- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Filmacademie / Filmopleidingen
Filmacademie / Filmopleidingen

kappeuter (crew films)
-
- 74382 berichten
- 5925 stemmen

kappeuter (crew films)
-
- 74382 berichten
- 5925 stemmen

kappeuter (crew films)
-
- 74382 berichten
- 5925 stemmen
Filmonderwijs? Zo kan het ook! - Filmkrant
Tien jaar geleden begon de Hongaarse cineast Béla Tarr (Werckmeister harmóniák, The Turin Horse) in Sarajevo zijn inmiddels legendarische film.factory. Afgelopen dinsdag vertelden in Eye Filmmuseum drie in Nederland wonende oud-studenten over hun bijzondere ervaringen met de filmschool die geen school wilde zijn. Naast herinneringen namen ze ook foto’s en films mee.

kappeuter (crew films)
-
- 74382 berichten
- 5925 stemmen
Lichting 2023: Filmacademie - Filmkrant
Lichting 2023 van de Nederlandse Filmacademie studeert af met dertien films, waarvan zeven fictiefilms, vier documentaires, een animatie en een VR-werk. De afstudeerfilms, veelal gelikte films over een maatschappelijk urgent thema, zijn komende week te zien tijdens het Keep an Eye Filmacademie Festival.
Keep an Eye Filmacademie Festival | 3 t/m 9 juli | Nederlandse Filmacademie en Eye Filmmuseum, Amsterdam

kappeuter (crew films)
-
- 74382 berichten
- 5925 stemmen
Lichting 2024: Filmacademie - Filmkrant
De afstudeerfilms zijn te zien op Keep an Eye Filmacademie Festival, 26 juni t/m 7 juli 2024 in de Nederlandse Filmacademie en Eye Filmmuseum, Amsterdam. Publieksvertoningen van de bachelor-afstudeerfilms zijn op 4 t/m 7 juli in Eye.
Een deel van de films zal ook te zien zijn tijdens het Nederlands Film Festival in september. Dit najaar worden de tien films uitgezonden op NPO3: de fictiefilms op 23 november en de documentaires op 30 november.

DiederikOtter
-
- 1 berichten
- 0 stemmen
Producent gezocht voor toelatingsfilm ‘Schijnspel’!
Mijn naam is Diederik, ik ben een 23-jarige student en ik ga voor de tweede keer toelating doen aan de Nederlandse filmacademie in Amsterdam. Ik ben momenteel bezig met de productie voor de toelatingsfilm “Schijnspel” en ik ben op dit moment nog op zoek naar een producent. Ik ben op zoek naar iemand die dit leuk zou vinden om te doen en die het liefst al enige productie-ervaring heeft, of die toelating wil doen aan de filmacademie voor productie.
Omschrijving filmproject - Met mijn film wil ik een maatschappelijk thema belichten waarin de vraag centraal staat ‘welke “rol” onze ware identiteit vertegenwoordigt en hoe we ervoor kunnen zorgen dat we onze identiteit niet uit het oog verliezen door maatschappelijke verwachtingen’ (denk bijvoorbeeld aan druk van social media).
Omschrijving activiteiten - Denk hierbij aan het samen met mij bijhouden van de begroting, het (verder) samenstellen van de cast, het meedenken met de vormgeving en het bijhouden van het budget en het samen kijken naar geschikte locaties voor de film.
Locatie filmproject - Utrecht en omgeving waarschijnlijk
Draaiperiode - De geschatte draaiperiode zal eind oktober of in november zijn maar dit staat nog niet vast.
Type project - Het project zal in 3 dagen gefilmd worden, waarbij natuurlijk voor eten en drinken gezorgd wordt. Het gaat om een studentenproductie die ik zo veel mogelijk professioneel probeer te realiseren. Echter is er vanwege de kosten van het project helaas geen ruimte voor verdere vergoedingen, ik ben dus echt op zoek naar iemand met een passie voor productie.
Mocht deze oproep je interesse hebben gewekt stuur me dan vooral een bericht of mail naar [email protected]. Dan vertel ik graag meer over het verhaal van de film en hoe ik het project wil gaan uitvoeren!