- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Dit of dat spel
Dit of dat spel
U-96
-
- 11875 berichten
- 2081 stemmen
Jerry Goldsmith (RIP). Hij heeft de muziek van de Rambo-trilogie gedaan. Vooral die van First Blood is super! John Williams heeft tevens ook wel mooie scores...
The Langoliers of IT ?
Tyler*Durden
-
- 15 berichten
- 46 stemmen
IT want ben gwoon gek van stephen king 
IcU
-
- 6783 berichten
- 3051 stemmen
Face/off
Briljante film. Geweldige rol van N. Cage.
Sleepy Hollow of Pirates of the Carrabean
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Sleepy Hollow, mooier vormgegeven en Walken 
Soldaat van Oranje of Robocop
U-96
-
- 11875 berichten
- 2081 stemmen
IT want ben gwoon gek van stephen king 
The Langoliers is ook van King. 
Remi
-
- 6720 berichten
- 0 stemmen
Robocop
Ik hou erg van Amerikaanse films en juist niet van Nederlandse films. Ook vind ik Robocop meer hebben.
Sean William Scott vs. Ashton Kutcher
Goodfella_90
-
- 10408 berichten
- 2596 stemmen
Dan maar Sean William Scott, omdat ik wel kan lachen om die kop van hem. 
Dirty Harry vs First Blood
Remi
-
- 6720 berichten
- 0 stemmen
Dirty Harry
Ik ben een anti Sylvester Stallone... 
Magnolia vs. The Usual Suspects
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Magnolia
Ik snap de vergelijking totaal niet, maar Magnolia is een meesterwerk, waar The Usual Suspects niet meer dan aardig is.
Robert De Niro in:
Taxi Driver of Raging Bull?
U-96
-
- 11875 berichten
- 2081 stemmen
Ik ben een anti Sylvester Stallone... 
Maar in First Blood is Stallone echt wel meesterlijk.
Chainsaw
-
- 8845 berichten
- 3576 stemmen
Taxi Driver
Vond DeNiro in Raging Bull niet meer dan aardig spelen. Zijn rol in Taxi Driver is daarentegen tot nu toe nog de beste rol die ik van hem heb gezien. Heel verschil wat mij betreft ...
Jason Voorhees of Michael Myers?
Werwolf
-
- 4604 berichten
- 1197 stemmen
Haha, die heb ik vandaag ook nog gepost die keuze!
Ik kies toch voor Michael Myers. Heerlijk dat scary witte masker van deze stilzwijgende maniak. Moet eerlijk bekennen dat ik in de Friday reeks alleen deel een gezien heb, en toen was zijn moeder toch de kwade.
Maar Michael Rulez!
'Zware' drama of Luchtige komedie?
mikey
-
- 28993 berichten
- 5142 stemmen
Luchtige komedies
zware dramas liggen er altijd zo dik boven op.
magnolia (alweer) vs. short cuts
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Short cuts
Leuker, meer in balans en beter eind
Hitchcock of DePalma
Onderhond
-
- 87599 berichten
- 12855 stemmen
Magnolia.
Short Cuts is meer een onafgewerkte verworpen blueprint. Nogal saai, loopt niet helemaal lekker, weinig uniek.
Hitchcock of DePalma 
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Hithcock
Maakt gewoon de leukste thrillers en staat meestal wel garrant voor puur kijkplezier.
Bekende regisseurs van typische Hollywoodfilms:
Gore Verbinski of Ron Howard?
Jorick
-
- 8776 berichten
- 2337 stemmen
Ron Howard
Beide hebben goede films geregisseerd, maar over het algemeen heeft Ron Howard meer en mooier werk afgeleverd.
Cidade de Deus vs Scarface ('83)
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Scarface...
Ik zou bijna geneigd zijn Cidade te stemmen omdat ik Scarface nu 20 keer gezien heb en het frisse er een beetje af is, maar 20 keer veel kijkplezier gehad dus...
Blood Simple of Simple Plan
mikey
-
- 28993 berichten
- 5142 stemmen
Ja eeh ik stelde de vraag vanwege die stelling van je bij short cuts en nu geef je weer antwoord. 
donnie darko
-
- 6140 berichten
- 2823 stemmen
Ik heb enkel simple plan gezien, dus ik laat het over aan iemand anders.
Mel24
-
- 155 berichten
- 2384 stemmen
Heeft er iemand beide films gezien??
Heb enkel A Sipmle Plan gezien.....
Onderhond
-
- 87599 berichten
- 12855 stemmen
Simple Plan. Blood Simple vond ik weinig aan. Voor de Coens zelfs ondermaats. Simple Plan was wel lekker droog en entertaining.
Animatie spits zich meer en meer op volwassenen of animatie blijft beestencomedies uitspuwen ?
Silvio Dante
-
- 2943 berichten
- 2153 stemmen
Blood Simple. is zo een beetje één van de beste coen-films, en die zit jij af te kraken. Terwijl A Simple Plan niet meer dan een slechte en sfeerloze kopie is van Blood Simple., het mooie aan de film is de cynisme dat hij bevat EN het scenario is gewoonweg briliant (1/3 van de film is zonder dialoog); Voor het geval jullie het nog niet door hebben ik kies voor Blood Simple.
De keuze die Onderhond naliet, laat ik aan een ander over:
Animatie spits zich meer en meer op volwassenen of animatie blijft beestencomedies uitspuwen ?
moviefreak#1
-
- 14390 berichten
- 25163 stemmen
Wat mij betreft mag animatie zich meer op volwassenen richten maar je moet daar niet in doorslaan (Live Freaky, Die Freaky). Cat Soup bijvoorbeeld is zo'n animatie die puur voor volwassenen is en je ziet gewoon dat dat aanslaat.
Dus ja, er is markt voor. Helaas weigeren Disney, Pixar en Dreamworks vooralsnog daar iets mee te doen dus komen de meeste volwassenen daar niet mee in aanraking.
Dus ook nee, de vooraanstaande animators (voor het grote publiek) doet er niets mee en dus spitsen ze zich niet meer op volwassenen (Chicken Little, Over the Hedge, Cars)
Het antwoord moet dus echt zijn : animatie blijft CGI beestencomedies uitspuwen.
Volgende : Google-ads aan de zijkant of in het midden 
Onderhond
-
- 87599 berichten
- 12855 stemmen
Ik zocht meer naar een eigen hoop dan een toekomstvoorspelling, maar ook die komt duidelijk in je antwoord naar voren moviefreak#1. 
Vraag was trouwens naar aanleiding van een hoop brakke nieuwe projecten, zoals inderdaad Cars, Over The Hedge en Kung Fu Panda (oid). Waarom houden die mensen zich in godsnaam met die infantiele rotzooi bezig (behalve dan dat het geld opbrengt) ?
pink_roosje
-
- 1792 berichten
- 807 stemmen
Volgende : Google-ads aan de zijkant of in het midden 
Liever aan de zijkant staat mooier en je hebt er geen last van.
Bij animatiefilms:
Nederlands gesproken of ondertiteld