- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Knock-Out: Europese Cinema
Knock-Out: Europese Cinema
starbright boy (moderator films)
-
- 22414 berichten
- 5114 stemmen
Als je een waterdichte regel wilt creëeren dan moet je alle films waar de VS. als productieland bijstaat in de ban doen. Net zo als nu het geval is bij de knock - outs. Anders kunnen we ook David Lynch etc. toelaten.
Vind ik in ieder geval een regel van niks. Je zegt uiteindelijk dat als er enige financiering uit de VS is gekomen de film niet meer Europees genoeg is. Dat is wel hèèl puristisch. Verder ben ik het stevig oneens met je kijk op Leone, maar daar gaat een ander al genoeg op in.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
83. L'Année Dernière à Marienbad(Resnais-FR) - Il Ladro di Bambini(Amelio-IT)
Art
-
- 13507 berichten
- 3660 stemmen
Jammer van Mar Adentro! Die battle was dan ook wat mij betreft een halve finale waardig en met Amélie ben ik ook meer dan tevreden! 
Dragon
-
- 62559 berichten
- 4509 stemmen
84. L`Auberge Espagnole(Klapish-FR) - Perfume: The Story of a Murderer(Tykwer-DE)
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Eens, maar ik mag hem dan toch wel minder sympathiek vinden, omdat hij zijn Europese indentiteit te grabbel gooit?
Dat mag je vinden. Ik vind het echter zeer overdreven om te zeggen dat Leone zijn identiteit te grabbel heeft gegooid.
Was de tijd van het neo-realisme niet al voorbij toen Leone opkwam? In 1968 toch al zeker. Hoe dan ook, Leone hoeft zich niet als een meeloper te gedragen. Het zou toch vervelend zijn als je als Italiaan verplicht zou moeten zijn om mee te doen met het neo-realisme.
Hij vernieuwd nauwelijks, laat zijn Italiaanse achtergrond varen en herkauwd een bestaand genre.
Tja, als je dit beweert kan ik jouw argumenten met de beste wil niet meer serieus nemen. Leone wordt juist geroemd als een groot vernieuwer. Nogmaals: iedereen die beweert dat Leone het genre herkauwde weet niks van het genre af. Hij maakte het genre bijna radicaal anders.
KrisV
-
- 8061 berichten
- 1173 stemmen
85. Il Gattopardo(Visconti-IT) - Delicatessen(Jeunet-
0-1