• 15.987 nieuwsartikelen
  • 179.048 films
  • 12.274 series
  • 34.085 seizoenen
  • 649.230 acteurs
  • 199.281 gebruikers
  • 9.390.647 stemmen

Knock-Outs algemeen discussietopic

zoeken in:

Spetie

• 38871 berichten
  • 8225 stemmen

Apollinisch schreef:

Maar dat is toch niet minder objectief dan voorheen het geval was?

Misschien niet nee, maar als al een aantal jaren de KO voor beste film op die manier bepaald wordt en daar wordt nu in een keer vanaf geweken, dan schept dat wel een hoop verwarring en onenigheid zo blijkt nu.

Legan

• 18121 berichten
  • 4947 stemmen

Spetie schreef:

Misschien niet nee, maar als al een aantal jaren de KO voor beste film op die manier bepaald wordt en daar wordt nu in een keer vanaf geweken, dan schept dat wel een hoop verwarring en onenigheid zo blijkt nu.

Het aantal films was eerst toch ook anders? Regels mogen best eens tegen het licht gehouden worden zo nu en dan.

Knisper

• 13041 berichten
  • 1279 stemmen

We kunnen ook een groter geheel maken. Dat we per decenium een KO gaan houden en dat de zoveel best presterende films worden toegelaten tot de KO. Een soort kwalificatie.

Onderhond

• 87616 berichten
  • 12876 stemmen

Legan schreef:

Een film als Into the Wild (4,09) heeft meer dan 800 stemmen. Allegro (3,80 gemiddeld) heeft er maar 55. Welke score getuigt nu van meer objectiviteit?

Die van Allegro, duidelijk veel minder hypegevoelig.

Regels mogen inderdaad herbekeken worden, maar de argumenten die gegeven worden zijn van toepassing op alle regels die voor de "beste film" KO gelden, dus niet echt handig om dan aan mensen hun willekeur toe te geven.

Elke "beste film" KO is volgens mij ongeldig als Avalon er niet instaat, naar mijn mening namelijk de beste film ooit.

Legan

• 18121 berichten
  • 4947 stemmen

Onderhond schreef:

(quote)

800 stemmen getuigt niet echt van een hype. Dat zou ik eerder bij Allegro zeggen. Als ik een 0,5 aan Allegro geef, daalt het gemiddelde ervan met 0,06 naar 3,74. Dat gebeurt bij Into the Wild niet.

Pas als een film een stemaantal van 150 of meer heeft, durf ik pas te zeggen dat de score een redelijke weergave is van de algemene mening en geen hype is.

Onderhond schreef:

Elke "beste film" KO is volgens mij ongeldig als Avalon er niet instaat, naar mijn mening namelijk de beste film ooit.

Het gaat niet om de mening van 1 persoon maar om die van velen. Bij een grens van 150 stemmen heb je al de gemiddelde mening van 150 mensen. Getuigt van veel meer objectiviteit.

Onderhond

• 87616 berichten
  • 12876 stemmen

Een "hype van het moment" film die niet aan 150 stemmen raakt is niet eens serieus een hype te noemen. Filmscores als Into The Wild en Das Leben zou ik nu niet meteen representatief willen noemen. Duidelijk dat één segment daar volop ingevlogen is, hoeft niet eens om echte filmliefhebbers te gaan bij zulke films.

Bij een grens van 150 stemmen heb je al de gemiddelde mening van 150 mensen. Getuigt van veel meer objectiviteit.

Zolang je die mensen niet kent is de objectiviteit 0. En dan blijft 150 stemmen erg abitrair, onder de 1000 kan je volgens mij niet spreken van objectief.

Spetie

• 38871 berichten
  • 8225 stemmen

Legan schreef:

Het aantal films was eerst toch ook anders? Regels mogen best eens tegen het licht gehouden worden zo nu en dan.

Ja natuurlijk dat is zo nu en dan ook niet verkeerd en het levert een mooie discussie op. Maar het zorgt nu wel voor enige onenigheid zo blijkt. Een stemming zoals Apolinisch ook al aangaf lijkt me nu het zinvolst, want anders komen we er niet een twee drie uit denk ik, omdat we allemaal net even iets anders denken zo blijkt hier.

Spetie

• 38871 berichten
  • 8225 stemmen

Knisper schreef:

We kunnen ook een groter geheel maken. Dat we per decenium een KO gaan houden en dat de zoveel best presterende films worden toegelaten tot de KO. Een soort kwalificatie.

Dat is op zich best een leuk idee, maar als je bijvoorbeeld naar de lijst kijkt van de 250 films met het hoogste gemiddelde zul je zien dat niet elk decenium evenveel films daarin heeft staan, dus zoiets wordt heel moeilijk denk ik.

Halcyon

• 9952 berichten
  • 0 stemmen

Onderhond schreef:

Maar dan reduceer je elke film die veel stemmen krijgt tot een hype (en het heeft tevens een negatieve connotatie). Een hype is volgens mij toch iets grootschaliger, zoals The Blair Witch Project destijds.

Knisper

• 13041 berichten
  • 1279 stemmen

Volgens mij hebben we de top 250-KO een paar maanden geleden nog gehouden.

maxcomthrilla

• 15580 berichten
  • 2855 stemmen

Is alweer een tijdje geleden hoor. Ik weet alleen nog dat hij ergens in 2007 gehouden werd en dat de winnaar Amelie betrof die in de finale keihard afrekende met Apocalypse Now.

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

Tot nu toe is de Beste Film Knock-out altijd in mei gestart. We lopen dus zelfs een maandje achter.

Maar goed, een paar punten op een rij:

1. Apollinisch voegde om de een of andere reden 246 films toe, wat het aantal niet op 512 brengt, maar op 296. Er moet nog verder gezocht worden naar 26 andere films.

2. Apollinisch voegde recente films toe. De Beste Film Knock-out is altijd al een knock-out geweest waarin films mochten mee doen die zich al een paar jaar bewezen hadden en die ook genoeg gezien waren. Voor recente films en onbekende films zijn altijd aparte knock-outs gehouden. Omdat de Beste Film Knock-out de grootste en meest belangrijke is van alle knock-outs zijn de criteria voor deelname dan ook flink aangescherpt. Noem het de elite der films die mee mogen doen. Films van de laatste 2 jaar die werkelijk bijzonder zijn mogen in de toekomst als nog mee doen, evenals de meesterwerken die nog niet de 150 stemmen halen. Waarom nu dan die haast? Laat die films eerst maar eens bewijzen dat ze én een recente hype overleven én bij een redelijk stemmenaantal het hoofd boven water kunnen houden. Als ze daarin slagen zijn ze het waard de knock-out alles knock-outs te mogen betreden. Echt geliefde films vinden hun weg hier toch wel naartoe. Ik vind het persoonlijk al heel wat dat we de lijst hebben uitgebreid naar 512, al blijft het gemiddelde nog altijd op een goed niveau hierdoor.

3. Er zijn zoveel smaken en zoveel goede films. Je kunt nooit geheel naar voldoening een lijst samenstellen, omdat er altijd wel wat waardige films ontbreken. Daarvoor zijn deze criteria dan ook samengesteld.

Apollinisch

• 21299 berichten
  • 0 stemmen

Ad 1: die 26 films zijn er al. Allen afkomstig van de top recent, dus als je recente films uitsluit, zullen er bijna zeventig films vervangen moeten worden.

Ad 2: zoals ik volgens mij duidelijk genoeg gemaakt heb ben ik het totaal niet mee eens. En zoals ook wel duidelijk geworden is sta ik daar niet alleen in. Ik stel dan ook voor om democratisch tot een besluit te komen middels een stemming, of een knock-out zo je wilt.

Recente films mogen deelnemen - recente films mogen niet deelnemen

Tot de 15, 2 verschil. Als het duel na 24 uur onbeslist is wint het "team" dat voorstaat of bij een gelijkspel de eerstvolgende stem krijgt.

1-0

Als dat bepaald is kan er wat mij betreft ook nog een stemming plaatsvinden die om het aantal stemmen gaat.

Goldenskull

• 24398 berichten
  • 3097 stemmen

1-1

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

Apollinisch schreef:

Als dat bepaald is kan er wat mij betreft ook nog een stemming plaatsvinden die om het aantal stemmen gaat.

Waarom niet gewoon in één keer. Het zijn immers dezelfde die recente films en films met minder stemmen toe willen laten.

1-2

Overigens heb ik de indruk dat er nauwelijk 15 mensen in dit topic komen.

Goldenskull

• 24398 berichten
  • 3097 stemmen

The One Ring schreef:

(quote)

Het zijn immers dezelfde die recente films en films met minder stemmen toe willen laten.

Niet waar, ik geloof dat OH voor een mengelmoesje is (geen recent, wel minder stemmen, of was dat een als.. als opmerking?)

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

1-3

Jayvie

• 964 berichten
  • 0 stemmen

2-3

Apollinisch

• 21299 berichten
  • 0 stemmen

Goldenskull schreef:

(quote)

Niet waar, ik geloof dat OH voor een mengelmoesje is (geen recent, wel minder stemmen, of was dat een als.. als opmerking?)

En ik juist andersom. Wat betreft die vijftien mensen: zo is het tamelijk democratisch en heeft iedereen genoeg tijd te stemmen. De knock-out hoeft niet al binnen 24 uur te beginnen lijkt me.

Legan

• 18121 berichten
  • 4947 stemmen

3-3

Legan

• 18121 berichten
  • 4947 stemmen

Apollinisch schreef:

Waarom? Deze KO gaat om de beste film. Daartoe moet een film door genoeg mensen goed genoeg worden gevonden om voor zo'n predicaat überhaupt in aanmerking genomen te worden. En 150 stemmen lijkt mij wel het minimum daarvoor. Objectiviteit boven subjectiviteit.

DVD-T

• 15565 berichten
  • 3129 stemmen

4-3

The Last

• 7169 berichten
  • 0 stemmen

5-3

Apollinisch

• 21299 berichten
  • 0 stemmen

Legan schreef:

Deze KO gaat om de beste film. Daartoe moet een film door genoeg mensen goed genoeg worden gevonden om voor zo'n predicaat überhaupt in aanmerking genomen te worden. En 150 stemmen lijkt mij wel het minimum daarvoor. Objectiviteit boven subjectiviteit.

Kom op, lees die één na laatste zin eens door. Ik ben ook voor de grens van honderdvijftig, maar echt objectief is het niet. Lijkt me wel zo fair en democratisch om ook hiervoor een stemming te houden. Niet dat het enige veranderingen teweeg zal brengen, maar dan hoeft die discussie in de toekomst niet weer opgerakeld te worden.

Goldenskull

• 24398 berichten
  • 3097 stemmen

Ik vind 150 toch echt wel het minimum voor een beste film verkiezing..

Spetie

• 38871 berichten
  • 8225 stemmen

5-4. Ben het ook volledig met The One Ring eens.

Knisper

• 13041 berichten
  • 1279 stemmen

Tja, al je echt de beste film wil hebben, dan hebben we 50.965 deelnemers.

Kraay

• 6190 berichten
  • 1474 stemmen

5-5

P8rb

• 10773 berichten
  • 1829 stemmen

6-5

dragje

• 5098 berichten
  • 0 stemmen

6-6 geheel met The One Ring eens in deze. Films moeten zich eerst maar eens bewijzen, zat films waar veel mensen nu halleluja bij roepen maar die over vijf jaar door vrijwel de meeste mensen zijn vergeten en voorts in de uitverkoop liggen bij een Fame Music.

Typische "hype" films die komen en gaan maar spelen meestal geen rol van betekenis in de wereld van de film.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.