- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Dit of dat spel
Dit of dat spel
Goodfella_90
-
- 10408 berichten
- 2596 stemmen
Dances With Wolves.
Ik vind beide films even goed, maar kies voor Dances With Wolves, omdat het mijn favoriete boek is.
Martin Scorsese vs Francis Ford Coppola
donnie darko
-
- 6140 berichten
- 2823 stemmen
Francis Ford Coppola.
Alleen al voor the godfather trilogie verdient hij meer eer als Martin, die altijd teleurstelt, in mijn ogen.
Walk The Line of Ray??
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Walk the Line
Vooral door de aangename verrassing van acterende Witherspoon.
Sonny Chiba vs Bruce Lee
IcU
-
- 6783 berichten
- 3051 stemmen
Bruce Lee
Hij heeft gewoon veel betere films en betere moves.
John Travolta vs Samuel L. Jackson
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
CRP is gezonder.
(Mijn vraag sloeg op beeldformaten. de verhouding tussen hoogte en breedte, heeft toch iets meer met film te maken.)
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
CRP is gezonder.
(Mijn vraag sloeg op beeldformaten. de verhouding tussen hooget en breedte, heeft toch iets meer met film te maken.)
U-96
-
- 11875 berichten
- 2081 stemmen
John Travolta.
Home Alone of The Good Son?
Doom
-
- 8214 berichten
- 1540 stemmen
Volgens mij was de bedoeling van dit spel dat je het antwoord een beetje toelicht, zodat iedereen ook weet waarom.
RupertPupkin
-
- 172 berichten
- 19 stemmen
Home Alone.
"Keep the change, you filthy animal..." Al zo vaak gebruikt bij het pokeren.
Delicatessen of Cidade des enfants perdu
feanaro surion
-
- 5765 berichten
- 1770 stemmen
Cité des Enfants Perdus, nog sprookjesachtiger, nog bizarder en nog ontroerender.
Lee van Cleef of Henry Fonda? (in de Leone Westerns al hoef ik dat er waarschijnlijk niet bij te zeggen)
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Henry Fonda
Een beter acteur en een veel interessantere schurk.
12 Angry Men of 12 Monkeys?
Jorick
-
- 8776 berichten
- 2337 stemmen
12 Monkeys.
Beide erg sterk, maar 12 Monkeys vond ik boeiender, mede vanwege het sterke verhaal.
Stir of Echoes vs The Ring
U-96
-
- 11875 berichten
- 2081 stemmen
Stir of Echoes. Beter verhaal, beter akteerwerk. Mist alleen wat sfeer en spanning wat The Ring veel meer had.
Wat zou jij willen worden? Scenario-schrijver of cameraman?
Jorick
-
- 8776 berichten
- 2337 stemmen
Scenario-schrijver.
Lijkt mij een stuk interessanter en boeiender. Je bepaald hiermee een groot gedeelte van de film. Als cameraman ben je hierbij uiteraard ook betrokken, maar je hebt geen inspraak op het verhaal.
Wat zou je willen worden? Regisseur of acteur?
pink_roosje
-
- 1792 berichten
- 807 stemmen
Acteur
het lijkt me allebei leuk maar acteur heeft me altijd wel al geboeid. het lijkt me wel een uitfaging om verschillende emoties goed vast te leggen.
Ron Howard of Mel Gibson als regiseur
U-96
-
- 11875 berichten
- 2081 stemmen
Ron Howard.
Snel rennende zombies (ala DotD 2004) of slenterde zombies (ala Dotd 1978) ?
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Slenterende zombies, maakt het shoppen veel leuker.
Aangezien deze de vorige keer eigenlijk onbeantwoord bleef nogmaals. Het gaat om beeldformaten.
Standaard bioscoopscherm of Widescreen films.
Meestal aangeduid met 1:185 of 1:2,35
Welk aspact ratio vind je mooier?
U-96
-
- 11875 berichten
- 2081 stemmen
Standaard bioskoopscherm is 4:3 toch? Zoja, dan deze.
Breedbeeld vind ik onnodig en bovendien ontzettend vervelend op mijn 4:3-tv.
Standaard DVD-doosje of digipack?
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Standaard bioskoopscherm is 4:3 toch? Zoja, dan deze.
Breedbeeld vind ik onnodig en bovendien ontzettend vervelend op mijn 4:3-tv.
Standaard DVD-doosje of digipack?
Standaard bioscoopformaat is 1:1,85, widescreen bioscoop is 1:2,35.
4:3 is het formaat van een tv en oude films. Als je op een 4:3 formaat TV naar films kijk zonder zwarte balken is de kans groot dat je 20-40% van het beeld mist. Vaak gebeurd dan de helft buiten beeld. Ik snap niet hoe mensen daar naar kunnen kijken....:?
U-96
-
- 11875 berichten
- 2081 stemmen
Ik zou natuurlijk ook geen film willen zien met het idee dat ik een groot gedeelte van het beeld gewoon niet zie. Dan maar breedbeeld en grote zwarte balken boven en onder. Sowieso heb ik dat laatste toch altijd met BBC-films en DVD's.
pink_roosje
-
- 1792 berichten
- 807 stemmen
Ik ben naar imax geweest en ik moest zeggen ik vond het lastig omdat je de hele tijd heen en weer aan het kijken bent.
breedbeeld wind ik voor mij niets toevoegen ik vind het echt een onzin uitvinding. als iemand mij kan vertellen wat het toevoegt hoor ik het graag.
dus als ik zou moeten kiezen ga ik voor standaard. 1:1,85
maar om op de dit of dat van U-96 terug te komen
ik vind digipack erg mooi maar ik hou het toch op een gewoon dvd doosje. omdat ik van alles hetzelfde hou en op het moment zijn er meer films in normale dvd doosjes
cast comentary of directors comentary
eRCee
-
- 13443 berichten
- 1980 stemmen
Directors commentary.
De regisseur blijft tenslotte de maker. Acteurs voeren gewoon uit (kort door de bocht), maar de regisseur is de kunstenaar die een film schept. Het verhaal dat zo iemand kan vertellen over de film vind ik veel interessanter.
Meerdere verhaallijnen vs. één verhaallijn
Goodfella_90
-
- 10408 berichten
- 2596 stemmen
Digipacks zijn toch veel mooier?!
Dát zijn de dvd's waar ik het meest trots op ben om in mijn verzameling te hebben. 
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Ibreedbeeld wind ik voor mij niets toevoegen ik vind het echt een onzin uitvinding. als iemand mij kan vertellen wat het toevoegt hoor ik het graag.
dus als ik zou moeten kiezen ga ik voor standaard. 1:1,85
Breedbeeld is 1;1,78 is dus vrijwel gelijk aan 1:1,85.
Wat bedoel je dan eigenlijk wel met breedbeeld?
pink_roosje
-
- 1792 berichten
- 807 stemmen
ik was aan het reageren op de dit of dat van Reinbo. hij heeft het wel over de bios en niet over de tv.
ik weet niet hoe het precies zit met de maten maar hij heeft gezecht dat 1:1;85 gewoon bios scherm is en 1:2,35 is breedbeeld bios scherm. omdat ik niet van breedbeeld hou ga ik voor gewoon.
om op goodfella_90 te reageren ja digipack zijn mooier dat zeg ik ook in mijn uitleg maar ik hou van alles hetzelfde en van de meeste films kan je geen digipack krijgen. ik vind het mooier als alles hetzelfde is. ik heb wel digipacks maar die staan op een andere plank. en niet tussen mijn "gewone" dvd's
Onderhond
-
- 87599 berichten
- 12855 stemmen
Ehm, wat zijn digipacks ?
Ben het trouwens wel met pink_roosje eens dat ook ik liever alles op hetzelfde formaat/dikte heb. Al die ijzeren afgeronde boterhamdozen en kartonnetjes vind ik maar irritant. Ik heb er zelfs als DVDs voor laten liggen (2046).
U-96
-
- 11875 berichten
- 2081 stemmen
Eén verhaallijn.
Film die zich afspeelt tijdens de winter of tijdens de zomer?
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
ik weet niet hoe het precies zit met de maten maar hij heeft gezecht dat 1:1;85 gewoon bios scherm is en 1:2,35 is breedbeeld bios scherm. omdat ik niet van breedbeeld hou ga ik voor gewoon.
OK duidelijk. Maar wat heb je tegen widescreen in de bios. "t is toch juist lekker als de helemuur benut wordt. Hoe greote het beeld hoe overweldigender de kijkervaring zou ik zeggen...
donnie darko
-
- 6140 berichten
- 2823 stemmen
Winter. Duidelijk. Beelden in de sneeuw zijn altijd veel mooier als beelden in de zon en op het strand. Als ik aan de zomer denk, denk ik altijd direct aan slechte tienerfilms.
Ik vind dolls bv. een goed voorbeeld van een film die winter uitstraalt. Veel mooier dus als zomer!
Magnolia of Crash?
pink_roosje
-
- 1792 berichten
- 807 stemmen
ik zal wel antwoorden al moet ik dan hard nadenken voor een nieuwe. Ik vind beide films echt steengoed. Ik ga toch voor Crash. Zit meer spanning in.
ehm
Een happy end of de slechterik wint een keerje