• 15.761 nieuwsartikelen
  • 178.094 films
  • 12.213 series
  • 33.984 seizoenen
  • 647.094 acteurs
  • 199.023 gebruikers
  • 9.372.898 stemmen

Knock-Out: Beste Komedie 2006

zoeken in:

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3280 stemmen

2-1

maxcomthrilla

• 15578 berichten
  • 2843 stemmen

2-2

FisherKing

• 18696 berichten
  • 0 stemmen

3-2 Los Lunes al Sol, Ik heb er extreem veel mee gelachen Art. Vooral met Javier Bardem

Dustyfan

• 5607 berichten
  • 0 stemmen

4-2 Los Lunes al Sol.

Art

• 13507 berichten
  • 3660 stemmen

FisherKing schreef:

Ik heb er extreem veel mee gelachen Art. Vooral met Javier Bardem

Ik heb er ook om kunnen lachen zo nu en dan maar ik zou hem niet gelijk als komedie betitelen. Maar ik denk dat komedie het moeilijkste genre is en dat er daarom vaak zo divers over gedacht wordt. De een kan lachen om pijnlijke en schrijnende situaties en de ander rolt om bij slapstick.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

5-2 Brrrr slapstick.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

L Auberge Espagnole – Manhattan

Die Auberge vind ik nu weer weinig komisch aan.

0-1

maxcomthrilla

• 15578 berichten
  • 2843 stemmen

1-1

Schoolvoorbeeld van een komedie!

Art

• 13507 berichten
  • 3660 stemmen

1-2 Manhattan

Kwam Midnight Run er nog in? Zo ja, voor welke film dan?

FisherKing

• 18696 berichten
  • 0 stemmen

Art schreef:

(quote)

Ik heb er ook om kunnen lachen zo nu en dan maar ik zou hem niet gelijk als komedie betitelen. Maar ik denk dat komedie het moeilijkste genre is en dat er daarom vaak zo divers over gedacht wordt. De een kan lachen om pijnlijke en schrijnende situaties en de ander rolt om bij slapstick.

Klopt. Billy Wilder was daarin meesterlijk vind ik. Die kon humor en drama moeiteloos in films verwerken als Stalag 17 en Some Like it Hot. Ook Frank Capra was daarin zeer bedreven, maar het bevat een zeer subtiele soort humor. Zeldzaam moeilijk allemaal.

Maar ook Josef Fares vind ik , wat dat betreft, een waardig opvolger. Jalla Jalla en Kopps zijn meesterwerkjes, wat mij betreft.

En Kopps vliegt er hier dan uit tegen een tekenfilmpje dat niet eens mee had mogen doen.!

oh ja 1-3

maxcomthrilla

• 15578 berichten
  • 2843 stemmen

@ Art

Helaas kan ik hem niet meer toelaten omdat je daar de kans voor hebt gehad tijdens het discussietopic.

Je hebt daar ook zeker gebruik van gemaakt, o.a. Kopps aangereikt. Alleen jammer, dat je deze film even was ontschoten.

jackie

• 3084 berichten
  • 10434 stemmen

1-3

Art

• 13507 berichten
  • 3660 stemmen

maxcomthrilla schreef:

@ Art

Helaas kan ik hem niet meer toelaten omdat je daar de kans voor hebt gehad tijdens het discussietopic.

Je hebt daar ook zeker gebruik van gemaakt, o.a. Kopps aangereikt. Alleen jammer, dat je deze film even was ontschoten.

Kopps ligt er dus al uit Het was te proberen....

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

maxcomthrilla schreef:

@ Art

ho, ho,ho Midnight run MOET er in een van de weinige leuke komedie komedies.

maxcomthrilla

• 15578 berichten
  • 2843 stemmen

Art schreef:

(quote)

Kopps ligt er dus al uit Het was te proberen....

Dan moet je je geld nu maar inzetten op Beverly Hills Cop of Coming to America

En nog even iets positiefs over Kopps: er zijn films die er zonder stem uitvlogen, die schande is Kopps bespaard gebleven.

@ Reinbo: Niet zeuren! Ik heb met LiT al met mijn hand over mijn hart gestreken.

Omdat dit nog tijdens het discussietopic werd aangereikt voordat de lijst zijn premiere beleefde.

J.S.

• 11754 berichten
  • 3060 stemmen

1-4

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Nou dan ga ik maar Flodder 2 kijken.

maxcomthrilla

• 15578 berichten
  • 2843 stemmen

Reinbo

Art

Fisherking

Jackie

J.S.

Stemmen voor Manhattan, die is dus al door!

Les Triplettes de Belville – The Good Girl

1-0

Art

• 13507 berichten
  • 3660 stemmen

2-0 Les Triplettes de Belleville

J.S.

• 11754 berichten
  • 3060 stemmen

3-0

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

Las ik nou een discussie waar in twijfel werd getrokken dat Sideways een komedie is? Lijkt me toch wel duidelijk. Maar het lijkt wel alsof veel mensen er moeite mee hebben om te stemmen als drama met humor gemixt wordt. Terwijl humor drama juist goed kan versterken en andersom.

Ook een beetje een rare neiging van veel gebruikers is om een film geen komedie te noemen omdat zij er niet om konden lachen.

FisherKing

• 18696 berichten
  • 0 stemmen

maxcomthrilla schreef:

En nog even iets positiefs over Kopps: er zijn films die er zonder stem uitvlogen, die schande is Kopps bespaard gebleven.

.

Onjuist.

Dan zullen we de stemming maar over moeten doen, want 6-0 tegen een tekenfilmpie slaat nergens op.

kos

• 46690 berichten
  • 8847 stemmen

The One Ring schreef:

Las ik nou een discussie waar in twijfel werd getrokken dat Sideways een komedie is?

Volgens mij niet.

Lijkt me toch wel duidelijk. Maar het lijkt wel alsof veel mensen er moeite mee hebben om te stemmen als drama met humor gemixt wordt. Terwijl humor drama juist goed kan versterken en andersom.
Dat klopt, maar een drama met komische elementen maakt het niet meteen een komedie.

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

Ik had het ook over komedie met dramatische elementen. Persoonlijk vind ik One Flew overigens dan weer geen komedie, terwijl ik daar meer om gelachen heb dan de meeste films in deze lijst.

Mug

• 13981 berichten
  • 5969 stemmen

4-0

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

5-0

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Regle du Jeu, La – The Philadelphia Story

1-0

Poisonthewell

• 4939 berichten
  • 13402 stemmen

2-0

ROOSKY

• 29923 berichten
  • 7939 stemmen

3-0

Onderhond

• 87594 berichten
  • 12841 stemmen

Gelukkig is Taste of Tea door. Dat het nog zo spannend moest zijn

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.