- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- KO weirde, gore en/of schokkende films
KO weirde, gore en/of schokkende films

Macmanus
-
- 13723 berichten
- 3589 stemmen
Nou dan wint freaks neem ik aan? Als JS ook op Freaks stemt althans. Heeft wel iets die film, maar geen echte winnaar imo. Maar ja wat wil je met mensen die een lelijke jaren 70tig Emmanuelle achtige film morbide vinden, HA! mijn poep is nog morbidener!

P8rb
-
- 10773 berichten
- 1769 stemmen
Als horrorliefhebber moet ik bekennen dat ik de winnaar van deze K.O. nog niet eens heb gezien. Kan dus ook geen oordeel vellen of deze overwinning terecht is. Binnenkort Freaks maar eens kijken dan!
Ik vond het zeker een interessante K.O. heb echt een berg nieuwe films ontdekt die ik heel graag eens zou willen zien. Halcyon bedankt voor het idee en Reinbo bedankt voor het uitvoeren daarvan.

Co Jackso
-
- 21924 berichten
- 2751 stemmen
Freaks is dus de winnaar met 9-12. Ik moet eerlijk zeggen dat ik op basis van de verzameling films uit ronde 1 nooit had verwacht dat Freaks uit 1932 als winnaar gekroond zou worden. De film heeft op mij in ieder geval een grote indruk gemaakt, en ik kan dus zeker vrede hebben met deze uitslag.
Reinbo bedankt voor de organisatie. En alle anderen voor het samenstellen van de lijst.

mikey
-
- 28038 berichten
- 4794 stemmen
Freaks heeft idd een hoog exploitation gehalte.

orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
Nou dan wint freaks neem ik aan? Als JS ook op Freaks stemt althans. Heeft wel iets die film, maar geen echte winnaar imo. Maar ja wat wil je met mensen die een lelijke jaren 70tig Emmanuelle achtige film morbide vinden, HA! mijn poep is nog morbidener!

DVD-T
-
- 15378 berichten
- 2784 stemmen
Freaks als winnaar
Was in iedergeval een hele leuke ko,weer wat nieuwe titels ontdekt die ik maar eens een keertje moet gaan zien,en ik heb echt zin gekregen om veel films eens een keertje weer te kijken.Reinbo,bedankt voor de organisatie en de anderen die hebben mee geholpen met het samenstellen van de lijst.

Mochizuki Rokuro
-
- 18912 berichten
- 14294 stemmen
Ik vond het een buitengewoon gezellig KO. Ook niet gedacht dat een film uit 1932 zou gaan winnen. Dan heeft de filmgeschiedenis nog veel te leren voor wat betreft gore en weirdness. Reinbo thanks!
Ik ga in elk geval die Cannibal Holocaust een keertje kijken, maar verwacht dat-ie morgen is uitverkocht na deze (bijna) zegetocht

Silvio Dante
-
- 2943 berichten
- 2098 stemmen
Verdiendstelijke winnaar wat mij betreft, niet m'n ultieme favoriet, maar toch. Vergeet niet dat deze film 40 jaar aan banden werd gelegd omdat hij te schokkend werd bevonden. Pas in de seventies werd hij opnieuw vertoond.
Cannibal Holocaust en Tetsuo hadden misschien betere winnaars geweest, maar ach.

dutchtuga
-
- 16970 berichten
- 4098 stemmen
Meer dan verdienstelijke winnaar imo!

danuz
-
- 12935 berichten
- 0 stemmen
Leuk dat deze wint, staat als een tijd op mijn te zien lijst! Zal er nu wat meer haast achter zetten. Las onlangs dat kleine (ietwat tegenvallende) boekje van Japin (De Grote Wereld); had direct behoefte om naar Freaks op zoek te gaan.

Onderhond
-
- 87057 berichten
- 11749 stemmen
Foto's bovenaan zien er niet meteen uitnodigend uit. Zou mij ook verbazen dat een film uit de jaren '30 in deze KO een waardige winnaar zou zijn.
Zaten sterke films bij de laatste 8, jammer genoeg bleef daar niks van over bij de finale.

Mr Confused
-
- 1714 berichten
- 6178 stemmen
Foto's bovenaan zien er niet meteen uitnodigend uit. Zou mij ook verbazen dat een film uit de jaren '30 in deze KO een waardige winnaar zou zijn.
Zaten sterke films bij de laatste 8, jammer genoeg bleef daar niks van over bij de finale.
Zeurpiet!

Reinbo
-
- 70661 berichten
- 0 stemmen
Kijk ook maar niet, houden we het gemiddelde tenminste hoog.

Halcyon
-
- 9933 berichten
- 0 stemmen
Wat de leeftijd van een film met shockfactor te maken heeft is me een raadsel...
Ziet er inderdaad een leuke winnaar uit. Heb hem een tijd geleden besteld, was dat al enkele maanden van plan. Binnenkort dus maar eens zien of hij z'n reputatie waard is.

Onderhond
-
- 87057 berichten
- 11749 stemmen
Wat de leeftijd van een film met shockfactor te maken heeft is me een raadsel...
Heel eenvoudig hoor, andere normen en waarden ... De meest shockerende film ooit was waarschijnlijk die waar mensen voor het eerst een trein op hen af zagen komen. Was toen helemaal ongehoord!
Je gaat mij niet wijsmaken dat er in 80 jaar cinema niks weirder of shockerender is uitgekomen dan een film uit een preuts tijdperk ?

Halcyon
-
- 9933 berichten
- 0 stemmen
Je gaat mij niet wijsmaken dat er in 80 jaar cinema niks weirder of shockerender is uitgekomen dan een film uit een preuts tijdperk ?
Een preuts tijdperk? Het begin van de 20ste eeuw was nochtans een periode waarin de Grand Guignol floreerde, veel perverser dan dat vind je niet gauw... Dat de technische middelen beperkter waren, ja, maar andere normen en waarden?

Halcyon
-
- 9933 berichten
- 0 stemmen
Ben ik het maar deels mee eens. Ik heb de indruk dat er vroeger soms meer kon en mocht dan nu het geval is. Andersom geldt dat uiteraard ook.

Onderhond
-
- 87057 berichten
- 11749 stemmen
Voorbeelden dan, want de films die ik uit die tijd gezien heb waren niet veel soeps ... Nosferatu kan ik moeilijk een "horror" film noemen en films als La Vie Nouvelle of Irréversible zag ik vroeger niet echt gemaakt worden. Ook niet qua wat er getoond wordt.

Halcyon
-
- 9933 berichten
- 0 stemmen
Irréversible: De verkrachtingsscène bijvoorbeeld is qua intensiteit te vergelijken met I Spit On Your Grave.
Visitor Q: Moedermelkscène, een stuk ranziger gedaan in The Gore-Gore Girls.
Om er maar twee te noemen...

Onderhond
-
- 87057 berichten
- 11749 stemmen
Heb I Spit On Your Grave gezien en vond het erg pover, laat staan shockerend.
De moedermelkscene in Q is wat mij betreft niet eens ranzig (wat zou er ranzig aan zijn?), gewoon superweird. Je noemt trouwens twee jaren 70 films, we hadden het over de jaren 30.

Halcyon
-
- 9933 berichten
- 0 stemmen
De moedermelkscene in Q is wat mij betreft niet eens ranzig (wat zou er ranzig aan zijn?), gewoon superweird. Je noemt trouwens twee jaren 70 films, we hadden het over de jaren 30.
Niet persé jaren '30. Ik refereerde alleen maar naar de Grand Guignol die begin 20ste eeuw hoogtij vierde, zonder de discussie te willen vastpinnen op een bepaald decennium. Zelf ben ik niet echt thuis in die vooroorlogse cinema. Wat die jaren '70 betreft... Tja, ik vind het nu eenmaal meer shockvalue hebben. Zal misschien te maken met welke film je eerst ziet, gewenning zeg maar. Nuja, 't is een eindeloze discussie, ik denk dat we ondertussen mekaars standpunt wel kennen .

Reinbo
-
- 70661 berichten
- 0 stemmen
Freaks is ook alleminst schokkend of gore, juist eerder een hele lieve film, maar wel heel bizar allemaal.

us_raider
-
- 2034 berichten
- 0 stemmen
Ik ga in elk geval die Cannibal Holocaust een keertje kijken, maar verwacht dat-ie morgen is uitverkocht na deze (bijna) zegetocht
Ik heb 'm te ruil.

Mochizuki Rokuro
-
- 18912 berichten
- 14294 stemmen
Ah, maar dan is de vraag wat wil je er voor terughebben... Ik kwam m wel tegen voor 3 voor 25, maar kon geen andere interessant titels erbij vinden namelijk.
Ik denk dat dat meer iets is voor PM.

Mochizuki Rokuro
-
- 18912 berichten
- 14294 stemmen
Waar de KO al niet goed voor is. Inmiddels met us_raider een deal voor Cannibal Holocaust

The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Heel eenvoudig hoor, andere normen en waarden ... De meest shockerende film ooit was waarschijnlijk die waar mensen voor het eerst een trein op hen af zagen komen. Was toen helemaal ongehoord!
Dit is een populair fabeltje dat helemaal niet waar is. Dit gebaseert op een oude komedie waarin de hoofdpersoon voor het eerst naar de bioscoop ging en wegdook voor de trein op het doek. In het echt is dit echter nooit gebeurt.

Grindhouse
-
- 828 berichten
- 1686 stemmen
Heb je daar toevallig een bron voor? Ik heb dat 'fabeltje' namelijk verschillende keren gelezen in boeken die me toch wel betrouwbaar leken...

john mcclane 2
-
- 3027 berichten
- 6275 stemmen
30.
ik vond de verkrachtings scene in deel een een van de meest misselijkmakende die ik ooit zag