• 16.010 nieuwsartikelen
  • 179.065 films
  • 12.279 series
  • 34.104 seizoenen
  • 649.355 acteurs
  • 199.295 gebruikers
  • 9.391.439 stemmen

Knock-Outs algemeen discussietopic

zoeken in:

Onderhond

• 87617 berichten
  • 12877 stemmen

Het gaat erom welke de stemmers hier gezien hebben, dus mikken op globale stemresultaten blijft zoals steeds nonsens.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Judge Dredd moet blijven! Gooi die twee Stargate clones er maar uit.

lowhusky

• 8230 berichten
  • 0 stemmen

abre los ojos, no way dat dat science fiction is

KrisV

• 8061 berichten
  • 1173 stemmen

Reinbo schreef:

Gooi die twee Stargate clones er maar uit.

Die zijn er al uit, zie de discussie na de lijst

DieGo

• 5808 berichten
  • 2367 stemmen

Nieuw lijstje maar even:

1. 2001: A Space Odyssey

2. 2046

3. 6th Day, The

4. 964 Pinocchio

5. Abre los Ojos

6. Abyss, The

7. Akira

8. Alien

9. Aliens

10. American Astronaut, The

11. Armageddon

12. Artificial Intelligence: AI

13. Astronaut's Wife, The

14. Avalon

15. Back to the Future,

16. Back to the Future 2

17. Barbarella

18. Blade Runner

19. Blob, The

20. Brazil

21. Butterfly Effect, The

22. Casshern

23. Children of Men

24. Clockwork Orange

25. Close Encounters of the Third Kind

26. Cocoon

27. Code 46

28. Contact

29. Dark City

30. Dark Star

31. Darkman

32. Day After Tomorrow, The

33. Day the Earth Stood Still, The

34. Dead Leaves

35. Death Race 2000

36. Déjà Vu

37. Delicatessen

38. Demolition Man

39. Donnie Darko

40. E.T. the Extra-Terrestrial

41. Electric Dragon 80.000 V

42. Equilibrium

43. Escape from New York

44. eXistenZ

45. Fifth Element, The

46. Final Fantasy VII: Advent Children

47. Flatliners

48. Fly, The (1958)

49. Fly, The (1986)

50. Forbidden Planet

51. Fountain, The

52. Frequency

53. Galaxy Quest

54. Gattaca

55. Ghost in the Shell

56. Ghost in the Shell 2: Innocence

57. G.O.R.A.

58. Hitchhiker's Guide to the Galaxy, The

59. I, Robot

60. Independence Day

61. Interstella 5555: The 5tory of the 5ecret 5tar 5ystem

62. Invasion of the body snatchers (1978)

63. Invisible Man, The

64. Island, The

65. Judge Dredd

66. Jurassic Park

67. Mad Max 1

68. Mad Max 2

69. Mad Max 3

70. Masters of the Universe

71. Matrix, The

72. Memorîzu

73. Men in Black

74. Metropolis

75. Minority Report

76. Mission to Mars

77. No Escape

78. One Point O

79. Paprika

80. Patlabor 2: The Movie

81. Pi

82. Pitch Black

83. Planet of the Apes

84. Postman, The

85. Primer

86. Red Planet

87. Renaissance

88. Ritana (Returner)

89. Robocop

90. Robot Carnival

91. Running Man, The

92. Screamers

93. Serenity

94. Shivers

95. Sky Captain and the World of Tomorrow

96. Solaris

97. Solyaris

98. Soylent Green

99. Space Cowboys

100. Species

101. Sphere

102. Stalker

103. Star Trek: First Contact

104. Star Wars: Episode III - Revenge of the Sith

105. Star Wars: Episode IV - A New Hope

106. Star Wars: Episode V - The Empire Strikes Back

107. Star Wars: Episode VI - Return of the Jedi

108. Stargate

109. Starman

110. Starship Troopers

111. Sunshine

112. Superman

113. Terminator

114. Terminator 2: Judgment Day

115. Tetsuo

116. Them!

117. They live

118. Thing, The

119. Thing from Another World, The

120. Total Recall

121. Transformers

122. Twelve Monkeys

123. V for Vendetta

124. Videodrome

125. War of the Worlds (2005)

126. War of the Worlds, the (1953)

127. X-Men

128. X-Files, the

Persoonlijk hou ik Judge Dredd er ook graag in, misschien geen hoge waardering maar toch echt SF pur sang.

Wat vinden we er van?

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

lowhusky schreef:
abre los ojos, no way dat dat science fiction is

De film gaat eigenlijk over virtual reality: een veelgebruikt onderwerp in science-fictionfilms.

KrisV

• 8061 berichten
  • 1173 stemmen

Mankeren nog volgens de berichten op de vorige pagina : Xmen 2 en 3.

Mag er volgens mij uit, tenzij iemand bezwaren heeft : Mad Max 3

Op basis van dit hebben we er dus één teveel.

Ik (of een andere vrijwilliger natuurlijk) kan natuurlijk wel een loting met één duel met 3 films maken.

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

Doe dat maar. Kunnen we eindelijk beginnen en lijkt iedereen me tevreden.

DieGo

• 5808 berichten
  • 2367 stemmen

Accoord

KrisV

• 8061 berichten
  • 1173 stemmen

KO gestart.

Mug

• 13981 berichten
  • 5969 stemmen

Blijkbaar moet er een regeltje gecodificeerd worden. Alleen titels met meer dan 20 (van mij mag die lat wel hoger) mogen meedoen met knock-outs. Maar dat wist iedereen al.

Badalamenti

• 23135 berichten
  • 3574 stemmen

Tijd voor een nieuwe KO lijkt me

Iemand een goed idee ?

jordybeukeboom

• 6797 berichten
  • 2423 stemmen

KO BeNeLux ?

by_the_way

• 3792 berichten
  • 504 stemmen

Strak plan.

clintgodfather

• 250 berichten
  • 596 stemmen

Misschien eens een componistenKO?

Wouters

• 2665 berichten
  • 1837 stemmen

ik had nog een idee voor een regisseurs-films knockout.

Iedereen mag regisseurs aandragen en 2 tot 3 films van die regisseur. Verdere regels zijn dat films van 1 bepaalde regisseur niet tegen mekaar uitkomen. En dat alles vanaf de 8stefinale bepaald wordt door het aantal rondes dat de films van een bepaalde regisseur ver is gekomen.

bijv. regisseur A. 3 films voorgedragen

film 1: eerste ronde eruit : 10 punten - verschil waarmee verloren.

film 2: derde ronde eruit: 10 Punten + verschil eerste ronde, 20 punten plus verschil 2de ronde + 30 - verschil derde ronde

film 3: etc

En dat er zo dus 32 films uit rollen die weer op de zelfde voet verder gaan van de 8ste finales

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

Ik moet eerlijk bekennen dat ik niks van jouw uitleg snap. Kun je misschien een concreter voorbeeld geven?

ROOSKY

• 29923 berichten
  • 7986 stemmen

Dit kan ik ook even niet helemaal voor me zien...

Wouters

• 2665 berichten
  • 1837 stemmen

hehe lol. het was ook een beetje laat toen ik het postte. Kon het ook niet helemaal onder woorden brengen.

De Director's Best KO

een totaal van 256 inzendingen met van iedere regisseur 2 tot 3 films. dat resulteert in iets van 85 tot 90 regisseurs.

De eerste 3 ronden zijn puur voorrondes. Al deze 3 rondes zijn rondes tot de 10.

Een film scoort punten voor zijn regisseur door een ronde verder te gaan en met groot verschil te winnen.

- ronde 1: 10 punten +/- verschil winst/verlies

- ronde 2: 15 punten +/- verschil winst/verlies

- ronde 3: 20 punten +/- verschil winst/verlies

Een regisseur krijgt dus aan het eind van ronde 3 een puntentotaal/film. Een regisseurscore met 3 films wordt door 3 gedeeld en met 2 films door 2. Simpel zat.

Aan het einde van ronde 3 zijn er dan nog 64 films over. Het kan dan goed zijn dat er van verschillende regisseurs meerdere films er nog in zitten. maximaal 4 regisseurs mogen met 2 films de 4de ronde in. Dat zijn de regisseurs met de beste score. De rest bestaat uit de beste film (qua score) per regisseur en de beste films (qua score) van de regisseurs die er in de 3rde ronde met hun laatste film uitvlogen.

Vanaf dat moment gaat het verder volgens(rondes nu tot de 12):

- ronde 4: 20 punten +/- verschil winst/verlies

- 8ste finale: 20 punten +/- verschil winst/verlies

- kwartfinale: 25 punten +/- verschil winst/verlies

rondes tot de 15:

- halve finale: 25 punten +/- verschil winst/verlies

- finale: 30 punten +/- verschil winst/verlies

Doel van de KO is op een competatieve manier een schifting te maken en per regisseur de 'beste film' uiteindelijk om de titel te laten strijden. kies je de film of de regisseur?

Klein voorbeeld van 1 regisseur gedurende de eerste 3 ronden:

1. Kubrick

A. 2001: a space oddesey

B. A clockwork orange

C. Dr. Strangelove

Ronde 1:

1A. - 4B.(andere film).

10-3 = 10+7(verschil winst) = 17 p.

1B. - 5C.

4-10 = 10-6 = 4 p.

1C. - 8B

10-9 = 10+1 = 11 p.

Ronde 2:

1A. - 16C.

10- 5 = 15+5 = 20 p.

1C. - 25A.

10-9 = 15+1 = 16p.

Ronde 3:

1A. - 23C.

9-10 = 20-1 = 19 p.

1C. - 63B.

10-8 = 20+2 = 22 p.

Totaal regisseur Kubrick:

A. = 56 p.

B. = 4 p.

C. = 49 p.

------- +

109 p/3= 36.333 gemid.

stel nu dat Kubrick maar met 1 film doorgaat dan gaat toch 2001: door ondanks dat hij verloren heeft in de derde ronde. Extraatje om soms jammelijke/zware lotingen herkansingen te geven.

Is het Wat ??? Het lijkt ingewikkeld maar ik doe het rekenen wel

Bert1

• 2196 berichten
  • 0 stemmen

Lijkt me moeilijk te bepalen welke films van regisseurs als bvb. Kurosawa of Kubrick mogen deelnemen.

Onderhond

• 87617 berichten
  • 12877 stemmen

Wouters schreef:

stel nu dat Kubrick maar met 1 film doorgaat dan gaat toch 2001: door ondanks dat hij verloren heeft in de derde ronde. Extraatje om soms jammelijke/zware lotingen herkansingen te geven.

Met andere woorden het onvoorspelbare van een KO gaat eruit, terwijl de algemeen geliefde dingen nog meer mogelijkheden krijgen om door te gaan ?

Mnee, lijkt me niet meteen wat.

Film Pegasus (moderator films)

• 31163 berichten
  • 5455 stemmen

Is er nog een andere KO die aan een herkansing toe is?

KrisV

• 8061 berichten
  • 1173 stemmen

Op zich lijkt me het initiatief wel het proberen waard.

Mijn bemerkingen :

- de 3 eerste rondes tot 10 is volgens mij erg veel. Je zal al snel 3 weken bezig zijn met de ‘voorrondes’. Daarenboven heb ik er de laatste regisseurs-KO even op nageslagen, en een heel aantal van de 64 laatste hebben slechts één film met meer dan 100 stemmen. Wanneer in de eerste ronde films met 60 en 50 stemmen tegen elkaar staan, en het gaat tot 10, kan één duel meer dan een dag duren (tenzij gestemd wordt zonder één film gezien te hebben, wat ook niet de bedoeling kan zijn). Persoonlijk zou ik dus zeker niet tot 10 gaan in de eerste rondes.

- Ik vind het geen goed idee om na de voorronde de punten door 2 of 3 te delen, afhankelijk van het aantal films dat meedeed. Dit zal tot gevolg hebben dat het beter is om van een bepaald regisseur maar 2 films in te schrijven, omdat 3 bijna zeker een slechter resultaat tot gevolg zal hebben. Neem nu bvb. Medem. Lucia en Amantes zouden zeker meedoen, lijkt me. Wanneer daarnaast nog een erg goede, maar minder bekende, film als Ardilla, Tierra of Vacas deelneemt, zal deze natuurlijk minder punten halen dat de eerste 2, waardoor het gemiddelde met 3 films zeker lager zal zijn dan met 2. Hierdoor zullen middelmatige regisseurs die maar 2 films gemaakt hebben die de moeite waard zijn om deel te nemen, waarbij eventueel 1 uitschieter, een beter gemiddelde halen dat zeer goede regisseurs die geen kaskrakers maakten. Als je je cijfervoorbeeld met Kubrick bekijkt, en even dezelfde cijfers zou gebruiken voor een andere regisseur, bvb. Medem : film A = Lucia, B = Ardilla Roja en C = Amantes, dan haalt Medem wanneer alleen de 2 bekendste films meedoen een gemiddelde van 52,5, met 3 films een gemiddelde van 36. Ik zou dus niet delen, maar het totaal aantal punten vergelijken.

- Begrijp ik het goed dat vanaf ronde 4 slechts 4 regisseurs met 2 films mogen meedoen en alle andere maar met 1 ? Als dat zo is, zie ik daar geen reden voor. Daarenboven lijk je vanaf dan niet meer te delen door het aantal films, waardoor de 4 met 2 films nog moeilijk zullen kunnen ingehaald worden. Na de voorronde staat de top-4 dus zo goed als vast … Ik zou gewoon alle films die in de 3de ronde winnen laten verdergaan, met een maximum van 2 per regisseur. Anders wordt het eerder een beste film dan beste regisseur, lijkt me.

- Je zou best op voorhand bepalen hoe je zal beslissen wanneer meer dan 3 films voorgesteld worden, welke mogen deelnemen. Bij Kubrick bvb. lijkt het me logisch dat Clockwork en Strangelove zeker zouden deelnemen, maar ik kan me voorstellen dat niet iedereen het eens zou zijn over de derde (Shining, 2001, EWS, …). Hoe hak je de knoop door ?

Tot zover mijn eerste opmerkingen / vragen

KrisV

• 8061 berichten
  • 1173 stemmen

Film Pegasus schreef:

Is er nog een andere KO die aan een herkansing toe is?

Thrillers ?

Is 2 jaar geleden, denk ik.

Wouters

• 2665 berichten
  • 1837 stemmen

Onderhond schreef:

Met andere woorden het onvoorspelbare van een KO gaat eruit, terwijl de algemeen geliefde dingen nog meer mogelijkheden krijgen om door te gaan ?

Mnee, lijkt me niet meteen wat.

de kans dat het gebeurt is echt vrij klein. Maar goed.

Knisper

• 13041 berichten
  • 1279 stemmen

Ik begrijp het niet volledig, maar zolang ik het zelf niet hoeft te organiseren, zal het wel prima verlopen.

Misschien is een trilogie knock-out (is die al geweest?) weleens leuk.

by_the_way

• 3792 berichten
  • 504 stemmen

KrisV schreef:

(quote)

Thrillers ?

Is 2 jaar geleden, denk ik.

Zie ik ook wel zitten.

Wouters

• 2665 berichten
  • 1837 stemmen

KrisV schreef:

Op zich lijkt me het initiatief wel het proberen waard.

Mijn bemerkingen :

- de 3 eerste rondes tot 10 is volgens mij erg veel. Je zal al snel 3 weken bezig zijn met de ‘voorrondes’. Daarenboven heb ik er de laatste regisseurs-KO even op nageslagen, en een heel aantal van de 64 laatste hebben slechts één film met meer dan 100 stemmen. Wanneer in de eerste ronde films met 60 en 50 stemmen tegen elkaar staan, en het gaat tot 10, kan één duel meer dan een dag duren (tenzij gestemd wordt zonder één film gezien te hebben, wat ook niet de bedoeling kan zijn). Persoonlijk zou ik dus zeker niet tot 10 gaan in de eerste rondes.

de bekendste film van veel regisseurs zijn vrij algemeen bekend leek me. Maar tot de 8 kan ook.

- Ik vind het geen goed idee om na de voorronde de punten door 2 of 3 te delen

Het leek me dat regisseurs met maar 2 films op die manier een eerlijke kans krijgen. Van elke regisseur met een filmographie die groot genoeg is moeten er 3 films opgegeven worden.

-Begrijp ik het goed dat vanaf ronde 4 slechts 4 regisseurs met 2 films mogen meedoen en alle andere maar met 1 ? Als dat zo is, zie ik daar geen reden voor. Daarenboven lijk je vanaf dan niet meer te delen door het aantal films, waardoor de 4 met 2 films nog moeilijk zullen kunnen ingehaald worden. Na de voorronde staat de top-4 dus zo goed als vast … Ik zou gewoon alle films die in de 3de ronde winnen laten verdergaan, met een maximum van 2 per regisseur. Anders wordt het eerder een beste film dan beste regisseur, lijkt me.

Het gaat juist om de combi regisseur/films. Een regisseur wordt er zo 'afgerekend' op een mindere productie. Een regisseur scoort de punten via zijn films. Aan het eind van ronde 3 is er dus een lijst met regisseursscores. De beste 4 mogen met 2 films verder. De rest mag met 1 film verder als ze met minimaal 1 film de vierde ronde hebben gehaald. mochten er dan nog niet genoeg deelnemers zijn dan wordt de regisseur met de beste score genomen met de film die er in de derde ronde uitvloog.

Het puntenaantal van de regisseurs met 2 films door zal gedeeld worden door 2 aan het einde. Het interessante is dat in de finale hoewel een film dan verliest de regisseur wel gewonnen kan hebben

- Je zou best op voorhand bepalen hoe je zal beslissen wanneer meer dan 3 films voorgesteld worden, welke mogen deelnemen. Bij Kubrick bvb. lijkt het me logisch dat Clockwork en Strangelove zeker zouden deelnemen, maar ik kan me voorstellen dat niet iedereen het eens zou zijn over de derde (Shining, 2001, EWS, …). Hoe hak je de knoop door ?

Iemand die de regisseur opgeeft zal zelf wel een goed idee hebben van welke films het mooist/bekendst etc zijn omdat hij/zij de regisseur naar de overwinning wil stuwen.

Bij de kanonnen lijkt het me het makkelijkst de 3 films met het beste gemiddelde te nemen.

KrisV

• 8061 berichten
  • 1173 stemmen

Wouters schreef:

...

Ik blijf het geen goed idee vinden om in de 4de ronde slechts 4 regisseurs met 2 films toe te laten, ik zou gewoon alle films die in de 3de ronde winnen toelaten, tot maximum 2 per regisseur. Als je er trouwens maar 4 met 2 toelaat, moet je al minimum 28 verschillende regisseurs in de 3de ronde hebben, wat helemaal niet gegarandeerd is als veel bekende regisseurs 3 films in de 3de ronde hebben.

Als je, bij de bekendere regisseurs, de films kiest enkel op basis van het gemiddelde zou je wel eens voor verrassingen kunnen staan. Zo zie ik dat de 3de film van Kurosawa qua gemiddelde Akahige is, en Rashomon dan niet zou meedoen. Het zal waarschijnlijk wel pittige discussies opleveren om te bepalen welke films van de bekende regisseurs kunnen meedoen (Coen, Lynch, ...)

Wat de eerste rondes betreft, ik zou de bekendheid van de films niet overschatten. Je gaat voor meer dan 80 regisseurs. Wanneer ik de laatste regisseurs-KO bekijk zie ik bij de laatste 64 (die er dus logischerwijze bij zullen zijn) een heel aantal regisseurs van wie de 2de en/of 3de bekendste film zeker niet door 10, of zelfs 8, KO-stemmers bekeken zijn. Ik noem er maar enkele : Greenaway, Sautet, Resnais, of zelfs iemand zo bekend als Fassbinder wordt moeilijk.

Waarmee ik maar wil zeggen dat ik niet denk dat het een gemakkelijke bevalling wordt, hoewel ik zelf wel zou deelnemen

Wouters

• 2665 berichten
  • 1837 stemmen

KrisV schreef:

Ik ...

Ok agreed, films die de 4de ronde halen gaan door tot een max van 2 per regisseur. Bij de grote kanonnen is er natuurlijk ruimte voor discussie. Een rashomon zou eerder meedoen dan een akahige temeer daar degene die de regisseur aandraagt de beste winkansen voor die regisseur wil en dus de bekendste/beste laat meedoen. En onbekendheid van films, tja dat hou je met elke KO. Van een greenaway zou ik zelf maar 2 films opgeven, daar de rest veel te onbekend is. Common sense. Van een Sautet, Resnais zijn er genoeg bekende films. Maar zoals gezegd, van die regisseurs mag je dus gewoon 2 films opgeven. Een minimum van 30 stemmen voor deelnemende films is natuurlijk vereist.

Maar goed, alleen Kris schijnt animo te hebben. Mij leek de puntenscores en het dilemma film/regisseur wel leuk. Niemand anders enthousiast. Anders gaan we gewoon een andere KO doen natuurlijk.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.