- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Dit of dat spel
Dit of dat spel
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Lord of the Rings
Gewoon veel leuker, spannender, minder overdreven en wat al niet meer. Eigenlijk op elk punt beter dan King Kong.
Being There of Being John Malkovich?
pink_roosje
-
- 1792 berichten
- 807 stemmen
iemand? ik heb being john malkovich nog steeds niet gezien. wil wel steeds maar ja dan kan ik niet stemmen
pink_roosje
-
- 1792 berichten
- 807 stemmen
Ondertussen Heb ik Being John Malcovich gekeken. is een hele goede film. vind hem heel goed in elkaar gezet.
Deep impact of armageddon
U-96
-
- 11875 berichten
- 2081 stemmen
Armageddon. Minder irrittant en heeft tenminste geen Elijah Wood. Al een hele voorsprong.
Richard Gere of Harrisson Ford?
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Harrisson Ford
Heeft gewoon leukere films gemaakt. Gere moet nog maar eens komen met een film van het Indiana Jones niveau.
Pulp Fiction of Reservoir Dogs?
Doom
-
- 8214 berichten
- 1540 stemmen
Pulp Fiction
Reservoir Dogs is maar een behoorlijk standaard misdaad filmpje, niets bijzonders. Erg overgewaardeerd in mijn ogen. Pulp Fiction is gewoon beter. Beter verhaal en betere personages.
Ringu (1998)
of
Ringu 0: Baasudei (2000)
moviefreak#1
-
- 14390 berichten
- 25163 stemmen
Ringu (1998)
Het origineel is vaak beter, zo ook hier.
All Night Horrorshow of All Night Asiamania
bohica
-
- 254 berichten
- 307 stemmen
all night horror
net iets makkelijker om de hele nacht je koppie bij te houden, asiamania films gaan daar vaak te "diep" voor.
slechte game verfilming of slechte film vergaming
Goodfella_90
-
- 10408 berichten
- 2596 stemmen
slechte film vergaming
Ik speel vrijwel nooit games, dus interesseert het me ook geen ene moer of zo'n game slecht zou zijn.
Howard Hawks vs John Ford
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Howard Hawks
Toegegeven, ik heb pas 1 film van hem gezien: His Girl Friday die 3,5* scoorde. En van Ford 2, waarvan The Man Who Shot Liberty Valance 4* haalde en The Searchers maar 2*. Ik ga voor Hawks omdat ik nog niet zo'n prul als The Searchers van hem gezien heb en hij ook meer interessante films gemaakt heeft.
(Bijna) vergeten gernes:
Film-noir of screwball-comedy?
pink_roosje
-
- 1792 berichten
- 807 stemmen
beide goed maar ik denk dat ik film noir beter vind. ik hou wel van zulke films. Ik moet eerlijk toegeven dat ik wel even het net op moest om te kijken wat de twee precies inhielden.
the 10th kingdom of chronicles of narnia
IcU
-
- 6783 berichten
- 3051 stemmen
chronicles of narnia
Beiden niet best, maar 10th kingdom vond ik helemaal waardeloos.
Shawshanks redemption vs the Gogfather
Ravenstein
-
- 1524 berichten
- 518 stemmen
Shawshank Redemption.
Heb ik altijd een zéér goede film gevonden.
The Godfather is een goeie film, maar ik zie er (in tegenstelling tot vele anderen) zeker geen meesterwerk in.
Aliens of Starship Troopers ?
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31154 berichten
- 5451 stemmen
Aliens is zoveel beter. Een actie SF film die er voor zorgde dat niet alleen Alien een klassieker werd, maar ook haar opvolgers.
Airplane of Hot Shots
mikey
-
- 28993 berichten
- 5142 stemmen
Abrahams zonder de zuckers?
Airplane!!
80 tienerkomedies of 90's tienerkomedies?
pink_roosje
-
- 1792 berichten
- 807 stemmen
90's tiener komiedies. Veel van die films zijn goed. en je hebt meer keuze. Ik hou wel van tierenfilms hoef je niet zo bij na te denken en je kan af en toe lekker lachten.
10 things i hate about you of Romeo + Juliet
donnie darko
-
- 6140 berichten
- 2823 stemmen
Romeo+Juliet. Tenminste, als je het over die van Baz Luhermann hebt. Prachtige film met geweldige vertolkingen en idem muziek. Hij staat op 4.5* en 10 things... staat op 2*. Lijk me genoeg zeggen, de ene is een half meesterwerk, de andere is gewoon een flauwe tienerkomedie.
Garden State of Closer?
Pieter Montana
-
- 6678 berichten
- 2287 stemmen
Closer
Op elk vlak gewoon beter dan Garden State.
Muziek,script,cast...
American Beauty of American History X
Remi
-
- 6720 berichten
- 0 stemmen
American Beauty
Daar zit niet zoveel geweld in en daar zie je gevoel die we allemaal wel eens hebben, dus je kan er meer in herkennen dan in American History X 
Get Shorty vs. Be Cool
donnie darko
-
- 6140 berichten
- 2823 stemmen
Closer
Op elk vlak gewoon beter dan Garden State.
Muziek,script,cast...
American Beauty of American History X
over script en cast ben ik het wel wat met je eens, maar over muziek toch totaal niet, hoor. Ik vind de muziek geslaagd in Garden State, zelfs zeer geslaagd, terwijl hij bij Closer beperkt is tot 1 nummer van Damien Rice.
Ik vind van de twee trouwens Garden State net iets beter, maarja, ieder zijn mening natuurlijk. Ik wou het gewoon even kwijt.
pink_roosje
-
- 1792 berichten
- 807 stemmen
Get Shorty vind ik beter, Ik vind Be Cool eigenlijk een beetje gezocht, hoe kunnen we een vervolg maken.
Equilibrium vs the matrix
donnie darko
-
- 6140 berichten
- 2823 stemmen
iemand een mening hierover??Ik heb namelijk enkel the matrix gezien.
Onderhond
-
- 87599 berichten
- 12855 stemmen
The Matrix dan maar. Beide rukfilms, maar The Matrix was dan toch wat origineler. En maakt z'n eigen plot niet helemaal totaal belachelijk (al doet het wel z'n best met die Schone Slaapster scene).
Stil drama of veel gepraat drama ?
donnie darko
-
- 6140 berichten
- 2823 stemmen
Ik weet wat jij het liefste zou willen dat ik antwoordde, maar toch ga ik voor het andere. Ik ga dus voor het veel gepraat drama, want ik vind dat toch altijd net iets betere dramas. Bv. een bin-jip kan ik wel waarderen, maar ik vind het niet echt een drama.
Harry Potter and the prisonor of azkaban vs. Harry Potter and the goblet of fire??
eRCee
-
- 13443 berichten
- 1979 stemmen
De Goblet of Fire.
Voor mij veruit de beste HP film (en ik ben groot fan van de boeken). Heel knap hoe dit lijvige boek vloeiend verfilmd is. Doordat er heel wat dingen zijn weggelaten kunnen het verhaal en de personages beter worden uitgewerkt.
Bergman of Tarkovsky?
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Tarkovsky
Visueel prachtig en Tarkovsky is de koning van de contemplatieve cinema. Zijn films zijn werkelijk geniaal en elk shot is er 1 om in te lijsten.
Marvel verfilmingen vs DC verfilmingen
bohica
-
- 254 berichten
- 307 stemmen
marvel
maar dat heeft meer met mijn comic voorkeur te maken, ik heb DC helden altijd op de een of andere manier watjes gevonden, ik zit nog steeds op een goede image verfilming te wachten
slechte sci-fi vs slechte horror
U-96
-
- 11875 berichten
- 2081 stemmen
Slechte horror.
Een waargebeurd of een niet waargebeurd verhaal?
moviefreak#1
-
- 14390 berichten
- 25163 stemmen
waargebeurd
Om dezelfde reden waarom de documentaires winnen in populariteit. De originele ideeën raken op (zeker in Hollywood) dus laat maar wat "echte" dingen zien.
Ah-Nuld in de politiek of Ah-Nuld op het scherm ?
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Ah-Nuld op het scherm.
Sinds zijn vonnis over Tookie Williams heeft hij erg afgedaan bij mij.
Zwarte humor vs Flauwe humor