- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Knock-Out: Cultmovies
Knock-Out: Cultmovies
Onderhond
-
- 87599 berichten
- 12855 stemmen
Verrassende clean sweep.
3-0, maar nipt.
Badalamenti
-
- 23135 berichten
- 3566 stemmen
19. Crying Game, the - Delicatessen
maxcomthrilla
-
- 15579 berichten
- 2845 stemmen
0-2 Mooie overwinning trouwens van Tesis!
Nooit verwacht dat hij van Idi I Smotri zou gaan winnen. Maar Tesis is zeker meer cult.
Art
-
- 13507 berichten
- 3660 stemmen
Tja, Verhoeven heeft in mijn ogen films gemaakt die meer cult zijn dan Turks Fruit, en dan denk ik aan een Starship Troopers die overigens gek genoeg geeneens onder de deelnemers te vinden is.
Ik kom er even niet uit 
KrisV
-
- 8061 berichten
- 1173 stemmen
Om nog even in te gaan op de discussie toen ik off-line was.
Ik heb niet alles aangenomen wat genomineerd was, maar heb ook niet te lang gediscussieerd. Er werd op een bepaald moment een lange lijst met nogal wat arthouse voorgesteld, en ik heb geluisterd naar wat anderen daarover te zeggen hadden, omdat ik erg weinig arthouse gezien heb.
Uiteindelijk vond ik dat het niet zo belangrijk was. We beginnen met 256 films, en als de laatste, ik zeg maar wat, 64 voor het grootste deel cult zijn is de KO geslaagd. Door de stemmingen zullen de grootste blockbusters en arthouse films er wel uitgaan.
Voor de loting in de 2de ronde heb ik wat geplaatst, zodat er minstens in elk duel een film zat die toch wel cult genoemd kan worden, de stemmer beslist.
Ik kan niet zeggen hoe iemand moet stemmen. Maar ik ga ervan uit dat iedereen het een beetje zo doet : bij een duel tussen een film waarvan je vindt dat hij cult is en een andere die dat volgens jou niet is, ga je voor de cultfilm, bij een duel tussen 2 films die je beide cult vindt, ga je voor de beste film. Als iedereen zo stemt, blijven leuke films over volgens mij.
Maar ik voel me niet geroepen zwaar te gaan censureren in de nominaties van anderen. Daarvoor heb ik te weinig films gezien.
Ik moet daar trouwens aan toevoegen dat ik vind dat de 2de ronde erg mooi loopt. De meeste interessante cultfilms gaan verder, lijkt me.
Onderhond
-
- 87599 berichten
- 12855 stemmen
1-2 kiriyama: dringend een keertje kijken 
kiriyama
-
- 9849 berichten
- 0 stemmen
1-2 kiriyama: dringend een keertje kijken 
Hm memento en the prestige zijn nou niet direct 2 van m'n lievelingsfilms maar ik wil hem zeker een kans geven.
Onderhond
-
- 87599 berichten
- 12855 stemmen
Hm memento en the prestige zijn nou niet direct 2 van m'n lievelingsfilms maar ik wil hem zeker een kans geven.
Ik heb Memento op 1* en The Prestige op 1.5*, ze behoren dus ook niet echt tot mijn favorieten. Following is echt een ander kopje thee.
Nolan is dan ook mijn favoriet voorbeeld van een talentvol regisseur gone bad.