- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Tips voor reis LA/Californië/Westelijke VS
Tips voor reis LA/Californië/Westelijke VS
mjk87 (moderator films)
-
- 14514 berichten
- 4509 stemmen
Ik wil in september/oktober voor zo'n 3 weken richting Californië en wat staten meer binnenlands (bijvoorbeeld richting Monument Valley, maar ook Las Vegas en tot aan Yellowstone en San Francisco).
Ik ben nu aan het uitzoeken wat ik zoal daar kan doen en dan de reis plannen.
Mijn vraag: zijn er dingen op filmvlak (of breder) waarvan je zegt: ga daarheen. Of dat nu filmlocaties* zijn, bijzondere bioscopen, zaken in en rond Hollywood? Of die dingen passen in ons reisschema is een tweede maar ik heb het liefst zo veel mogelijk tips.
En meer in het bijzonder: zijn er mensen met ervaring met het bezoek van Hollywood en studio's of filmsets etc? Ook daar heb ik interesse in.
*Ik heb dit expres niet gezet in de topic over filmlocaties want ik zoek breder.
ibendb
-
- 5034 berichten
- 3212 stemmen
Ik wil in september/oktober voor zo'n 3 weken richting Californië en wat staten meer binnenlands (bijvoorbeeld richting Monument Valley, maar ook Las Vegas en tot aan Yellowstone en San Francisco).
Ik ben nu aan het uitzoeken wat ik zoal daar kan doen en dan de reis plannen.
Mijn vraag: zijn er dingen op filmvlak (of breder) waarvan je zegt: ga daarheen. Of dat nu filmlocaties* zijn, bijzondere bioscopen, zaken in en rond Hollywood? Of die dingen passen in ons reisschema is een tweede maar ik heb het liefst zo veel mogelijk tips.
En meer in het bijzonder: zijn er mensen met ervaring met het bezoek van Hollywood en studio's of filmsets etc? Ook daar heb ik interesse in.
*Ik heb dit expres niet gezet in de topic over filmlocaties want ik zoek breder.
De Sony Studios tour vond ik heel aangenaam omdat je echt op de lot mag wandelen ipv in een golfkarretje. Was ook een erg persoonlijke gids toen. De WB studios tour is enorm commercieel maar wel eens leuk om te doen. Verder is het altijd leuk om in LA even te passeren langs de Jim Henson Muppets Studios met een standbeeldje van Kermit. Het is niet open voor het publiek maar als je in de buurt bent wel eens leuk on te passeren.
In de buurt van LA zijn er ook een paar movie ranches die je kunt bezoeken. Zelf niet gedaan maar heb er goede dingen van gelezen.
In je kunt, is het fijn om opnames van talkshows bij te wonen. Deze zijn gratis en mits wat zoekwerk kan je wel een paar goeie meepikken. Wij hebben toen Chelsea Handler haar talkshow taping meegemaakt.
Death Valley National Park was erg indrukwekkend en daar zijn ook veel films opgenomen - zoals bv. de eerste Star Wars films. Ook enorm mooi om te gaan hiken, misschien niet aan te raden als je - net zoals ik toen als 18-jarige - een solotrip doet en net The Hills Have Eyes hebt gezien.
In San Francisco is het huis van Mrs. Doubtfire leuk om eens te fotograferen, net als de beroemde Painted Laidies-huizen.
Een algemene tip is om AirBnb’s te boeken. Zeker in LA kan je veel opsteken van de lokale kennis om uit te gaan.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Ik vermoed dat je wel redelijk snel sinds deze week door Beverly Hills heen bent...
mjk87 (moderator films)
-
- 14514 berichten
- 4509 stemmen
Ik vermoed dat je wel redelijk snel sinds deze week door Beverly Hills heen bent...
Ik moest hier stiekem iets te hard om lachen