- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Knock-Out Sciencefiction films 2007
Knock-Out Sciencefiction films 2007

Badalamenti
-
- 23126 berichten
- 3516 stemmen
8-4
Al goed dat 12 Monkeys niet wint

BlueJudaskiss (moderator films)
-
- 11733 berichten
- 5129 stemmen
Beide prachtig, maar aan The Matrix heb ik toch net wat betere herinneringen. 9-7 nipt.

NKyou
-
- 3081 berichten
- 747 stemmen
10-8 Alien nooit uitgezien, The Matrix zou wel een aardige winnaar zijn.

KrisV
-
- 8061 berichten
- 1173 stemmen
Toch tevreden dat uiteindelijk een echte SF-film wint

NKyou
-
- 3081 berichten
- 747 stemmen
En weer een knock-out er doorheen gejast. Bedankt voor de organisatie.

Art
-
- 13507 berichten
- 3607 stemmen
Leuke winnaar, al had hij nooit mijn favoriet mogen verslaan , en ook namens mij bedankt voor het organiseren!

Onderhond
-
- 87451 berichten
- 12500 stemmen
Net als Kris al lang blij dat er een echte genrefilm wint.
Wel jammer dat het een verHollywoodst, plat, ondertussen spuuglelijk en flauw aftrekselig geval is van een hoop andere, veel betere films (en concepten/ideeën). Triest verloop als je blij moet zijn met een winnaar die je met 1* beloond hebt.

DieGo
-
- 5808 berichten
- 2334 stemmen
Oef net de finale gemist. Jammer dat mijn favoriet Blade Runner het niet gehaald heeft maar met The Matrix kan ik zeker leven.

Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
12-10
Had liever 2001, Robocop of The Terminator zien winnen. Verder leuk filmpje the Matrix, maar door 2 en 3 heb ik er een beetje een hekel aan gekregen.

dragje
-
- 5098 berichten
- 0 stemmen
12-10
Had liever 2001, Robocop of The Terminator zien winnen. Verder leuk filmpje the Matrix, maar door 2 en 3 heb ik er een beetje een hekel aan gekregen.
Same here.
Hoewel.... Robocop beste sciencefictionfilm ooit gemaakt?
The Matrix..... prettig verrast door deel 1 die ik samen met collega's in de bios heb bekeken. Het is bijzonder knap hoe de gebroeders Wachowski een wanprestatie konden neerzetten met respectievelijk het tweede en derde deel.
The Matrix, deel 1 wel te verstaan, betreft een origineel geschreven sciencefictionfilm dat op creatief vlak veel lof verdiend; al is het alleen al dat de film een trend heeft veroorzaakt; die van de slow-motion actie scènes die nu in zoveel actie films worden gedupliceerd.
Maar The Matrix bestempelen als de beste sciencefictionfilm ooit gemaakt klinkt voor mij hetzelfde als Gerard Joling uitroepen tot de beste Nederlandse zanger die de Nederlandse showbusiness tot op heden heeft op kunnen hoesten.
Maar ach Het betreft maar een onschuldig spelletje inderdaad en het is verder dan ook niet bepaald representatief om überhaupt serieus genomen te worden.

kiriyama
-
- 9849 berichten
- 0 stemmen
Erg slechte winnaar als is het wel puur sci-fi, iets wat niet elke film in deze KO was, waaronder enkele van mijn favo films als pi en ED 8V. Flauw en voorspelbaar, helaas.

eRCee
-
- 13408 berichten
- 1953 stemmen
Inderdaad, topwinnaar.
De vermeende voorspelbaarheid wordt meer veroorzaakt doordat het zo'n pure genrefilm is dan vanwege de populariteit onder de stemmers. The Matrix komt in andere KO's nooit ver. Nu dus verdiend.

Wouters
-
- 2665 berichten
- 1837 stemmen
kan wel leven met deze winnaar. Metropolis lag er echt veels te snel uit.

Observator
-
- 18281 berichten
- 3540 stemmen
Zo, ik ben een weekje weg en er is een hele knock-out doorheen gejast. Ben wel blij dat The Matrix de winnaar is. Topfilm

The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Matige winnaar. De film viel bij herziening gigantisch tegen en ik heb hem wellicht nog te hoog beoordeelt. Ik kamw er tijdens deze knock-out ook achter dat ik veel science-fictionfilms niet eens zo hoog beoordeel. Slechts een film haalt bij mij de 5 sterren (Children of Men) en ook maar een 4,5* (Close Encounters of the Third Kind). Verder nog een aantal 4 sterren. Ik wist wel dat mijn twee favorieten kansloos waren, maar ik had dan liever Star Wars, Alien of 'pure' science-fiction als Brazil, 2001, Metropolis of Blade Runner zien winnen.

danuz
-
- 12935 berichten
- 0 stemmen
Matige winnaar, maar wel een film met een grote following en daarom wel een logische keuze.
Had zelf liever Alien zien winnen, of nog liever een underdog film als THX 1138 of Code 46, of desnoods het erg mooie Blade Runner

orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
Ben allang blij dat slecht amateurisme als Tetsuo of Primer dit niet heeft gewonnen, The Matrix is wel behoorlijk op actie gestoeld maar bevat tenminste nog een kern van een briljant SF verhaal.

kiriyama
-
- 9849 berichten
- 0 stemmen
Tetsuo had idd. niet moeten winnen aangezien het weinig sci-fi is en meer fantasy. Primer had van mij echter heel ver mogen komen.