- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Knock-Out actrices (2007)
Knock-Out actrices (2007)
KrisV
-
- 8061 berichten
- 1173 stemmen
Wat komt dit als mosterd na de maaltijd. De namen als Kidman en consorten zijn natuurlijk een merk op zich, demainstreamers kiezen voor de bekende namen, erg jammer.
Ik heb niet zoveel zin om deze discussie op de spits te drijven, maar als ik je favoriete films bekijk, zitten daar 2 met Watts, één met Kidman, één met Johansson, één met Rossellini en één met Arquette bij. Zijn toch allemaal mainstream actrices.
Je kan in een KO nu eenmaal niet vermijden dat enige bekendheid noodzakelijk is om te winnen.
kos
-
- 46271 berichten
- 8557 stemmen
Prima finale, ik zou niet weten wie er zo nodig dan wel in de finale zouden moeten staan.
Art
-
- 13507 berichten
- 3569 stemmen
Niks mis mee met de finale Alhoewel Grace Kelly wel iets te ver is gekomen en ik graag mijn favorieten had zien winnen, maar Kidman als winnares is ook zeker niet verkeerd. Wederom prima vermaakt en nog een dankjewel voor de organisatie!
Wouters
-
- 2665 berichten
- 1837 stemmen
Je kan in een KO nu eenmaal niet vermijden dat enige bekendheid noodzakelijk is om te winnen.
in KO's wint bekendheid ALTIJD
KrisV
-
- 8061 berichten
- 1173 stemmen
dankjewel voor de organisatie!
Graag gedaan . Het enthousiasme voor de KO's lijkt echter steeds meer af te nemen.
ROOSKY
-
- 29923 berichten
- 7376 stemmen
Graag gedaan . Het enthousiasme voor de KO's lijkt echter steeds meer af te nemen.
Hoor dat wel vaker, snap niet echt waarop het gebaseerd is. De knock outs gaan er toch in redelijk rap tempo doorheen?
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Ik heb niet zoveel zin om deze discussie op de spits te drijven, maar als ik je favoriete films bekijk, zitten daar 2 met Watts, één met Kidman, één met Johansson, één met Rossellini en één met Arquette bij. Zijn toch allemaal mainstream actrices.
Mijn favoriete actrices hoeven niet in 1 van mijn favoriete films te zitten. Watts is mijn favoriete actrice maar is nog te licht om in de finale te staan.
Prima finale, ik zou niet weten wie er zo nodig dan wel in de finale zouden moeten staan.
Actrices die met meer recht tegenover Kelly hadden mogen staan (die wel terecht in de finale staat). Bette Davis, Ingrid Bergman, Lauren Bacall, Giuletta Masina, Claudia Cardinale bvb om er maar een paar op te noemen.
KrisV
-
- 8061 berichten
- 1173 stemmen
Actrices die met meer recht tegenover Kelly hadden mogen staan (die wel terecht in de finale staat). Bette Davis, Ingrid Bergman, Lauren Bacall, Giuletta Masina, Claudia Cardinale bvb om er maar een paar op te noemen.
Davis en Bergman hebben samen 5 oscars gewonnen. Evengoed mainstream dus, alleen oude mainstream.
Ik vind niet dat een actrice moet gepensioneerd zijn voordat haar kwaliteiten mogen gewaardeerd worden.
KrisV
-
- 8061 berichten
- 1173 stemmen
Davis en Bergman hebben samen 5 oscars gewonnen. Evengoed mainstream dus, alleen oude mainstream.
Ik vind niet dat een actrice moet gepensioneerd zijn voordat haar kwaliteiten mogen gewaardeerd worden.
Film Pegasus (moderator films)
-
- 30659 berichten
- 5280 stemmen
Jammer dat Kidman gewonnen heeft, er zijn zoveel betere actrices...Grace Kelly stond met recht in de finale, maar Kidman had daar zelfs niets te zoeken.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Ik had het over de mainstream voters. In hun tijd waren ze maybe mainstream maar dezerdagen kan je daarover niet meer spreken. De mainstream filmkijkers van nu kennen vaak alleen de mainstream actrices van nu.
Macmanus
-
- 13726 berichten
- 3651 stemmen
Ach zou ook zo 123 niet weten wie het nou eigenlijk meer verdient. Ken Grace Kelly eigenlijk niet zo (alleen rear window en dial m, wel aardig maar niet zo heel gedenkwaardig verder) en Kidman is in haar eerdere werk toch wel 1 van de betere actrices. Mannen krijgen toch vaak de leukere rollen.
J.S.
-
- 11754 berichten
- 3060 stemmen
Het kon beter maar ook veel slechter, Kidman is geen slechte winnaar volgens mij, goeie actrice.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Hoe zijn aan haar status goede actrice komt is mij een raadsel. Ze heeft een paar goede rolle nneergezet maar daar tegenover zette zij er ook veel crappy ones. Ik trek niet in twijfel dat ze goed is maar wel dat ze bij de besten hoort.
Art
-
- 13507 berichten
- 3569 stemmen
Ik merk weer dat bijvoorbeeld Foster en Kidman, lees de "geijkte" actrices, worden afgerekend op mindere werkjes terwijl bijvoorbeeld een Cardinale in een film als Son of the Pink Panther acte de precense heeft gegeven en dat wordt haar dan weer wel vergeven.
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
Ik merk weer dat bijvoorbeeld Foster en Kidman, lees de "geijkte" actrices, worden afgerekend op mindere werkjes terwijl bijvoorbeeld een Cardinale in een film als Son of the Pink Panther acte de precense heeft gegeven en dat wordt haar dan weer wel vergeven.
Ik weet niet of iemand Cardinale ooit in de oorspronkelijke Pink Panter heeft gezien, maar dat optreden is blaartrekkend!!!
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
12-10 twee poppetjes met een bescheiden talent die enkele veilige rollen kozen. Grace heeft toch wat meer uitstraling.
eRCee
-
- 13379 berichten
- 1934 stemmen
Mooie winnares (vooral letterlijk natuurlijk ). Kidman is een diverse actrice die ook nog eens met lef haar rollen kiest, met name Moulin Rouge en Dogville mogen wat dat betreft worden genoemd. Haar aanwezigheid in een film is voor mij soms al een reden tot kijken en dat kunnen niet veel acteurs haar na zeggen.
Helaas werd de beste er al in de eerste ronde uitgestemd:
jordybeukeboom
-
- 6794 berichten
- 2423 stemmen
Liv Ullman is geweldig. Kidman... pfff, tsja, wel aardige actrice, ziet er aardig uit, is innerlijk niet erg stabiel...
Wouters
-
- 2665 berichten
- 1837 stemmen
Wie zegt dat ? Dus omdat ze oude actrices zijn worden ze daarom gewaardeerd ? Het gaat om de acteerprestaties die op het doek zijn vastgelegd, daar is geen leeftijd aan gebonden
KrisV
-
- 8061 berichten
- 1173 stemmen
Wie zegt dat ? Dus omdat ze oude actrices zijn worden ze daarom gewaardeerd ? Het gaat om de acteerprestaties die op het doek zijn vastgelegd, daar is geen leeftijd aan gebonden
Ik weet dat het een gevoelig onderwerp is bij een aantal mensen, maar je draait mijn redenering om, en dat is niet wat ik zei.
Ik had het dus enkel over het gebrek aan waardering voor jongere, nog actieve actrices. Wanneer ik dus zeg dat deze zullen gepensioneerd moeten zijn voor ze gewaardeerd worden, is dat niet hetzelfde als "oudere actrices worden gewaardeerd omdat ze oud zijn". Je legt me een standpunt in de mond dat ik niet gaf.
Wat ik wel zei is dat een aantal mensen vinden dat de beste actrice enkel iemand kan zijn die reeds het grootste deel van haar leven achter zich heeft, en ik deel dat standpunt niet.
Dat zou dus betekenen dat we in een tijdperk leven zonder goede jonge actrices, en dat geloof ik niet. Ik vind dus dat fans van oude klassiekers te dikwijls geringschattend over de huidge films en acteurs doen.
Voor alle duidelijkheid : ik neem het hier op voor de actrices van deze generatie, en ik neem geen standpunt in tegen oudere actrices.
Ik hoop dat dit duidelijk genoeg is ?
Mijn reactie was trouwens op die eeuwige kritiek op "mainstream" smaak. Bekende namen uit vervlogen tijden zijn evengoed mainstream.
Wouters
-
- 2665 berichten
- 1837 stemmen
was een erg onduidelijke zin. maar ok ik snap je en ik geef je 90 % gelijk
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
KrisV: Je neemt het op voor de huidige generatie (onderhonds gang zal blij zijn!), terwijl Kidman deze KO wint... Die snap ik niet helemaal. Ik geloof toch dat het nog altijd nodiger is om de jonkies wat klassiekers en namen uit het verleden onder de neus te wrijven dan omgekeerd eerlijk gezegd
Daarnaast is het ook vaak makkelijker een actrice met 7 meesterwerken en heel wat verdienstelijke performances beter te vinden dan een groentje wat misschien 1 a 2 veelbelovende rollen heeft gespeeld. Maar ook dat werd eigenlijk nauwelijks gereflecteerd deze KO..
KrisV
-
- 8061 berichten
- 1173 stemmen
KrisV: Je neemt het op voor de huidige generatie (onderhonds gang zal blij zijn!), terwijl Kidman deze KO wint...
Ik ben dan ook tevreden met de overwinning van Kidman, en reageer op de posts waarin gesteld wordt dat je met één voet (of nog beter : 2) in het graf moet staan om voldoende verdiensten te hebben.
Het zou me trouwens verbazen dat OH vindt dat Kidman, Foster, McDormand, Paz Vega, Julianne Moore, ... te weinig waardering krijgen
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Prima winnaar. Er zijn maar 3 actrices die ik meer waardeer dan Kidman (Winslet, McDormand en Bergman). Wel leuk op zich dat Grace Kelly hier veel waardering krijgt, maar een finaleplaats lijkt me voor haar wat overdreven.
Onderhond
-
- 87343 berichten
- 12240 stemmen
Het zou me trouwens verbazen dat OH vindt dat Kidman, Foster, McDormand, Paz Vega, Julianne Moore, ... te weinig waardering krijgen
Ik persoon niet, maar de mensen in mijn gang blijkbaar wel. Zolang ze maar geen geld komen lenen is het mij allemaal goed.
mikoz
-
- 11297 berichten
- 867 stemmen
Heb jammer genoeg niet echt meegedaan aan deze knock-out maar toch een terechte winaar ... wel een beetje te verwachten maar goed. Vind Kidman toch een van de weinige echte bekende actrices die dat ook echt kan waarmaken.