• 16.010 nieuwsartikelen
  • 179.065 films
  • 12.279 series
  • 34.104 seizoenen
  • 649.354 acteurs
  • 199.295 gebruikers
  • 9.391.443 stemmen

Knock-Outs algemeen discussietopic

zoeken in:

KrisV

• 8061 berichten
  • 1173 stemmen

The One Ring schreef:

Kinderfilms kunnen evengoed science-fiction zijn. Films over robots zie ik over het algemeen wel als science-fiction eigenlijk.

Aan een KO met 256 films begin ik toch niet. Ik vind dat 128 ruim voldoende is. Je moet er toch rekening mee houden dat het enthousiasme voor KO's niet meer is wat het geweest is.

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

Dat snap ik en Robots hoeft er van mij ook niet in, maar het is in principe wel science-fiction. Ik denk verder niet dat iemand er bezwaar tegen heeft als die eruit gaat.

KrisV

• 8061 berichten
  • 1173 stemmen

The One Ring schreef:

Dat snap ik en Robots hoeft er van mij ook niet in, maar het is in principe wel science-fiction. Ik denk verder niet dat iemand er bezwaar tegen heeft als die eruit gaat.

Het grootste probleem is de grote reeksen vervolgfilms. 6 x Starwars, 3 x X-men, ... Mochten we daarvoor een oplossing kunnen vinden ...

Voor de rest maakt Robots me niets uit, maar het zijn gewoon levende robots die een gevoelsleven, ... hebben. Kan je bvb. evengoed Cars nemen, ook daar gaat het over machines die leven.

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

Hoeveel films staan er in de lijst. Dan kijken we wel welke we kunnen schrappen. Je kunt waarschijnlijk de films met de laagste gemiddeldes het beste nemen. En wie geeft er nou om een film als Men in Black 2?

KrisV

• 8061 berichten
  • 1173 stemmen

Ik denk dat er momenteel 16 teveel instaan om aan 128 te komen.

Daar zitten een 6-tal series met 3 of meer films in. Als er daar voor één per reeks gekozen wordt, eventueel 2 bij starwars, vallen er al ongeveer genoeg af, denk ik. Maar er zullen natuurlijk discussies zijn welke terminator, robocop of mad max de beste is

KrisV

• 8061 berichten
  • 1173 stemmen

Verbaast me trouwens dat Escape from New York, from LA en dergelijke niet genoemd werden

KrisV

• 8061 berichten
  • 1173 stemmen

Trouwens, als je IMDB als referentie neemt, staan daar ook alle Frankensteins, Incredibles, Truman Show, Spiderman en dergelijke bij

DieGo

• 5808 berichten
  • 2367 stemmen

KrisV schreef:

(quote)

Beter mijn bericht lezen. Het is gewoon een kinderfilm, en niet eens een bijzonder goede.

Het is niet gewoon een kinderfilm maar een SF kinderfilm zoals TOR al zei. Anyway hij hoeft er van mij ook niet in hoor .

1. 2001: A Space Odyssey

2. 2046

3. 6th Day, The

4. 964 Pinocchio

5. Abyss, The

6. Akira

7. Alien

8. Aliens

9. American Astronaut, The

10. Armageddon

11. Artificial Intelligence: AI

12. Astronaut's Wife, The

13. Avalon

14. Back to the Future

15. Back to the Future 2

16. Barbarella

17. Blade Runner

18. Blob, The

19. Brazil

20. Butterfly Effect, The

21. Casshern

22. Children of Men

23. Clockwork Orange

24. Close Encounters of the Third Kind

25. Cocoon

26. Code 46

27. Contact

28. Dark City

29. Dark Star

30. Darkman

31. Day After Tomorrow, The

32. Day the Earth Stood Still, The

33. Dead Leaves

34. Death Race 2000

35. Déjà Vu

36. Delicatessen

37. Demolition Man

38. Donnie Darko

39. E.T. the Extra-Terrestrial

40. Electric Dragon 80.000 V

41. Equilibrium

42. eXistenZ

43. Fifth Element, The

44. Final Fantasy VII: Advent Children

45. Fly, The (1958)

46. Fly, The (1986)

47. Forbidden Planet

48. Fountain, The

49. Frequency

50. Galaxy Quest

51. Gattaca

52. Ghost in the Shell

53. Ghost in the Shell 2: Innocence

54. G.O.R.A.

55. Hitchhiker's Guide to the Galaxy, The

56. I, Robot

57. Independence Day

58. Interstella 5555: The 5tory of the 5ecret 5tar 5ystem

59. Invasion of the body snatchers (1978)

60. Invisible Man, The

61. Island, The

62. Judge Dredd

63. Jurassic Park

64. Mad Max 1

65. Mad Max 2

66. Mad Max 3

67. Masters of the Universe

68. Matrix, The

69. Memorîzu

70. Men in Black

71. Metropolis

72. Minority Report

73. Mission to Mars

74. No Escape

75. One Point O

76. Paprika

77. Patlabor 2: The Movie

78. Pi

79. Pitch Black

80. Planet of the Apes

81. Postman, The

82. Primer

83. Red Planet

84. Renaissance

85. Ritana (Returner)

86. Robocop

87. Robot Carnival

88. Running Man, The

89. Screamers

90. Serenity

91. Shivers ('75)

92. Sky Captain and the World of Tomorrow

93. Solaris

94. Solyaris

95. Soylent Green

96. Space Cowboys

97. Species

98. Sphere

99. Stalker

100. Star Wars Episode I: The Phantom Menace

101. Star Wars Episode II: Attack of the Clones

102. Star Wars: Episode III - Revenge of the Sith

103. Star Wars, IV

104. Star Wars: Episode V - The Empire Strikes Back

105. Star Wars: Episode VI - Return of the Jedi

106. Stargate (1994)

107. Stargate SG-1: Children of the Gods

108. Stargate Atlantis: Rising

109. Starman

110. Starship Troopers

111. Sunshine

112. Superman

113. Terminator

114. Terminator 2: Judgment Day

115. Tetsuo

116. Them! (1954)

117. They live

118. Thing, The (1982)

119. Thing from Another World, The (1951)

120. Total recall

121. Transformers

122. Twelve Monkeys

123. V for Vendetta

124. Videodrome

125. War of the Worlds (2005)

126. War of the Worlds, the (1953)

127. X-Men

128. X-Files,Tthe

Alvast een lijstje waar we vanuit kunnen werken. Heb persoonlijk nog wat twijfels over de 6 star wars delen en de 3 stargate delen.

Iemand nog suggesties?

KrisV

• 8061 berichten
  • 1173 stemmen

Ik zou graag Flatliners erin hebben / houden.

Welke 16 van de oorspronkelijke lijst heb je er eigenlijk uitgelaten ?

DieGo

• 5808 berichten
  • 2367 stemmen

Een hele rits vervolgen en een paar met lage scores (Fortress, Virus enz) en daarnaast inderdaad flatliners omdat ik er geen SF in zag maar het is me om het even als ie er wel in komt.

KrisV

• 8061 berichten
  • 1173 stemmen

Alleen het eerste deel van Stargate haalt meer dan 100 stemmen, de andere 2 zou ik persoonlijk laten vallen, tenzij anderen dit niet willen.

Van starwars zouden we de delen 3, 4, 5 en 6 kunnen houden, de eerste 2 halen een duidelijk lager gemiddelde.

Ik zou er persoonlijk ook Escape from New York inzetten, ik weet dat er hier nogal wat fans van die film zijn.

DieGo

• 5808 berichten
  • 2367 stemmen

Lijkt me een goed idee. Met Flatliners erin komen we dan nog 3 films te kort. Alsnog Fortress, Virus erin of zijn er nog films die we over het hoofd hebben gezien?

Bert1

• 2196 berichten
  • 0 stemmen

Mad Max 3 mag er ook wel uit, het zwakkere broertje dat weinig kans maakt om te overleven.

DieGo

• 5808 berichten
  • 2367 stemmen

Laten we eerst proberen die 128 vol te krijgen voordat we meer films gaan wegstrepen.

V

• 8369 berichten
  • 3370 stemmen

Star Trek is niet in trek (huhuhu) hè? Maar misschien een optie? Genoeg stemmen en een paar hebben ook een aardig gemiddelde.

First Contact bijvoorbeeld?

DieGo

• 5808 berichten
  • 2367 stemmen

Inderdaad helemaal niet aan gedacht! Lijkt me duidelijk dat er zeker 1 Star Trek in moet.

First Contact lijkt me de beste keuze. Blijven er nog 2 plekken over, wie heeft nog een goeie suggestie?

KrisV

• 8061 berichten
  • 1173 stemmen

Escape from New York heeft een aantal fans bij de stemmers. Kunnen we erin zetten, lijkt me.

Nog één over, tenzij we Mad Max 3 eruit halen (die idd de minste van de 3 is), dan hebben we nog 2 plaatsen over.

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

We missen Abre los Ojos. Misschien niet de eerste film waar je aan denkt bij de term 'science-fiction', maar het kan onmogelijk ontkent worden dat het er een is.

Tommeh

• 7318 berichten
  • 3297 stemmen

Wat dachten jullie van Escape from Absolom?

Edit: Staat er al in zie ik nu onder de alternatieve titel No Escape..

Art

• 13507 berichten
  • 3660 stemmen

Waarom staan de vervolgen van X-Men niet in de lijst? Een titel als Judge Dredd staat er bijvoorbeeld wel in ondanks zijn lage gemiddelde.

KrisV

• 8061 berichten
  • 1173 stemmen

The One Ring schreef:
We missen Abre los Ojos. Misschien niet de eerste film waar je aan denkt bij de term 'science-fiction', maar het kan onmogelijk ontkent worden dat het er een is.

Ik heb Abre los Ojos niet gezien, maar wel - lang geleden - Vanilla Sky. Ik moet die films nog eens opnieuw zien om precies te weten hoe het in elkaar zat, maar wat is er precies SF aan ? Voor zover ik me herinner gaat het allemaal om droom/waanvoorstellingen, of zie ik iets over het hoofd ?

KrisV

• 8061 berichten
  • 1173 stemmen

Art schreef:

Waarom staan de vervolgen van X-Men niet in de lijst? Een titel als Judge Dredd staat er bijvoorbeeld wel in ondanks zijn lage gemiddelde.

De vervolgen van X-Men kunnen er waarschijnlijk wel nog bij, aangezien er nog 2 plaatsen vrij zijn. Tenzij Abre los Ojos of anderen erbij komen, dan moeten er nog uit de lijst. Maar in de lijst staan er zeker nog die weinig bekeken zijn of een laag gemiddelde hebben.

Knisper

• 13041 berichten
  • 1279 stemmen

KrisV schreef:
[
Ik heb Abre los Ojos niet gezien, maar wel - lang geleden - Vanilla Sky. Ik moet die films nog eens opnieuw zien om precies te weten hoe het in elkaar zat, maar wat is er precies SF aan ? Voor zover ik me herinner gaat het allemaal om droom/waanvoorstellingen, of zie ik iets over het hoofd ?

Het einde is trouwens op verschillende manieren te interpreteren. De manier waarop ik het zag was het niet allemaal een droom. Hoe dan ook, een aardig deel van beide films speelt zich in de toekomst af (en gaat over een bedrijf dat zich met science fiction-achtige praktijken bezighoudt (hoewel het feit dat het science fiction is, misschien wel een lichte spoiler is).

KrisV

• 8061 berichten
  • 1173 stemmen

OK, in dat geval kan hij erin natuurlijk.

We kunnen nog even afwachten of er nog films voorgesteld worden, en dan zien wat er eventueel uitkan.

KrisV

• 8061 berichten
  • 1173 stemmen

We kunnen voor Abre los Ojos bvb 964 Pinocchio eruit halen, aangezien OH zegt dat het geen SF is, en aangezien hij toch niet erg veel stemmen heeft.

Als er vandaag geen commentaar meer komt, zet ik de KO morgen online.

Onderhond

• 87617 berichten
  • 12877 stemmen

Als Tetsuo erin mag, hoort 964 er ook gewoon in. En genoeg actieve stemmers die die film al gezien hebben. Kan zeker een paar ronden mee (als het meevalt uiteraard).

KrisV

• 8061 berichten
  • 1173 stemmen

Onderhond schreef:

Als Tetsuo erin mag, hoort 964 er ook gewoon in. En genoeg actieve stemmers die die film al gezien hebben. Kan zeker een paar ronden mee (als het meevalt uiteraard).

Je moet weten wat je wil natuurlijk, ik heb gewoon naar jouw suggesties gekeken, en deze met de minste stemmen genomen.

Onderhond schreef:

Tetsuo, The Thing, Tremors, A Clockwork Orange, Stalker, 964 Pinocchio

Films die hier niet veel te zoeken hebben denk ik. SciFi is toch wat anders dan enkel "zich in de toekomst afspelen". Ook bij een film als The Abyss heb ik m'n bedenkingen.

Onderhond

• 87617 berichten
  • 12877 stemmen

Het gaat sowieso duidelijk niet enkel om wat ik wil, anders had de halve lijst niet eens meegedaan, dus mijn suggesties zijn ook maar gebaseerd op een persoonlijke aanname (waarvan een substantieel deel van de huidige lijst nog niet eens voorgesteld was).

Er zitten films in die gemiddeld niet eens de 3* halen en door de meeste stemmen als pulp bestempeld worden, vind ik dat logischere keuzes.

KrisV

• 8061 berichten
  • 1173 stemmen

Onderhond schreef:

Het gaat sowieso duidelijk niet enkel om wat ik wil, anders had de halve lijst niet eens meegedaan, dus mijn suggesties zijn ook maar gebaseerd op een persoonlijke aanname (waarvan een substantieel deel van de huidige lijst nog niet eens voorgesteld was).

Er zitten films in die gemiddeld niet eens de 3* halen en door de meeste stemmen als pulp bestempeld worden, vind ik dat logischere keuzes.

Dat ze pulp zijn doet weinig ter zake, wanneer het SF is. Hier gaat het om een film die slechts enkelen, waaronder jij, gezien hebben, en ik neem dan ook aan dat je weet waarover je praat. Er komt hoe dan ook erg weinig feed-back omtrent films die eruit zouden moeten / mogen.

Art

• 13507 berichten
  • 3660 stemmen

Judge Dredd mag er wat mij betreft uit.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.