- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Knock-Outs algemeen discussietopic
Knock-Outs algemeen discussietopic
Onderhond
-
- 87617 berichten
- 12877 stemmen
Het gaat erom welke de stemmers hier gezien hebben, dus mikken op globale stemresultaten blijft zoals steeds nonsens.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Judge Dredd moet blijven! Gooi die twee Stargate clones er maar uit.
lowhusky
-
- 8230 berichten
- 0 stemmen
abre los ojos, no way dat dat science fiction is
KrisV
-
- 8061 berichten
- 1173 stemmen
Gooi die twee Stargate clones er maar uit.
Die zijn er al uit, zie de discussie na de lijst
DieGo
-
- 5808 berichten
- 2367 stemmen
Nieuw lijstje maar even:
1. 2001: A Space Odyssey
2. 2046
3. 6th Day, The
4. 964 Pinocchio
5. Abre los Ojos
6. Abyss, The
7. Akira
8. Alien
9. Aliens
10. American Astronaut, The
11. Armageddon
12. Artificial Intelligence: AI
13. Astronaut's Wife, The
14. Avalon
15. Back to the Future,
16. Back to the Future 2
17. Barbarella
18. Blade Runner
19. Blob, The
20. Brazil
21. Butterfly Effect, The
22. Casshern
23. Children of Men
24. Clockwork Orange
25. Close Encounters of the Third Kind
26. Cocoon
27. Code 46
28. Contact
29. Dark City
30. Dark Star
31. Darkman
32. Day After Tomorrow, The
33. Day the Earth Stood Still, The
34. Dead Leaves
35. Death Race 2000
36. Déjà Vu
37. Delicatessen
38. Demolition Man
39. Donnie Darko
40. E.T. the Extra-Terrestrial
41. Electric Dragon 80.000 V
42. Equilibrium
43. Escape from New York
44. eXistenZ
45. Fifth Element, The
46. Final Fantasy VII: Advent Children
47. Flatliners
48. Fly, The (1958)
49. Fly, The (1986)
50. Forbidden Planet
51. Fountain, The
52. Frequency
53. Galaxy Quest
54. Gattaca
55. Ghost in the Shell
56. Ghost in the Shell 2: Innocence
57. G.O.R.A.
58. Hitchhiker's Guide to the Galaxy, The
59. I, Robot
60. Independence Day
61. Interstella 5555: The 5tory of the 5ecret 5tar 5ystem
62. Invasion of the body snatchers (1978)
63. Invisible Man, The
64. Island, The
65. Judge Dredd
66. Jurassic Park
67. Mad Max 1
68. Mad Max 2
69. Mad Max 3
70. Masters of the Universe
71. Matrix, The
72. Memorîzu
73. Men in Black
74. Metropolis
75. Minority Report
76. Mission to Mars
77. No Escape
78. One Point O
79. Paprika
80. Patlabor 2: The Movie
81. Pi
82. Pitch Black
83. Planet of the Apes
84. Postman, The
85. Primer
86. Red Planet
87. Renaissance
88. Ritana (Returner)
89. Robocop
90. Robot Carnival
91. Running Man, The
92. Screamers
93. Serenity
94. Shivers
95. Sky Captain and the World of Tomorrow
96. Solaris
97. Solyaris
98. Soylent Green
99. Space Cowboys
100. Species
101. Sphere
102. Stalker
103. Star Trek: First Contact
104. Star Wars: Episode III - Revenge of the Sith
105. Star Wars: Episode IV - A New Hope
106. Star Wars: Episode V - The Empire Strikes Back
107. Star Wars: Episode VI - Return of the Jedi
108. Stargate
109. Starman
110. Starship Troopers
111. Sunshine
112. Superman
113. Terminator
114. Terminator 2: Judgment Day
115. Tetsuo
116. Them!
117. They live
118. Thing, The
119. Thing from Another World, The
120. Total Recall
121. Transformers
122. Twelve Monkeys
123. V for Vendetta
124. Videodrome
125. War of the Worlds (2005)
126. War of the Worlds, the (1953)
127. X-Men
128. X-Files, the
Persoonlijk hou ik Judge Dredd er ook graag in, misschien geen hoge waardering maar toch echt SF pur sang.
Wat vinden we er van?
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
abre los ojos, no way dat dat science fiction is
De film gaat eigenlijk over virtual reality: een veelgebruikt onderwerp in science-fictionfilms.
KrisV
-
- 8061 berichten
- 1173 stemmen
Mankeren nog volgens de berichten op de vorige pagina : Xmen 2 en 3.
Mag er volgens mij uit, tenzij iemand bezwaren heeft : Mad Max 3
Op basis van dit hebben we er dus één teveel.
Ik (of een andere vrijwilliger natuurlijk) kan natuurlijk wel een loting met één duel met 3 films maken.
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Doe dat maar. Kunnen we eindelijk beginnen en lijkt iedereen me tevreden.
Mug
-
- 13981 berichten
- 5969 stemmen
Blijkbaar moet er een regeltje gecodificeerd worden. Alleen titels met meer dan 20 (van mij mag die lat wel hoger) mogen meedoen met knock-outs. Maar dat wist iedereen al.
Badalamenti
-
- 23135 berichten
- 3574 stemmen
Tijd voor een nieuwe KO lijkt me 
Iemand een goed idee ?
clintgodfather
-
- 250 berichten
- 596 stemmen
Misschien eens een componistenKO?
Wouters
-
- 2665 berichten
- 1837 stemmen
ik had nog een idee voor een regisseurs-films knockout.
Iedereen mag regisseurs aandragen en 2 tot 3 films van die regisseur. Verdere regels zijn dat films van 1 bepaalde regisseur niet tegen mekaar uitkomen. En dat alles vanaf de 8stefinale bepaald wordt door het aantal rondes dat de films van een bepaalde regisseur ver is gekomen.
bijv. regisseur A. 3 films voorgedragen
film 1: eerste ronde eruit : 10 punten - verschil waarmee verloren.
film 2: derde ronde eruit: 10 Punten + verschil eerste ronde, 20 punten plus verschil 2de ronde + 30 - verschil derde ronde
film 3: etc
En dat er zo dus 32 films uit rollen die weer op de zelfde voet verder gaan van de 8ste finales
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Ik moet eerlijk bekennen dat ik niks van jouw uitleg snap. Kun je misschien een concreter voorbeeld geven?
ROOSKY
-
- 29923 berichten
- 7986 stemmen
Dit kan ik ook even niet helemaal voor me zien...
Wouters
-
- 2665 berichten
- 1837 stemmen
hehe lol. het was ook een beetje laat toen ik het postte. Kon het ook niet helemaal onder woorden brengen.
De Director's Best KO
een totaal van 256 inzendingen met van iedere regisseur 2 tot 3 films. dat resulteert in iets van 85 tot 90 regisseurs.
De eerste 3 ronden zijn puur voorrondes. Al deze 3 rondes zijn rondes tot de 10.
Een film scoort punten voor zijn regisseur door een ronde verder te gaan en met groot verschil te winnen.
- ronde 1: 10 punten +/- verschil winst/verlies
- ronde 2: 15 punten +/- verschil winst/verlies
- ronde 3: 20 punten +/- verschil winst/verlies
Een regisseur krijgt dus aan het eind van ronde 3 een puntentotaal/film. Een regisseurscore met 3 films wordt door 3 gedeeld en met 2 films door 2. Simpel zat.
Aan het einde van ronde 3 zijn er dan nog 64 films over. Het kan dan goed zijn dat er van verschillende regisseurs meerdere films er nog in zitten. maximaal 4 regisseurs mogen met 2 films de 4de ronde in. Dat zijn de regisseurs met de beste score. De rest bestaat uit de beste film (qua score) per regisseur en de beste films (qua score) van de regisseurs die er in de 3rde ronde met hun laatste film uitvlogen.
Vanaf dat moment gaat het verder volgens(rondes nu tot de 12):
- ronde 4: 20 punten +/- verschil winst/verlies
- 8ste finale: 20 punten +/- verschil winst/verlies
- kwartfinale: 25 punten +/- verschil winst/verlies
rondes tot de 15:
- halve finale: 25 punten +/- verschil winst/verlies
- finale: 30 punten +/- verschil winst/verlies
Doel van de KO is op een competatieve manier een schifting te maken en per regisseur de 'beste film' uiteindelijk om de titel te laten strijden. kies je de film of de regisseur?
Klein voorbeeld van 1 regisseur gedurende de eerste 3 ronden:
1. Kubrick
A. 2001: a space oddesey
B. A clockwork orange
C. Dr. Strangelove
Ronde 1:
1A. - 4B.(andere film).
10-3 = 10+7(verschil winst) = 17 p.
1B. - 5C.
4-10 = 10-6 = 4 p.
1C. - 8B
10-9 = 10+1 = 11 p.
Ronde 2:
1A. - 16C.
10- 5 = 15+5 = 20 p.
1C. - 25A.
10-9 = 15+1 = 16p.
Ronde 3:
1A. - 23C.
9-10 = 20-1 = 19 p.
1C. - 63B.
10-8 = 20+2 = 22 p.
Totaal regisseur Kubrick:
A. = 56 p.
B. = 4 p.
C. = 49 p.
------- +
109 p/3= 36.333 gemid.
stel nu dat Kubrick maar met 1 film doorgaat dan gaat toch 2001: door ondanks dat hij verloren heeft in de derde ronde. Extraatje om soms jammelijke/zware lotingen herkansingen te geven.
Is het Wat ??? Het lijkt ingewikkeld maar ik doe het rekenen wel 
Bert1
-
- 2196 berichten
- 0 stemmen
Lijkt me moeilijk te bepalen welke films van regisseurs als bvb. Kurosawa of Kubrick mogen deelnemen.
Onderhond
-
- 87617 berichten
- 12877 stemmen
stel nu dat Kubrick maar met 1 film doorgaat dan gaat toch 2001: door ondanks dat hij verloren heeft in de derde ronde. Extraatje om soms jammelijke/zware lotingen herkansingen te geven.
Met andere woorden het onvoorspelbare van een KO gaat eruit, terwijl de algemeen geliefde dingen nog meer mogelijkheden krijgen om door te gaan ?
Mnee, lijkt me niet meteen wat.
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31163 berichten
- 5455 stemmen
Is er nog een andere KO die aan een herkansing toe is?
KrisV
-
- 8061 berichten
- 1173 stemmen
Op zich lijkt me het initiatief wel het proberen waard.
Mijn bemerkingen :
- de 3 eerste rondes tot 10 is volgens mij erg veel. Je zal al snel 3 weken bezig zijn met de ‘voorrondes’. Daarenboven heb ik er de laatste regisseurs-KO even op nageslagen, en een heel aantal van de 64 laatste hebben slechts één film met meer dan 100 stemmen. Wanneer in de eerste ronde films met 60 en 50 stemmen tegen elkaar staan, en het gaat tot 10, kan één duel meer dan een dag duren (tenzij gestemd wordt zonder één film gezien te hebben, wat ook niet de bedoeling kan zijn). Persoonlijk zou ik dus zeker niet tot 10 gaan in de eerste rondes.
- Ik vind het geen goed idee om na de voorronde de punten door 2 of 3 te delen, afhankelijk van het aantal films dat meedeed. Dit zal tot gevolg hebben dat het beter is om van een bepaald regisseur maar 2 films in te schrijven, omdat 3 bijna zeker een slechter resultaat tot gevolg zal hebben. Neem nu bvb. Medem. Lucia en Amantes zouden zeker meedoen, lijkt me. Wanneer daarnaast nog een erg goede, maar minder bekende, film als Ardilla, Tierra of Vacas deelneemt, zal deze natuurlijk minder punten halen dat de eerste 2, waardoor het gemiddelde met 3 films zeker lager zal zijn dan met 2. Hierdoor zullen middelmatige regisseurs die maar 2 films gemaakt hebben die de moeite waard zijn om deel te nemen, waarbij eventueel 1 uitschieter, een beter gemiddelde halen dat zeer goede regisseurs die geen kaskrakers maakten. Als je je cijfervoorbeeld met Kubrick bekijkt, en even dezelfde cijfers zou gebruiken voor een andere regisseur, bvb. Medem : film A = Lucia, B = Ardilla Roja en C = Amantes, dan haalt Medem wanneer alleen de 2 bekendste films meedoen een gemiddelde van 52,5, met 3 films een gemiddelde van 36. Ik zou dus niet delen, maar het totaal aantal punten vergelijken.
- Begrijp ik het goed dat vanaf ronde 4 slechts 4 regisseurs met 2 films mogen meedoen en alle andere maar met 1 ? Als dat zo is, zie ik daar geen reden voor. Daarenboven lijk je vanaf dan niet meer te delen door het aantal films, waardoor de 4 met 2 films nog moeilijk zullen kunnen ingehaald worden. Na de voorronde staat de top-4 dus zo goed als vast … Ik zou gewoon alle films die in de 3de ronde winnen laten verdergaan, met een maximum van 2 per regisseur. Anders wordt het eerder een beste film dan beste regisseur, lijkt me.
- Je zou best op voorhand bepalen hoe je zal beslissen wanneer meer dan 3 films voorgesteld worden, welke mogen deelnemen. Bij Kubrick bvb. lijkt het me logisch dat Clockwork en Strangelove zeker zouden deelnemen, maar ik kan me voorstellen dat niet iedereen het eens zou zijn over de derde (Shining, 2001, EWS, …). Hoe hak je de knoop door ?
Tot zover mijn eerste opmerkingen / vragen
KrisV
-
- 8061 berichten
- 1173 stemmen
Is er nog een andere KO die aan een herkansing toe is?
Thrillers ?
Is 2 jaar geleden, denk ik.
Wouters
-
- 2665 berichten
- 1837 stemmen
Met andere woorden het onvoorspelbare van een KO gaat eruit, terwijl de algemeen geliefde dingen nog meer mogelijkheden krijgen om door te gaan ?
Mnee, lijkt me niet meteen wat.
de kans dat het gebeurt is echt vrij klein. Maar goed.
Knisper
-
- 13041 berichten
- 1279 stemmen
Ik begrijp het niet volledig, maar zolang ik het zelf niet hoeft te organiseren, zal het wel prima verlopen. 
Misschien is een trilogie knock-out (is die al geweest?) weleens leuk.
by_the_way
-
- 3792 berichten
- 504 stemmen
Thrillers ?
Is 2 jaar geleden, denk ik.
Zie ik ook wel zitten.
Wouters
-
- 2665 berichten
- 1837 stemmen
Op zich lijkt me het initiatief wel het proberen waard.
Mijn bemerkingen :
- de 3 eerste rondes tot 10 is volgens mij erg veel. Je zal al snel 3 weken bezig zijn met de ‘voorrondes’. Daarenboven heb ik er de laatste regisseurs-KO even op nageslagen, en een heel aantal van de 64 laatste hebben slechts één film met meer dan 100 stemmen. Wanneer in de eerste ronde films met 60 en 50 stemmen tegen elkaar staan, en het gaat tot 10, kan één duel meer dan een dag duren (tenzij gestemd wordt zonder één film gezien te hebben, wat ook niet de bedoeling kan zijn). Persoonlijk zou ik dus zeker niet tot 10 gaan in de eerste rondes.
de bekendste film van veel regisseurs zijn vrij algemeen bekend leek me. Maar tot de 8 kan ook.
- Ik vind het geen goed idee om na de voorronde de punten door 2 of 3 te delen
Het leek me dat regisseurs met maar 2 films op die manier een eerlijke kans krijgen. Van elke regisseur met een filmographie die groot genoeg is moeten er 3 films opgegeven worden.
-Begrijp ik het goed dat vanaf ronde 4 slechts 4 regisseurs met 2 films mogen meedoen en alle andere maar met 1 ? Als dat zo is, zie ik daar geen reden voor. Daarenboven lijk je vanaf dan niet meer te delen door het aantal films, waardoor de 4 met 2 films nog moeilijk zullen kunnen ingehaald worden. Na de voorronde staat de top-4 dus zo goed als vast … Ik zou gewoon alle films die in de 3de ronde winnen laten verdergaan, met een maximum van 2 per regisseur. Anders wordt het eerder een beste film dan beste regisseur, lijkt me.
Het gaat juist om de combi regisseur/films. Een regisseur wordt er zo 'afgerekend' op een mindere productie. Een regisseur scoort de punten via zijn films. Aan het eind van ronde 3 is er dus een lijst met regisseursscores. De beste 4 mogen met 2 films verder. De rest mag met 1 film verder als ze met minimaal 1 film de vierde ronde hebben gehaald. mochten er dan nog niet genoeg deelnemers zijn dan wordt de regisseur met de beste score genomen met de film die er in de derde ronde uitvloog.
Het puntenaantal van de regisseurs met 2 films door zal gedeeld worden door 2 aan het einde. Het interessante is dat in de finale hoewel een film dan verliest de regisseur wel gewonnen kan hebben
- Je zou best op voorhand bepalen hoe je zal beslissen wanneer meer dan 3 films voorgesteld worden, welke mogen deelnemen. Bij Kubrick bvb. lijkt het me logisch dat Clockwork en Strangelove zeker zouden deelnemen, maar ik kan me voorstellen dat niet iedereen het eens zou zijn over de derde (Shining, 2001, EWS, …). Hoe hak je de knoop door ?
Iemand die de regisseur opgeeft zal zelf wel een goed idee hebben van welke films het mooist/bekendst etc zijn omdat hij/zij de regisseur naar de overwinning wil stuwen.
Bij de kanonnen lijkt het me het makkelijkst de 3 films met het beste gemiddelde te nemen.
KrisV
-
- 8061 berichten
- 1173 stemmen
...
Ik blijf het geen goed idee vinden om in de 4de ronde slechts 4 regisseurs met 2 films toe te laten, ik zou gewoon alle films die in de 3de ronde winnen toelaten, tot maximum 2 per regisseur. Als je er trouwens maar 4 met 2 toelaat, moet je al minimum 28 verschillende regisseurs in de 3de ronde hebben, wat helemaal niet gegarandeerd is als veel bekende regisseurs 3 films in de 3de ronde hebben.
Als je, bij de bekendere regisseurs, de films kiest enkel op basis van het gemiddelde zou je wel eens voor verrassingen kunnen staan. Zo zie ik dat de 3de film van Kurosawa qua gemiddelde Akahige is, en Rashomon dan niet zou meedoen. Het zal waarschijnlijk wel pittige discussies opleveren om te bepalen welke films van de bekende regisseurs kunnen meedoen (Coen, Lynch, ...)
Wat de eerste rondes betreft, ik zou de bekendheid van de films niet overschatten. Je gaat voor meer dan 80 regisseurs. Wanneer ik de laatste regisseurs-KO bekijk zie ik bij de laatste 64 (die er dus logischerwijze bij zullen zijn) een heel aantal regisseurs van wie de 2de en/of 3de bekendste film zeker niet door 10, of zelfs 8, KO-stemmers bekeken zijn. Ik noem er maar enkele : Greenaway, Sautet, Resnais, of zelfs iemand zo bekend als Fassbinder wordt moeilijk.
Waarmee ik maar wil zeggen dat ik niet denk dat het een gemakkelijke bevalling wordt, hoewel ik zelf wel zou deelnemen 
Wouters
-
- 2665 berichten
- 1837 stemmen
Ik ...
Ok agreed, films die de 4de ronde halen gaan door tot een max van 2 per regisseur. Bij de grote kanonnen is er natuurlijk ruimte voor discussie. Een rashomon zou eerder meedoen dan een akahige temeer daar degene die de regisseur aandraagt de beste winkansen voor die regisseur wil en dus de bekendste/beste laat meedoen. En onbekendheid van films, tja dat hou je met elke KO. Van een greenaway zou ik zelf maar 2 films opgeven, daar de rest veel te onbekend is. Common sense. Van een Sautet, Resnais zijn er genoeg bekende films. Maar zoals gezegd, van die regisseurs mag je dus gewoon 2 films opgeven. Een minimum van 30 stemmen voor deelnemende films is natuurlijk vereist.
Maar goed, alleen Kris schijnt animo te hebben. Mij leek de puntenscores en het dilemma film/regisseur wel leuk. Niemand anders enthousiast. Anders gaan we gewoon een andere KO doen natuurlijk.