• 15.993 nieuwsartikelen
  • 179.050 films
  • 12.274 series
  • 34.085 seizoenen
  • 649.263 acteurs
  • 199.283 gebruikers
  • 9.390.710 stemmen

Laddercompetitie #2

zoeken in:

Observator

• 18281 berichten
  • 3579 stemmen

Turkeyloverz schreef:

Het gaat dan ook om de startsein. Voordat een battle begint mag je niet stemmen. Ik zag ook andere users al vóór een battle berichten plaatsen als "tegen DD'' etc. Waar slaat dat op?

Ik stemde niet tegen Donnie Darko, ik stemde voor Elephant.

En nogmaals, het startsein is gegeven, zodra de battle ervoor afgelopen is. Ik was in dit geval de eerste die het startsein gaf voor Elephant.

Genoeg gezegd wat mij betreft. Geschreven of ongeschreven regels, probeer het gewoon in alle redelijkheid en in de situatie te bekijken.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Je moet natuurlijk wel de battle plaatsen, anders kan die niet beginnen, weet ook niemand waar die op stemt. (Wat vanmiddag vaak het geval leek te zijn...)

Apollinisch

• 21299 berichten
  • 0 stemmen

Alleen heb ik de huidig geldende regels achter mij, jij niet.
lol. En hoe wil je dat aantonen?

Je moet natuurlijk wel de battle plaatsen, anders kan die niet beginnen, weet ook niemand waar die op stemt. (Wat vanmiddag vaak het geval leek te zijn...)
Exactly my point.

Onderhond

• 87616 berichten
  • 12876 stemmen

Jij mag in de archieven duiken naar talloze eerdere gevallen. Of je mag natuurlijk het tegendeel aantonen.

Apollinisch

• 21299 berichten
  • 0 stemmen

Jij claimt de huidige geldende regels achter je te hebben. En dan moet ik op zoek gaan naar die regels?

Onderhond

• 87616 berichten
  • 12876 stemmen

Of je mag natuurlijk het tegendeel aantonen.

Apollinisch

• 21299 berichten
  • 0 stemmen

Het tegendeel waarvan?

Onderhond

• 87616 berichten
  • 12876 stemmen

Dat de stem van Observator ongeldig is. Aangezien jij ook lekker besliste om door te gaan met DD.

Apollinisch

• 21299 berichten
  • 0 stemmen

OK, ik heb de archieven doorgespit. Geen soortgelijke gevallen kunnen vinden. En nu?

Baksteen

• 720 berichten
  • 748 stemmen

Nieuwe laddercompetitie beginnen?

Turkeyloverz

• 4239 berichten
  • 1459 stemmen

Observator schreef:

(quote)

Ik stemde niet tegen Donnie Darko, ik stemde voor Elephant.

En nogmaals, het startsein is gegeven, zodra de battle ervoor afgelopen is. Ik was in dit geval de eerste die het startsein gaf voor Elephant.

Genoeg gezegd wat mij betreft. Geschreven of ongeschreven regels, probeer het gewoon in alle redelijkheid en in de situatie te bekijken.

Het was precies op een drukke tijdsstip waar je in 1 minuut al meer dan 5 stemmen tegelijk kreeg. Oke afkortingen van de titels NADAT de battle is gestart is prima, maar ik en ook Apollinisch hebben elke keer de hele battle gepost, zodat het duidelijk bleef. Dan vind ik het toch niet eerlijk en dat je je bericht aanpast al helemaal. Want Onderhond zit nu al de hele tijd te zeggen dat het duidelijk te zien is wie er heeft gewonnen, terwijl die pagina er vanmiddag niet zo uitzag.

Turkeyloverz

• 4239 berichten
  • 1459 stemmen

Baksteen schreef:

Nieuwe laddercompetitie beginnen?

Alleen de leden die er vanmiddag bij waren kunnen er wat van zeggen, vind ik. Mijn voorstel is nu gewoon om verder te gaan. Jeetje, normaal zie je zo een discussie nooit, maar als het een mainstream film als DD is opeens wel.

orbit

• 12092 berichten
  • 0 stemmen

DD mainstream? Hmm, het zal wel, vergeleken bij een underground meesterwerk als elephant wat van de originele ideeën en script aan elkaar hangt

Rodajc

• 11537 berichten
  • 1437 stemmen

150 Don't look Now - Me And You And Everyone We Know

5-2

Rodajc

• 11537 berichten
  • 1437 stemmen

Poeh, poeh, wat een gedoe allemaal.

Laten we maar gewoon doorgaan met de volgende battle

65. Judgement at Nuremberg - 66. Vertigo

0-1

Cosoco

• 10908 berichten
  • 5185 stemmen

1-1

Lol @ de discussie. En pinkpop is saai.

Observator

• 18281 berichten
  • 3579 stemmen

2-1

orbit

• 12092 berichten
  • 0 stemmen

3-1

ROOSKY

• 29923 berichten
  • 7984 stemmen

4-1

Legan

• 18121 berichten
  • 4947 stemmen

5-1

En m.b.t. Donnie Darko (aangezien ik erbij was en heb meegedaan aan de run ervan en de anti-run ervan ). Alleen stemmen na het plaatsen van een battle tellen! Ook ik stemde pas nadat ik de battle op het scherm zag.

Als Observator gelijk met zijn stem ook de battle plaatste, dan had Elephant gewonnen. Maar aangezien dat niet het geval was, is het gewoon een kwestie van pech gehad.

En dit soort dingen editen na afloop is natuurlijk not done. Krijg je weer onnodige geouwehoer als dit.

Legan

• 18121 berichten
  • 4947 stemmen

Zal wel niet ver komen aangezien het niet eens 160 stemmen heeft en natuurlijk van voor 1990 (de prehistorie) is. Maar toch:

150. Don't look Now - The Incredible Shrinking Man

0-1

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

1-1 maar erg leuke film

Onderhond

• 87616 berichten
  • 12876 stemmen

Legan schreef:

Als Observator gelijk met zijn stem ook de battle plaatste, dan had Elephant gewonnen. Maar aangezien dat niet het geval was, is het gewoon een kwestie van pech gehad.

Gewoon kinderachtig dat men gewoon steeds weer alles naar het eigen voordeel buigt en er mee wegkomt door gewoon overal overheen te walsen. Niet de eerste keer en een erg trieste evolutie.

Apollinisch schreef:

OK, ik heb de archieven doorgespit. Geen soortgelijke gevallen kunnen vinden. En nu?

Beter zoeken of wat aan je ogen laten doen

Legan

• 18121 berichten
  • 4947 stemmen

Onderhond schreef:

Gewoon kinderachtig dat men gewoon steeds weer alles naar het eigen voordeel buigt en er mee wegkomt door gewoon overal overheen te walsen. Niet de eerste keer en een erg trieste evolutie.

Leuke populistische one-liners maar feit blijft dat het, hoewel soms chaotisch, toch volgens het boekje is gegaan.

Onderhond

• 87616 berichten
  • 12876 stemmen

Nee hoor, want in eerdere KOs is zo'n geval nooit een probleem geweest. En als er wel een duidelijke betwist geval was, werd die battle opnieuw gespeeld. Dat is volgens het boekje, niet het plank-voor-de-kop geraas dat zich de laatste tijd voordoet.

En over "populistisch" gesproken, een woord dat compleet zijn betekenis verloren heeft doordat mensen het te pas en te onpas als interessant tegenargument proberen opdragen.

Mug

• 13981 berichten
  • 5969 stemmen

2-1

Co Jackso

• 21924 berichten
  • 2791 stemmen

Onderhond schreef:

En als er wel een duidelijke betwist geval was, werd die battle opnieuw gespeeld. Dat is volgens het boekje, niet het plank-voor-de-kop geraas dat zich de laatste tijd voordoet.

Opnieuw spelen was wellicht de beste oplossing geweest, maar daarvoor was er blijkbaar teveel chaos. Maar dat dit regelmatig voorkomt kan ik mij amper herinneren. Toen Amélie naar plek 1 steeg gebeurde het, en ook de opmars van La Haine en Elephant waren in een uurtje gebeurd. Voor de rest verloopt alles altijd vrij rustig.

Tommeh

• 7318 berichten
  • 3297 stemmen

3-1

Onderhond

• 87616 berichten
  • 12876 stemmen

Co Jackso schreef:

Maar dat dit regelmatig voorkomt kan ik mij amper herinneren. Toen Amélie naar plek 1 steeg gebeurde het, en ook de opmars van La Haine en Elephant waren in een uurtje gebeurd. Voor de rest verloopt alles altijd vrij rustig.

Het gaat mij helemaal niet over de rush, dat zijn net leuke momenten. Het gaat mij om betwiste situaties die compleet genegeerd worden en waar er gewoon wordt doorgespeeld door een aantal "enthousiastelingen".

Apollinisch

• 21299 berichten
  • 0 stemmen

Onderhond schreef:

(quote)

Beter zoeken of wat aan je ogen laten doen

Jij bent degene die constant loopt te jammeren, waarom zou ik dan de moeite nemen?

Totdat jij aankomt met soortgelijke battles uit het verleden die anders beslist zijn, heeft DD gewoon eerlijk gewonnen. Het slaat nergens op om maar meteen voor een rebattle te opteren als het je even tegenstaat. Alleen slechte verliezers doen dat.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.