuwe film doodslag met theo maassen zijn ze bij ons thuis 3 keer langs gekomen. We zijn uiteindelijk 2de geworden hij wordt tegenover ons opgenomen

In Film > Algemeen > The hills have eyes 2 film locatie ?:

Hallo iedereen,

Weet er iemand mischien de exacte locatie van "the hills have eyes 2 (2007)" ?
Ik heb het over die grote open plaats waar al die tentjes stonden, waar ze met hun jeep aankomen.
Op IMDB staat ouarzazate, Marokko..maar ik zou graag de exacte locatie willen weten, want ouarzazate is heel groot.

Ik weet ook niet als het in Atlas film Studios is, of gewoon buiten de stad.
Ik ben van plan om deze locatie eens te bezoeken ( als het mogelijk en bereikbaar is natuurlijk) daarom dat ik het hier vraag.

Ik hoop dat iemand mij een antwoord kan geven, want ik zou het zo graag willen bezoeken!!
Alvast bedankt

kappeuter (crew)

https://www.youtube.com/watch?v=kFGXK5ga1YI

Gast
geplaatst: vandaag om 10:14 uur

geplaatst: vandaag om 10:14 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.