- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- MovieMeter Contest
MovieMeter Contest
stephan73
-
- 6269 berichten
- 14454 stemmen
De contest van Onderhond was erg moeilijk.
Vond het trouwens wel erg vreemd dat er gewoon scenes tussen zaten van maar 34 stemmen. Lijkt me niet eerlijk voor degene die niet zo thuis is in dat soort films.
Ik kan me voorstellen dat er mooie scenes in een contest moeten zitten, maar waarom dan een scene nemen met maar 34 stemmen? Waarom niet een minder mooie met 50 stemmen?
Onderhond
-
- 87601 berichten
- 12863 stemmen
Omdat die minder mooi zijn ...
Verder maakt het trouwens niet veel uit of een scene komt uit een film met 25 of 525 stemmen. Als je hem niet gezien hebt, heb je hem gewoonweg niet gezien. Ik ben ook niet thuis is ouwe Westerns, maar we kunnen moeilijk al die fragmenten gaan weigeren.
Niet dat ik pleit voor een totaal wegvallen van een stemmengrens, maar uit de resultaten is toch echt gebleken dat het allemaal niet zo onmogelijk was. Jammer voor de mensen die er niks mee kunnen verder, die hebben dan weer meer geluk bij een andere contest.
A. Jacobsen
-
- 495 berichten
- 104 stemmen
Ik steun Onderhond's standpunt, stemmen op MovieMeter.nl zijn overigens niet eens zo'n goede barometer voor bekendheid.
Spetie
-
- 38871 berichten
- 8178 stemmen
De eerste tussenstand. Onderhond en Lin pakken de leiding en fragment 2 is zoals is al vermoedde het lastigste fragment tot nu toe.
08. Onderhond & Linn (4,5,6,7,8,9,13,15)
07. Wibro (1,3,5,8,11,12,13)
06. DVD-T (4,7,8,10,13,15)
06. dutchtuga (1,3,4,7,9,14)
06. A. Jacobsen (3,5,7,9,14,15)
03. HarmJanStegenga (3,8,15)
03. mjk87 (3,5,14)
01. 2x geraden
02. 0x geraden
03. 4x geraden
04. 3x geraden
05. 4x geraden
06. 1x geraden
07. 4x geraden
08. 4x geraden
09. 3x geraden
10. 1x geraden
11. 1x geraden
12. 1x geraden
13. 3x geraden
14. 3x geraden
15. 4x geraden
stephan73
-
- 6269 berichten
- 14454 stemmen
Ik steun Onderhond's standpunt, stemmen op MovieMeter.nl zijn overigens niet eens zo'n goede barometer voor bekendheid.
Dus stel dat ik een contest zou maken, dan mag ik er gewoon titels tussen zetten waar maar 30 keer op gestemd is?
Ik dacht dat er een regel was bedacht waarin stond dat titels in de contests niet minder dan 50 stemmen mochten hebben!
Tayama
-
- 1102 berichten
- 522 stemmen
Ja, en dat is ook al 30 keer gezegd.
Maar zo'n regel is eigenlijk net zo nutteloos als dat Onderhond zou zeggen: Gebruik van Google bij het eerste fragment is niet toegestaan.
Want zo'n fragment is bij de eerste hit in Google al zichtbaar.
Google gebruiken bij een Film contest is sowieso lame. Maar wel makkelijk.
Leland Palmer
-
- 23785 berichten
- 4899 stemmen
Die regels zijn er niet voor niets, gewoon aan houden lijkt me. Een regel dat je niet mag zoeken op Google is natuurlijk onzin, omdat dat niet te controleren valt.
Tayama
-
- 1102 berichten
- 522 stemmen
Maar regels zijn er ook om gebroken te worden. En die kun je dan bespreken, toch? Wat deze discussie betreft sta ik achter Onderhond.
Als je een film niet gezien heb, dan heb je 'm niet gezien. Dit spelletje speel je toch niet enkel om te winnen, of wel? Het is juist leuk om op deze "speelse manier" films te leren kennen.
Precies zo wat betreft mijn onzinnige Google voorbeeld. Als je een film niet gezien hebt, vind ik het persoonlijk een beetje lame om uren te gaan googelen. Maar goed dit als regel invoeren zou verder nutteloos zijn, hoor. Oncontroleerbaar zoals je al zei.
Goldenskull
-
- 24398 berichten
- 3094 stemmen
Er bestaat helemaal geen regel. Volgens mij was alles richtlijn en geen regel. Bovendien zijn er vaker fragmenten met minder dan 50 stemmen gebruikt, toen werd er ook niet zoveel geklaagd. Wat boeit het? Qua punten aantallen was dit gewoon een gemiddelde contest volgens mij. Als OH er 3 films met 50-100 stemmen in had gedaan ipv die 3, dan waren ze even vaak of misschien zelfs minder vaak geraden. Bovendien worden we allemaal alleen maar beter in dit spelletje, dus een beetje moeilijkheidsgraad opkrikken is ook wel gewenst. Ook ivm interessante fragmenten mag best eens een afwijking optreden.
Tayama
-
- 1102 berichten
- 522 stemmen
Overigens, Onderhond. Complimenten voor fragment 11. Die had ik echt nooit geraden. (misschien wel met subs, haha!) Is ook al erg lang geleden dat ik die film zag. Mooie reden om deze eens te herzien
.
stephan73
-
- 6269 berichten
- 14454 stemmen
Maar regels zijn er ook om gebroken te worden. En die kun je dan bespreken, toch? Wat deze discussie betreft sta ik achter Onderhond.
Als je een film niet gezien heb, dan heb je 'm niet gezien. Dit spelletje speel je toch niet enkel om te winnen, of wel? Het is juist leuk om op deze "speelse manier" films te leren kennen.
Precies zo wat betreft mijn onzinnige Google voorbeeld. Als je een film niet gezien hebt, vind ik het persoonlijk een beetje lame om uren te gaan googelen. Maar goed dit als regel invoeren zou verder nutteloos zijn, hoor. Oncontroleerbaar zoals je al zei.
OK, maar ik vind dan wel dat het moet worden aangegeven door degene die een contest maakt. Duidelijk zeggen dat er ook scenes tussen zitten die veel minder stemmen hebben dan 50!
Apollinisch
-
- 21299 berichten
- 0 stemmen
Genoeg films met meer dan 50 stemmen die door de contest-deelnemers totaal niet bekeken worden. Ook genoeg films die enkel door het contest-publiek bekeken worden en daarom geen 50 stemmen halen. Het fragment uit de tweede categorie films zal hier logischerwijs meer geraden worden.
Dat is dan ook al in de praktijk gebleken. Blijkbaar zijn de contest-organisators verstandig genoeg in te kunnen schatten of een fragment wel of niet doenbaar is.
Nee, wat mij betreft wordt er ook niet zo rigide aan die regeltjes vastgehouden.
Leland Palmer
-
- 23785 berichten
- 4899 stemmen
Maar regels zijn er ook om gebroken te worden. En die kun je dan bespreken, toch?
Regels zijn er om gebroken te worden, maar niet voordat je het hebt besproken. Nu worden er ineens films in een contest geplaatst die in strijd zijn met de regels. Niet dat het mij veel uitmaakt, maar dit had toch van te voren aangegeven kunnen worden, lijkt me toch?
Ben ik met je eens. Zelf zoek ik amper op Google, of het moet wel heel duidelijk zijn dat een fragment daar zo vanaf te plukken is. Bij mij is het gewoon direct weten, of anders jammer dan 
A. Jacobsen
-
- 495 berichten
- 104 stemmen
OK, maar ik vind dan wel dat het moet worden aangegeven door degene die een contest maakt. Duidelijk zeggen dat er ook scenes tussen zitten die veel minder stemmen hebben dan 50!
Goldenskull
-
- 24398 berichten
- 3094 stemmen
Heeft OH ook gedaan, al was het wat tussen de bedrijven door.
wibro
-
- 11590 berichten
- 4098 stemmen
Ik ben van mening dat als wij als regel hanteren dat er geen fragmenten in de contest staan van films met minder dan 50 stemmen, het ook goed zou zijn om als regel te hanteren dat er niet meer dan 3 maal op hetzelfde fragment gestemd mag worden. Deze regel weerhoudt de deelnemers er van lukraak op een fragment te gokken. Het verhoogt mijns inziens het wedstrijdelement.
Ik heb dit trouwens al eens vaker voorgesteld.
Goldenskull
-
- 24398 berichten
- 3094 stemmen
Volgens mij komt het zelden voor dat er lukraak gegokt wordt. En nogmaals, volgens mij (en sowieso VOOR mij) zijn het geen regels maar richtlijnen. Zo is het destijds iig gebracht door Paalhaas.
stephan73
-
- 6269 berichten
- 14454 stemmen
Heeft OH ook gedaan, al was het wat tussen de bedrijven door.
Mag wat mij betreft wel iets duidelijker. Tussen de bedrijven door even snel zeggen dat er één of twee scenes zitten die iets minder dan 50 stemmen hebben, is niet echt duidelijk.
Als iemand bewust scenes erbij doet die minder hebben dan 50 stemmen, vindt ik het netjes als dat bij het plaatsen van de contest wordt aangegeven!
Maar nu ik weet dat er ook scenes tussen mogen die minder dan 50 stemmen mogen hebben, zal ik zeker gaan denken om ook een contest te maken!
Erwinner
-
- 33715 berichten
- 3079 stemmen
Niet zo zeuren jongens. Soms een moeilijke contest, dan weer een makkelijke.
Gaat prima op deze manier.
wibro
-
- 11590 berichten
- 4098 stemmen
Maar nu ik weet dat er ook scenes tussen mogen die minder dan 50 stemmen mogen hebben, zal ik zeker gaan denken om ook een contest te maken!
Een goed idee!
Volgens mij hebben wij van jou nog geen contest gezien. Wil jij er een fragment bijdoen van minder dan 50 stemmen, dan hoop ik dat het uit een film komt van Godard. Dan scoor ik tenminste. 
stephan73
-
- 6269 berichten
- 14454 stemmen
Niet zo zeuren jongens. Soms een moeilijke contest, dan weer een makkelijke.
Gaat prima op deze manier.
Er wordt volgens mij niet gezeurd, maar gewoon aangegeven dat het wel wat duidelijk mag worden gezegd.
Gewoon netjes tegenover de andere users die meedoen aan de contest!
stephan73
-
- 6269 berichten
- 14454 stemmen
Een goed idee!
Volgens mij hebben wij van jou nog geen contest gezien. Wil jij er een fragment bijdoen van minder dan 50 stemmen, dan hoop ik dat het uit een film komt van Godard. Dan scoor ik tenminste. 
Is goed! 
Ik ga me er wel even in verdiepen, hoe zo'n contest gemaakt moet worden!
Onderhond
-
- 87601 berichten
- 12863 stemmen
Het stond ook gewoon duidelijk in m'n eerste bericht, alleen heb ik mij blijkbaar in twee fragmenten verslikt.
Erwinner
-
- 33715 berichten
- 3079 stemmen
Oke.
Vind het wel een goed idee om 3 films onder de 50 stemmen erin te hebben.
Misschien dat ik dan ook een keer m'n best ga doen al blijf ik vrij onhandig.
Kunnen mooie tips bij zitten voor een ieder.
stephan73
-
- 6269 berichten
- 14454 stemmen
Het stond ook gewoon duidelijk in m'n eerste bericht, alleen heb ik mij blijkbaar in twee fragmenten verslikt.
Daar staat inderdaad dat er een scene in zit die minder dan 50 stemmen heeft. Ligt dan aan mij, maar ik verwacht dat iets van 45 stemmen en niet 34! 
Maakt verder ook niet uit, ik heb er in ieder geval wel wat kunnen raden!
wibro
-
- 11590 berichten
- 4098 stemmen
Oke.
Vind het wel een goed idee om 3 films onder de 50 stemmen erin te hebben.
Misschien dat ik dan ook een keer m'n best ga doen al blijf ik vrij onhandig.
Kunnen mooie tips bij zitten voor een ieder.
Ik stel voor het maar bij 1 film onder de 50 stemmen te houden.
Erwinner
-
- 33715 berichten
- 3079 stemmen
2 dan. 
Spetie
-
- 38871 berichten
- 8178 stemmen
Tweede tussenstand: Reinbo en Clueless lijken onoverwinnelijk. Stephan komt ook hoog binnen en Wibro raadt er ook eentje bij. Alle fragmenten zijn nu minimaal 1 keer geraden.
14. Reinbo & Clueless (1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,13,14,15)
08. Onderhond & Linn (4,5,6,7,8,9,13,15)
08. Wibro (1,3,5,8,11,12,13,14)
07. stephan 73 (4,5,6,7,9,13,15)
06. DVD-T (4,7,8,10,13,15)
06. dutchtuga (1,3,4,7,9,14)
06. A. Jacobsen (3,5,7,9,14,15)
03. HarmJanStegenga (3,8,15)
03. mjk87 (3,5,14)
01. 3x geraden
02. 1x geraden
03. 5x geraden
04. 5x geraden
05. 6x geraden
06. 3x geraden
07. 6x geraden
08. 5x geraden
09. 5x geraden
10. 2x geraden
11. 2x geraden
12. 1x geraden
13. 5x geraden
14. 5x geraden
15. 6x geraden
stephan73
-
- 6269 berichten
- 14454 stemmen
Ik vindt twee ook wel goed, maar die mogen dan niet minder dan 30 stemmen hebben!
A. Jacobsen
-
- 495 berichten
- 104 stemmen
1,2,3 of 15 films onder de 50 stemmen, nu plots als regel introduceren vind ik belachelijk.
Laat de maker zelf beslissen maar zorg als maker dat het leuk blijft voor de deelnemers. En als je fragmenten hebt uitgekozen met minder stemmen laat dat dan op voorhand weten.
Gebruikers die vrezen dat ze de moeilijkheidsgraad van hun contest niet goed kunnen inschatten kunnen altijd teruggrijpen naar de 9-3-3 richtlijn.
De maker steekt veel tijd en moeite in de Contest en dat verdient wel wat vrijheid.