• 17.307 nieuwsartikelen
  • 182.414 films
  • 12.573 series
  • 34.801 seizoenen
  • 656.421 acteurs
  • 200.467 gebruikers
  • 9.468.059 stemmen

Beste film in top tien van voorganger

zoeken in:

J. Clouseau

• 985 berichten
  • 1112 stemmen

Jaws 4*

Geweldige thriller, spannend van begin tot einde. Spielberg laat zien dat ook hij een meesterlijke suspense kan creëren. De zee ziet er nooit meer hetzelfde uit na Jaws gezien te hebben... Een terechte klassieker!

IcU

• 6783 berichten
  • 3051 stemmen

American Beauty

Alles klopt aan deze film. Verhaal, regie en vooral spel (en dan met name het werk van Spacey) zijn geweldig. Ook de muziek past perfect bij het geheel.

Don MN

• 3120 berichten
  • 1562 stemmen

(5.0) Mario Puzo's The Godfather (1972) (#2)

Weergeloos goed geacteerd en een ijzersterk verhaal. Dit is misdaad/drama van de bovenste plank en voor elke filmliefhebber niet-te-missen stof.

Ajax&Filmfreak

• 3399 berichten
  • 3777 stemmen

Once Upon a Time in America

Weergeloos goed geacteerd en een ijzersterk verhaal. Dit is misdaad/drama van de bovenste plank en voor elke filmliefhebber niet-te-missen stof.

speranza

• 24668 berichten
  • 0 stemmen

4* Cidade de Deus

mikey

• 29030 berichten
  • 5186 stemmen

The Double Life of Veronique = 2.5

maerk

• 4249 berichten
  • 2702 stemmen

Jaws -5* (#9)

Wat Clouseau al zei, een enorm spannende film. Voor het eerst gezien toen ik zeven was, ik was een aantal weken bang om naar bed te gaan omdat mijn slaapkamer een blauwe vloer had.

speranza

• 24668 berichten
  • 0 stemmen

No Country for Old Men

De spanning druipt er van begin tot einde van af. Je moet voor deze film een heel sterk hart hebben. Javier Bardem zet op zeer overtuigende wijze een bijzonder eng type neer. Het fraaie landschap wordt prachtig in beeld gebracht.

Remi

• 6720 berichten
  • 0 stemmen

Irréversible (5,0*)

Eigenlijk de enige film die ik van jouw top 10 heb gezien, sperenza. Maar buiten dat is het een van de indrukwekkendste films die ik heb gezien. Erg intrigerend en confronterend, ook het acteerwerk en camera werk zijn bijzonder goed!

misterwhite

• 4726 berichten
  • 656 stemmen

Hotaru no Haka (5* en 3de plaats in top 10)

Erg mooie filmen zeker waneer je weet dat het waargebeurt is. Het is allemaal ook erg emotioneel.

DonOswaldo

• 6430 berichten
  • 1931 stemmen

The Green Mile (5*)

gewoon geweldige film

Tonypulp

• 21231 berichten
  • 4608 stemmen

Martyrs (5*) (#2)

maerk

• 4249 berichten
  • 2702 stemmen

28 Days Later... -4*

Geweldige film, zit dicht tegen de 4,5* aan. Voor meer info, zie mijn recensie die ik vandaag heb neergepend. Helaas een best eentonige recense, want ik kon mijn gevoelens niet echt over deze film.

speranza

• 24668 berichten
  • 0 stemmen

No Country for Old Men

De spanning druipt er van begin tot einde van af. Je moet voor deze film een heel sterk hart hebben. Javier Bardem zet op zeer overtuigende wijze een bijzonder eng type neer. Het fraaie landschap wordt prachtig in beeld gebracht.

Don MN

• 3120 berichten
  • 1562 stemmen

(5.0) Irréversible (2002)

Echte one-of-a-kind film, ten minste, dit is de eerste die ik gezien heb die zijn verhaal zo origineel en aangrijpend weet te brengen. Moord, aanranding, deze film is zo zwart als maar kan en ontzettend goed geacteerd.

IcU

• 6783 berichten
  • 3051 stemmen

Omdat The Godfather een beetje standaard en te voor de handliggend is,ga ik voor La Haine.

Geweldige film met een geweldig spelende Cassel. Sfeer is rouw, en verhaal is direct. Visueel zit de zwart wit gekleurde prent zeer goed in elkaar.

speranza

• 24668 berichten
  • 0 stemmen

C'era una Volta il West

De spanning wordt in deze film bijzonder knap opgebouwd. Charles Bronson en Claudia Cardinale spatten van het scherm af. Ik maak een heel diepe buiging voor deze actrice. De indrukwekkende close-ups, de fraaie beelden van het ruige landschap en de zelden overtroffen filmmuziek zijn zeker niet aan mijn aandacht ontsnapt.

DonOswaldo

• 6430 berichten
  • 1931 stemmen

Irréversible

behoorlijk twisted, maar toch een geweldige film

MNV2

• 6932 berichten
  • 1903 stemmen

Pulp Fiction (5.0) (#03)

Kr!kke

• 5394 berichten
  • 2572 stemmen

C'era una Volta il West 4.5*

misterwhite

• 4726 berichten
  • 656 stemmen

Lord of the Rings: The Return of the King, The (5*)

Dragon

• 62559 berichten
  • 4509 stemmen

The Shining (5*) (# 7)

Morgana7

• 1392 berichten
  • 568 stemmen

The Shining (4.5*) (nog een keer!)

MNV2

• 6932 berichten
  • 1903 stemmen

Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring, The (3.5)

Niet echt mijn favo trilogie maar wel een knappe regie van Peter Jackson..

Remi

• 6720 berichten
  • 0 stemmen

A Clockwork Orange (5,0*)

Buiten dat Kubrick een van mijn favoriete regisseurs is, is dit een van de heftigste film van hem. Buiten het acteerwerk en de muziek heeft deze film ook briljante scenes.

IcU

• 6783 berichten
  • 3051 stemmen

The Fountain

Interessante top 10. The Fountain maakte de meeste indruk op mij. Geweldig verhaal en spel. Hele mooie muziek. Dit kwam voor mij ook onverwachts. De minste uit je top 10 vind ik The Big Lebowski en 2001. De laatste kan ik gewoon niet kijken. Die film hou ik niet vol.

misterwhite

• 4726 berichten
  • 656 stemmen

Pulp Fiction (5*)

Blijft de beste samen met reservoir dogs van tarantino

wyatt earp

• 5008 berichten
  • 2720 stemmen

The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring (5*)

Dwejkk

• 301 berichten
  • 1956 stemmen

Big Fish (2003)

MNV2

• 6932 berichten
  • 1903 stemmen

Pulp Fiction (5.0) (#03)

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.