- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Knock-Out: Beste Komedie 2006
Knock-Out: Beste Komedie 2006
FisherKing
-
- 18696 berichten
- 0 stemmen
3-2 Los Lunes al Sol, Ik heb er extreem veel mee gelachen Art.
Vooral met Javier Bardem 
Art
-
- 13507 berichten
- 3660 stemmen
Ik heb er extreem veel mee gelachen Art.
Vooral met Javier Bardem 
Ik heb er ook om kunnen lachen zo nu en dan maar ik zou hem niet gelijk als komedie betitelen. Maar ik denk dat komedie het moeilijkste genre is en dat er daarom vaak zo divers over gedacht wordt. De een kan lachen om pijnlijke en schrijnende situaties en de ander rolt om bij slapstick.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
L Auberge Espagnole – Manhattan
Die Auberge vind ik nu weer weinig komisch aan.
0-1
maxcomthrilla
-
- 15578 berichten
- 2843 stemmen
1-1
Schoolvoorbeeld van een komedie!
Art
-
- 13507 berichten
- 3660 stemmen
1-2 Manhattan
Kwam Midnight Run er nog in? Zo ja, voor welke film dan?
FisherKing
-
- 18696 berichten
- 0 stemmen
Ik heb er ook om kunnen lachen zo nu en dan maar ik zou hem niet gelijk als komedie betitelen. Maar ik denk dat komedie het moeilijkste genre is en dat er daarom vaak zo divers over gedacht wordt. De een kan lachen om pijnlijke en schrijnende situaties en de ander rolt om bij slapstick.
Klopt. Billy Wilder was daarin meesterlijk vind ik. Die kon humor en drama moeiteloos in films verwerken als Stalag 17 en Some Like it Hot. Ook Frank Capra was daarin zeer bedreven, maar het bevat een zeer subtiele soort humor. Zeldzaam moeilijk allemaal.
Maar ook Josef Fares vind ik , wat dat betreft, een waardig opvolger. Jalla Jalla en Kopps zijn meesterwerkjes, wat mij betreft.
En Kopps vliegt er hier dan uit tegen een tekenfilmpje dat niet eens mee had mogen doen.!
oh ja 1-3 
maxcomthrilla
-
- 15578 berichten
- 2843 stemmen
@ Art
Helaas kan ik hem niet meer toelaten omdat je daar de kans voor hebt gehad tijdens het discussietopic.
Je hebt daar ook zeker gebruik van gemaakt, o.a. Kopps aangereikt. Alleen jammer, dat je deze film even was ontschoten. 
Art
-
- 13507 berichten
- 3660 stemmen
@ Art
Helaas kan ik hem niet meer toelaten omdat je daar de kans voor hebt gehad tijdens het discussietopic.
Je hebt daar ook zeker gebruik van gemaakt, o.a. Kopps aangereikt. Alleen jammer, dat je deze film even was ontschoten. 
Kopps ligt er dus al uit
Het was te proberen....
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
@ Art
ho, ho,ho Midnight run MOET er in een van de weinige leuke komedie komedies. 
maxcomthrilla
-
- 15578 berichten
- 2843 stemmen
Kopps ligt er dus al uit
Het was te proberen....
Dan moet je je geld nu maar inzetten op Beverly Hills Cop of Coming to America 
En nog even iets positiefs over Kopps: er zijn films die er zonder stem uitvlogen, die schande is Kopps bespaard gebleven.
@ Reinbo: Niet zeuren! Ik heb met LiT al met mijn hand over mijn hart gestreken. 
Omdat dit nog tijdens het discussietopic werd aangereikt voordat de lijst zijn premiere beleefde.
maxcomthrilla
-
- 15578 berichten
- 2843 stemmen
Reinbo
Art
Fisherking
Jackie
J.S.
Stemmen voor Manhattan, die is dus al door!
Les Triplettes de Belville – The Good Girl
1-0
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Las ik nou een discussie waar in twijfel werd getrokken dat Sideways een komedie is? Lijkt me toch wel duidelijk. Maar het lijkt wel alsof veel mensen er moeite mee hebben om te stemmen als drama met humor gemixt wordt. Terwijl humor drama juist goed kan versterken en andersom.
Ook een beetje een rare neiging van veel gebruikers is om een film geen komedie te noemen omdat zij er niet om konden lachen.
FisherKing
-
- 18696 berichten
- 0 stemmen
En nog even iets positiefs over Kopps: er zijn films die er zonder stem uitvlogen, die schande is Kopps bespaard gebleven.
.
Dan zullen we de stemming maar over moeten doen, want 6-0 tegen een tekenfilmpie slaat nergens op.
kos
-
- 46690 berichten
- 8847 stemmen
Las ik nou een discussie waar in twijfel werd getrokken dat Sideways een komedie is?
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Ik had het ook over komedie met dramatische elementen. Persoonlijk vind ik One Flew overigens dan weer geen komedie, terwijl ik daar meer om gelachen heb dan de meeste films in deze lijst.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Regle du Jeu, La – The Philadelphia Story
1-0
Onderhond
-
- 87594 berichten
- 12841 stemmen
Gelukkig is Taste of Tea door. Dat het nog zo spannend moest zijn