- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Knock-Outs algemeen discussietopic
Knock-Outs algemeen discussietopic
KrisV
-
- 8061 berichten
- 1173 stemmen
Kinderfilms kunnen evengoed science-fiction zijn. Films over robots zie ik over het algemeen wel als science-fiction eigenlijk.
Aan een KO met 256 films begin ik toch niet. Ik vind dat 128 ruim voldoende is. Je moet er toch rekening mee houden dat het enthousiasme voor KO's niet meer is wat het geweest is.
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Dat snap ik en Robots hoeft er van mij ook niet in, maar het is in principe wel science-fiction. Ik denk verder niet dat iemand er bezwaar tegen heeft als die eruit gaat.
KrisV
-
- 8061 berichten
- 1173 stemmen
Dat snap ik en Robots hoeft er van mij ook niet in, maar het is in principe wel science-fiction. Ik denk verder niet dat iemand er bezwaar tegen heeft als die eruit gaat.
Het grootste probleem is de grote reeksen vervolgfilms. 6 x Starwars, 3 x X-men, ... Mochten we daarvoor een oplossing kunnen vinden ...
Voor de rest maakt Robots me niets uit, maar het zijn gewoon levende robots die een gevoelsleven, ... hebben. Kan je bvb. evengoed Cars nemen, ook daar gaat het over machines die leven.
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Hoeveel films staan er in de lijst. Dan kijken we wel welke we kunnen schrappen. Je kunt waarschijnlijk de films met de laagste gemiddeldes het beste nemen. En wie geeft er nou om een film als Men in Black 2?
KrisV
-
- 8061 berichten
- 1173 stemmen
Ik denk dat er momenteel 16 teveel instaan om aan 128 te komen.
Daar zitten een 6-tal series met 3 of meer films in. Als er daar voor één per reeks gekozen wordt, eventueel 2 bij starwars, vallen er al ongeveer genoeg af, denk ik. Maar er zullen natuurlijk discussies zijn welke terminator, robocop of mad max de beste is 
KrisV
-
- 8061 berichten
- 1173 stemmen
Verbaast me trouwens dat Escape from New York, from LA en dergelijke niet genoemd werden 
KrisV
-
- 8061 berichten
- 1173 stemmen
Trouwens, als je IMDB als referentie neemt, staan daar ook alle Frankensteins, Incredibles, Truman Show, Spiderman en dergelijke bij 
DieGo
-
- 5808 berichten
- 2367 stemmen
Beter mijn bericht lezen. Het is gewoon een kinderfilm, en niet eens een bijzonder goede.
Het is niet gewoon een kinderfilm maar een SF kinderfilm zoals TOR al zei. Anyway hij hoeft er van mij ook niet in hoor
.
1. 2001: A Space Odyssey
2. 2046
3. 6th Day, The
4. 964 Pinocchio
5. Abyss, The
6. Akira
7. Alien
8. Aliens
9. American Astronaut, The
10. Armageddon
11. Artificial Intelligence: AI
12. Astronaut's Wife, The
13. Avalon
14. Back to the Future
15. Back to the Future 2
16. Barbarella
17. Blade Runner
18. Blob, The
19. Brazil
20. Butterfly Effect, The
21. Casshern
22. Children of Men
23. Clockwork Orange
24. Close Encounters of the Third Kind
25. Cocoon
26. Code 46
27. Contact
28. Dark City
29. Dark Star
30. Darkman
31. Day After Tomorrow, The
32. Day the Earth Stood Still, The
33. Dead Leaves
34. Death Race 2000
35. Déjà Vu
36. Delicatessen
37. Demolition Man
38. Donnie Darko
39. E.T. the Extra-Terrestrial
40. Electric Dragon 80.000 V
41. Equilibrium
42. eXistenZ
43. Fifth Element, The
44. Final Fantasy VII: Advent Children
45. Fly, The (1958)
46. Fly, The (1986)
47. Forbidden Planet
48. Fountain, The
49. Frequency
50. Galaxy Quest
51. Gattaca
52. Ghost in the Shell
53. Ghost in the Shell 2: Innocence
54. G.O.R.A.
55. Hitchhiker's Guide to the Galaxy, The
56. I, Robot
57. Independence Day
58. Interstella 5555: The 5tory of the 5ecret 5tar 5ystem
59. Invasion of the body snatchers (1978)
60. Invisible Man, The
61. Island, The
62. Judge Dredd
63. Jurassic Park
64. Mad Max 1
65. Mad Max 2
66. Mad Max 3
67. Masters of the Universe
68. Matrix, The
69. Memorîzu
70. Men in Black
71. Metropolis
72. Minority Report
73. Mission to Mars
74. No Escape
75. One Point O
76. Paprika
77. Patlabor 2: The Movie
78. Pi
79. Pitch Black
80. Planet of the Apes
81. Postman, The
82. Primer
83. Red Planet
84. Renaissance
85. Ritana (Returner)
86. Robocop
87. Robot Carnival
88. Running Man, The
89. Screamers
90. Serenity
91. Shivers ('75)
92. Sky Captain and the World of Tomorrow
93. Solaris
94. Solyaris
95. Soylent Green
96. Space Cowboys
97. Species
98. Sphere
99. Stalker
100. Star Wars Episode I: The Phantom Menace
101. Star Wars Episode II: Attack of the Clones
102. Star Wars: Episode III - Revenge of the Sith
103. Star Wars, IV
104. Star Wars: Episode V - The Empire Strikes Back
105. Star Wars: Episode VI - Return of the Jedi
106. Stargate (1994)
107. Stargate SG-1: Children of the Gods
108. Stargate Atlantis: Rising
109. Starman
110. Starship Troopers
111. Sunshine
112. Superman
113. Terminator
114. Terminator 2: Judgment Day
115. Tetsuo
116. Them! (1954)
117. They live
118. Thing, The (1982)
119. Thing from Another World, The (1951)
120. Total recall
121. Transformers
122. Twelve Monkeys
123. V for Vendetta
124. Videodrome
125. War of the Worlds (2005)
126. War of the Worlds, the (1953)
127. X-Men
128. X-Files,Tthe
Alvast een lijstje waar we vanuit kunnen werken. Heb persoonlijk nog wat twijfels over de 6 star wars delen en de 3 stargate delen.
Iemand nog suggesties?
KrisV
-
- 8061 berichten
- 1173 stemmen
Ik zou graag Flatliners erin hebben / houden.
Welke 16 van de oorspronkelijke lijst heb je er eigenlijk uitgelaten ?
DieGo
-
- 5808 berichten
- 2367 stemmen
Een hele rits vervolgen en een paar met lage scores (Fortress, Virus enz) en daarnaast inderdaad flatliners omdat ik er geen SF in zag maar het is me om het even als ie er wel in komt.
KrisV
-
- 8061 berichten
- 1173 stemmen
Alleen het eerste deel van Stargate haalt meer dan 100 stemmen, de andere 2 zou ik persoonlijk laten vallen, tenzij anderen dit niet willen.
Van starwars zouden we de delen 3, 4, 5 en 6 kunnen houden, de eerste 2 halen een duidelijk lager gemiddelde.
Ik zou er persoonlijk ook Escape from New York inzetten, ik weet dat er hier nogal wat fans van die film zijn.
DieGo
-
- 5808 berichten
- 2367 stemmen
Lijkt me een goed idee. Met Flatliners erin komen we dan nog 3 films te kort. Alsnog Fortress, Virus erin of zijn er nog films die we over het hoofd hebben gezien?
Bert1
-
- 2196 berichten
- 0 stemmen
Mad Max 3 mag er ook wel uit, het zwakkere broertje dat weinig kans maakt om te overleven.
DieGo
-
- 5808 berichten
- 2367 stemmen
Laten we eerst proberen die 128 vol te krijgen voordat we meer films gaan wegstrepen.
V
-
- 8369 berichten
- 3370 stemmen
Star Trek is niet in trek (huhuhu) hè? Maar misschien een optie? Genoeg stemmen en een paar hebben ook een aardig gemiddelde.
First Contact bijvoorbeeld?
DieGo
-
- 5808 berichten
- 2367 stemmen
Inderdaad helemaal niet aan gedacht! Lijkt me duidelijk dat er zeker 1 Star Trek in moet.
First Contact lijkt me de beste keuze. Blijven er nog 2 plekken over, wie heeft nog een goeie suggestie?
KrisV
-
- 8061 berichten
- 1173 stemmen
Escape from New York heeft een aantal fans bij de stemmers. Kunnen we erin zetten, lijkt me.
Nog één over, tenzij we Mad Max 3 eruit halen (die idd de minste van de 3 is), dan hebben we nog 2 plaatsen over.
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
We missen Abre los Ojos. Misschien niet de eerste film waar je aan denkt bij de term 'science-fiction', maar het kan onmogelijk ontkent worden dat het er een is.
Tommeh
-
- 7318 berichten
- 3297 stemmen
Wat dachten jullie van Escape from Absolom?
Edit: Staat er al in zie ik nu onder de alternatieve titel No Escape..
Art
-
- 13507 berichten
- 3660 stemmen
Waarom staan de vervolgen van X-Men niet in de lijst?
Een titel als Judge Dredd staat er bijvoorbeeld wel in ondanks zijn lage gemiddelde.
KrisV
-
- 8061 berichten
- 1173 stemmen
We missen Abre los Ojos. Misschien niet de eerste film waar je aan denkt bij de term 'science-fiction', maar het kan onmogelijk ontkent worden dat het er een is.
Ik heb Abre los Ojos niet gezien, maar wel - lang geleden - Vanilla Sky. Ik moet die films nog eens opnieuw zien om precies te weten hoe het in elkaar zat, maar wat is er precies SF aan ? Voor zover ik me herinner gaat het allemaal om droom/waanvoorstellingen, of zie ik iets over het hoofd ?
KrisV
-
- 8061 berichten
- 1173 stemmen
Waarom staan de vervolgen van X-Men niet in de lijst?
Een titel als Judge Dredd staat er bijvoorbeeld wel in ondanks zijn lage gemiddelde.
De vervolgen van X-Men kunnen er waarschijnlijk wel nog bij, aangezien er nog 2 plaatsen vrij zijn. Tenzij Abre los Ojos of anderen erbij komen, dan moeten er nog uit de lijst. Maar in de lijst staan er zeker nog die weinig bekeken zijn of een laag gemiddelde hebben.
Knisper
-
- 13041 berichten
- 1279 stemmen
[
Ik heb Abre los Ojos niet gezien, maar wel - lang geleden - Vanilla Sky. Ik moet die films nog eens opnieuw zien om precies te weten hoe het in elkaar zat, maar wat is er precies SF aan ? Voor zover ik me herinner gaat het allemaal om droom/waanvoorstellingen, of zie ik iets over het hoofd ?
Het einde is trouwens op verschillende manieren te interpreteren. De manier waarop ik het zag was het niet allemaal een droom. Hoe dan ook, een aardig deel van beide films speelt zich in de toekomst af (en gaat over een bedrijf dat zich met science fiction-achtige praktijken bezighoudt (hoewel het feit dat het science fiction is, misschien wel een lichte spoiler is).
KrisV
-
- 8061 berichten
- 1173 stemmen
OK, in dat geval kan hij erin natuurlijk.
We kunnen nog even afwachten of er nog films voorgesteld worden, en dan zien wat er eventueel uitkan.
KrisV
-
- 8061 berichten
- 1173 stemmen
We kunnen voor Abre los Ojos bvb 964 Pinocchio eruit halen, aangezien OH zegt dat het geen SF is, en aangezien hij toch niet erg veel stemmen heeft.
Als er vandaag geen commentaar meer komt, zet ik de KO morgen online.
Onderhond
-
- 87617 berichten
- 12877 stemmen
Als Tetsuo erin mag, hoort 964 er ook gewoon in. En genoeg actieve stemmers die die film al gezien hebben. Kan zeker een paar ronden mee (als het meevalt uiteraard).
KrisV
-
- 8061 berichten
- 1173 stemmen
Als Tetsuo erin mag, hoort 964 er ook gewoon in. En genoeg actieve stemmers die die film al gezien hebben. Kan zeker een paar ronden mee (als het meevalt uiteraard).
Je moet weten wat je wil natuurlijk, ik heb gewoon naar jouw suggesties gekeken, en deze met de minste stemmen genomen.
Tetsuo, The Thing, Tremors, A Clockwork Orange, Stalker, 964 Pinocchio
Films die hier niet veel te zoeken hebben denk ik. SciFi is toch wat anders dan enkel "zich in de toekomst afspelen". Ook bij een film als The Abyss heb ik m'n bedenkingen.
Onderhond
-
- 87617 berichten
- 12877 stemmen
Het gaat sowieso duidelijk niet enkel om wat ik wil, anders had de halve lijst niet eens meegedaan, dus mijn suggesties zijn ook maar gebaseerd op een persoonlijke aanname (waarvan een substantieel deel van de huidige lijst nog niet eens voorgesteld was).
Er zitten films in die gemiddeld niet eens de 3* halen en door de meeste stemmen als pulp bestempeld worden, vind ik dat logischere keuzes.
KrisV
-
- 8061 berichten
- 1173 stemmen
Het gaat sowieso duidelijk niet enkel om wat ik wil, anders had de halve lijst niet eens meegedaan, dus mijn suggesties zijn ook maar gebaseerd op een persoonlijke aanname (waarvan een substantieel deel van de huidige lijst nog niet eens voorgesteld was).
Er zitten films in die gemiddeld niet eens de 3* halen en door de meeste stemmen als pulp bestempeld worden, vind ik dat logischere keuzes.
Dat ze pulp zijn doet weinig ter zake, wanneer het SF is. Hier gaat het om een film die slechts enkelen, waaronder jij, gezien hebben, en ik neem dan ook aan dat je weet waarover je praat. Er komt hoe dan ook erg weinig feed-back omtrent films die eruit zouden moeten / mogen.