- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Beste film in top tien van voorganger
Beste film in top tien van voorganger
J. Clouseau
-
- 985 berichten
- 1112 stemmen
Jaws 4*
Geweldige thriller, spannend van begin tot einde. Spielberg laat zien dat ook hij een meesterlijke suspense kan creëren. De zee ziet er nooit meer hetzelfde uit na Jaws gezien te hebben... Een terechte klassieker!
IcU
-
- 6783 berichten
- 3051 stemmen
American Beauty
Alles klopt aan deze film. Verhaal, regie en vooral spel (en dan met name het werk van Spacey) zijn geweldig. Ook de muziek past perfect bij het geheel.
Don MN
-
- 3120 berichten
- 1562 stemmen
(5.0) Mario Puzo's The Godfather (1972) (#2)
Weergeloos goed geacteerd en een ijzersterk verhaal. Dit is misdaad/drama van de bovenste plank en voor elke filmliefhebber niet-te-missen stof.
Ajax&Filmfreak
-
- 3399 berichten
- 3777 stemmen
Once Upon a Time in America
Weergeloos goed geacteerd en een ijzersterk verhaal. Dit is misdaad/drama van de bovenste plank en voor elke filmliefhebber niet-te-missen stof. 
maerk
-
- 4249 berichten
- 2702 stemmen
Jaws -5* (#9)
Wat Clouseau al zei, een enorm spannende film. Voor het eerst gezien toen ik zeven was, ik was een aantal weken bang om naar bed te gaan omdat mijn slaapkamer een blauwe vloer had.
speranza
-
- 24668 berichten
- 0 stemmen
No Country for Old Men
De spanning druipt er van begin tot einde van af. Je moet voor deze film een heel sterk hart hebben. Javier Bardem zet op zeer overtuigende wijze een bijzonder eng type neer. Het fraaie landschap wordt prachtig in beeld gebracht.
Remi
-
- 6720 berichten
- 0 stemmen
Irréversible (5,0*)
Eigenlijk de enige film die ik van jouw top 10 heb gezien, sperenza. Maar buiten dat is het een van de indrukwekkendste films die ik heb gezien. Erg intrigerend en confronterend, ook het acteerwerk en camera werk zijn bijzonder goed!
misterwhite
-
- 4726 berichten
- 656 stemmen
Hotaru no Haka (5* en 3de plaats in top 10)
Erg mooie filmen zeker waneer je weet dat het waargebeurt is. Het is allemaal ook erg emotioneel.
DonOswaldo
-
- 6430 berichten
- 1931 stemmen
The Green Mile (5*)
gewoon geweldige film 
maerk
-
- 4249 berichten
- 2702 stemmen
28 Days Later... -4*
Geweldige film, zit dicht tegen de 4,5* aan. Voor meer info, zie mijn recensie die ik vandaag heb neergepend. Helaas een best eentonige recense, want ik kon mijn gevoelens niet echt over deze film.
speranza
-
- 24668 berichten
- 0 stemmen
No Country for Old Men
De spanning druipt er van begin tot einde van af. Je moet voor deze film een heel sterk hart hebben. Javier Bardem zet op zeer overtuigende wijze een bijzonder eng type neer. Het fraaie landschap wordt prachtig in beeld gebracht.
Don MN
-
- 3120 berichten
- 1562 stemmen
(5.0) Irréversible (2002)
Echte one-of-a-kind film, ten minste, dit is de eerste die ik gezien heb die zijn verhaal zo origineel en aangrijpend weet te brengen. Moord, aanranding, deze film is zo zwart als maar kan en ontzettend goed geacteerd.
IcU
-
- 6783 berichten
- 3051 stemmen
Omdat The Godfather een beetje standaard en te voor de handliggend is,ga ik voor La Haine.
Geweldige film met een geweldig spelende Cassel. Sfeer is rouw, en verhaal is direct. Visueel zit de zwart wit gekleurde prent zeer goed in elkaar.
speranza
-
- 24668 berichten
- 0 stemmen
C'era una Volta il West
De spanning wordt in deze film bijzonder knap opgebouwd. Charles Bronson en Claudia Cardinale spatten van het scherm af. Ik maak een heel diepe buiging voor deze actrice. De indrukwekkende close-ups, de fraaie beelden van het ruige landschap en de zelden overtroffen filmmuziek zijn zeker niet aan mijn aandacht ontsnapt.
DonOswaldo
-
- 6430 berichten
- 1931 stemmen
Irréversible
behoorlijk twisted, maar toch een geweldige film
misterwhite
-
- 4726 berichten
- 656 stemmen
Lord of the Rings: The Return of the King, The (5*)
MNV2
-
- 6932 berichten
- 1903 stemmen
Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring, The (3.5)
Niet echt mijn favo trilogie maar wel een knappe regie van Peter Jackson..
Remi
-
- 6720 berichten
- 0 stemmen
A Clockwork Orange (5,0*)
Buiten dat Kubrick een van mijn favoriete regisseurs is, is dit een van de heftigste film van hem. Buiten het acteerwerk en de muziek heeft deze film ook briljante scenes.
IcU
-
- 6783 berichten
- 3051 stemmen
The Fountain
Interessante top 10. The Fountain maakte de meeste indruk op mij. Geweldig verhaal en spel. Hele mooie muziek. Dit kwam voor mij ook onverwachts. De minste uit je top 10 vind ik The Big Lebowski en 2001. De laatste kan ik gewoon niet kijken. Die film hou ik niet vol.
misterwhite
-
- 4726 berichten
- 656 stemmen
Pulp Fiction (5*)
Blijft de beste samen met reservoir dogs van tarantino 
wyatt earp
-
- 5008 berichten
- 2720 stemmen
The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring (5*)