• 17.013 nieuwsartikelen
  • 181.490 films
  • 12.520 series
  • 34.651 seizoenen
  • 654.253 acteurs
  • 200.214 gebruikers
  • 9.449.777 stemmen
Avatar
 

De favoriete regisseurs van MovieMeter-gebruikers

zoeken in:
avatar van John Milton

John Milton

  • 24329 berichten
  • 13499 stemmen

"Outstanding Hale, that's the spirit!"


avatar van Flavio

Flavio

  • 4990 berichten
  • 5346 stemmen

5-2


avatar van Theunissen

Theunissen

  • 12322 berichten
  • 5536 stemmen

6-2 (alleen al vanwege "Wild at Heart (1990)")


avatar van mikey

mikey

  • 29017 berichten
  • 5170 stemmen

7-2 vanwege fire walk with me


avatar van John Milton

John Milton

  • 24329 berichten
  • 13499 stemmen

Deze filmliefhebber zag Wild at Heart afgelopen zomer pas voor het eerst... Was hoog tijd


avatar van eRCee

eRCee

  • 13453 berichten
  • 1981 stemmen

8-2 vanwege van alles en ondanks Love Exposure.


avatar van Theunissen

Theunissen

  • 12322 berichten
  • 5536 stemmen

mikey schreef:

7-2 vanwege fire walk with me

"Fire walk" heb ik niet gezien, maar wel de "art" film "Firewalker" (in de jaren 80 gehuurd in de videotheek toen Chuck Norris populair was):

https://www.moviemeter.nl/images/cover/10000/10127.jpg?cb=1382712539



avatar van eRCee

eRCee

  • 13453 berichten
  • 1981 stemmen

Zou graag een antistem plaatsen tegen beiden, maar ja, dat kan dus niet.


avatar van ikkegoemikke

ikkegoemikke

  • 3506 berichten
  • 5019 stemmen

1-1

Ik ga nog steeds voor het "fout Hollywood sentiment met achterhaalde narratiefjes"


avatar van mikey

mikey

  • 29017 berichten
  • 5170 stemmen

1-2


avatar van John Milton

John Milton

  • 24329 berichten
  • 13499 stemmen

2 x 4* + 1 x 4,5* vs 4 keer 4* (en een hele resem aan 3,5* en (soms beduidend) lager).

Dan gaan we toch voor Refn, en met de realisatie dat ik echt de Pusher trilogie een keer moet gaan kijken, en die serie van hem.

2-2


avatar van Onderhond

Onderhond

  • 87687 berichten
  • 13040 stemmen

3-2


avatar van joolstein

joolstein

  • 11186 berichten
  • 9193 stemmen

Ik zie mijzelf veel liever als een filmbarbaar

4-2


avatar van John Milton

John Milton

  • 24329 berichten
  • 13499 stemmen

je hebt een klassieke duiding geschapen OH. Die houden we erin


avatar van Theunissen

Theunissen

  • 12322 berichten
  • 5536 stemmen

Deze battle zou Clint Eastwood eigenlijk met twee vingers in de neus moeten winnen. Nicolas Winding Refn heeft ook een paar leuke films gemaakt, waaronder "Bronson (2008)" (zal ik wel de enige zijn die juist die film van hem goed vindt), maar hij staat toch in de kinderschoenen t.o.v. Clint Eastwood.


avatar van Onderhond

Onderhond

  • 87687 berichten
  • 13040 stemmen

Theunissen schreef:

Deze battle zou Clint Eastwood eigenlijk met twee vingers in de neus moeten winnen. Nicolas Winding Refn heeft ook een paar leuke films gemaakt, waaronder "Bronson (2008)" (zal ik wel de enige zijn die juist die film van hem goed vindt), maar hij staat toch in de kinderschoenen t.o.v. Clint Eastwood.

Heeft als regisseur al 10 keer meer gepreseteerd dan Eastwood. En dan ben ik niet eens zo'n grote fan van Refn.


avatar van ikkegoemikke

ikkegoemikke

  • 3506 berichten
  • 5019 stemmen

Onderhond schreef:

Heeft als regisseur al 10 keer meer gepreseteerd dan Eastwood. En dan ben ik niet eens zo'n grote fan van Refn.

Refn zijn prestatie is dat de neonlichten-industrie floreerde tijdens zijn regisseursperiode.


avatar van Flavio

Flavio

  • 4990 berichten
  • 5346 stemmen

Unforgiven en Josey Wales vond ik goed, verder vooral veel middelmaat. De laatste jaren is Eastwood het helemaal kwijt, met vooral patriottische meuk maar op zich wel knap dat hij als ouwe taaie films zo veel films blijft maken.


avatar van Onderhond

Onderhond

  • 87687 berichten
  • 13040 stemmen

ikkegoemikke schreef:

Refn zijn prestatie is dat de neonlichten-industrie floreerde tijdens zijn regisseursjaren.

Voor het grotere publiek misschien, z'n interessantse werk zit net daarvoor. En ook al in de jaren '90 liet hij van zich horen met de Pusher trilogie.


avatar van Theunissen

Theunissen

  • 12322 berichten
  • 5536 stemmen

Daar ben ik het dus niet mee eens, want Clint Eastwood maakt al vanaf de jaren 70 goede films en doet dat nog steeds. Nicolas Nicolas Winding begint eigenlijk pas en brak circa 10 jaar geleden door met "Drive (2011)". Echte toppers heeft hij echter nog steeds niet gemaakt. Zijn laatste film dateert ook al uit 2016, terwijl Clint Eastwood vanaf 2016 nog een aantal films heeft gemaakt.


avatar van Noodless

Noodless

  • 10087 berichten
  • 6205 stemmen

Haha je kunt natuurlijk een regisseur niet graag hebben, maar toch enigszins wat objectief blijven in reacties die totaal uit de bocht vliegen. Voel toch duidelijk anti Eastwood.

nu ja Winding met een paar films scoort bij mij éne goed, ene meer dan gemiddeld, ene matig en twee onvoldoendes en dan zit ik al redelijk bij zijn werkjes vs een love or hate regisseur met heel wat films waaronder goede, degelijke en matige.

Dus 4-3


avatar van Onderhond

Onderhond

  • 87687 berichten
  • 13040 stemmen

Theunissen schreef:

Daar ben ik het dus niet mee eens, want Clint Eastwood maakt al vanaf de jaren 70 goede films en doet dat nog steeds. Nicolas Nicolas Winding begint eigenlijk pas en brak circa 10 jaar geleden door met "Drive (2011)". Echte toppers heeft hij echter nog steeds niet gemaakt. Zijn laatste film dateert ook al uit 2016, terwijl Clint Eastwood vanaf 2016 nog een aantal films heeft gemaakt.

Als het vooral om aantallen gaat, dan wel ja. Als het om eigenheid en kwaliteit gaat, maakt Eastwoord vooral al decennia lang bandwerk, terwijl Refn (als regisseur al 25 jaar bezig - de meeste regisseurs halen zo'n carriere niet eens) toch steeds weer met iets unieks komt, wat je bij een andere regisseur niet zal vinden.

Maar jah, als aantallen tellen, had Sono het ook makkelijk gehaald.


avatar van Theunissen

Theunissen

  • 12322 berichten
  • 5536 stemmen

Dat voel ik hier ook dat er een aantal anti Eastwood of anti Hollywood zijn. Hij staat zelfs al achter met 4-3 zie ik. Mocht hij op 5-3 achterstand komen dan haal ik hem er zelf wel uit om verdere vernedering te besparen, want stel je voor dat hij in de volgende ronde zou moeten komen tegen die Rus die pas na 24 uur is doorgekomen en niet eens de 6 stemmen heeft gehaald, dat zou pas een vernedering zijn voor Eastwood. Als Eastwood nu eruit vliegt tegen bijvoorbeeld een Quentin Tarantino, dat kan ik dat begrijpen, maar niet tegen Nicolas Winding Refn (met zijn flut "The Neon Demon (2016)") of die Rus.


avatar van mikey

mikey

  • 29017 berichten
  • 5170 stemmen

refn en eastwood zijn toch totaal niet met elkaar te vergelijken? je kiest toch de films die het best passen?


avatar van Flavio

Flavio

  • 4990 berichten
  • 5346 stemmen

Theunissen schreef:

Mocht hij op 5-3 achterstand komen dan haal ik hem er zelf wel uit om verdere vernedering te besparen.

Als een gewond paard uit een van zijn westerns uit zijn lijden verlost.


avatar van John Milton

John Milton

  • 24329 berichten
  • 13499 stemmen

Ik ben het er wel mee eens dat Refn vernieuwender is als regisseur dan Eastwood. Toch heb ik van Mystic River (2003), Million Dollar Baby (2004) en Gran Torino (2008) erg genoten, en die zou ik zonder enige gêne als 'goed' bestempelen. Dan reken ik de berg solide zeventjes met films als Sully en The Mule nog niet mee.

Baanbrekende cinema is het misschien niet, maar slecht gemaakt? Zeker niet. Overigens vond ik Cry Macho (2021), American Sniper (2014) en Hereafter (2010) wél ruk. Maar dat zal bij een ander wellicht weer anders zijn.


avatar van joolstein

joolstein

  • 11186 berichten
  • 9193 stemmen

Theunissen schreef:

Clint Eastwood maakt al vanaf de jaren 70 goede films en doet dat nog steeds

Zijn die eerste films niet meer een voortzetting van wat hij al deed? Een cowboy of een ruwe bolster spelen? Afgaand op zijn acteerprestaties, is daar ook niets mis mee maar ook een beetje; "geef de mensen vooral wat ze kennen" Verder komt hij de laatste jaren (2011-2021) met bijna alleen maar biopics en waargebeurde verhaal; Amerikanen die terrorist aanslagen verijdelen (2x) strijd tegen het terrorisme, Amerikaanse piloot Sully. de muziekband The Four Seasons, J. Edgar Hoover. Als ik verder teruggaat komen er misschien iets meer eigen verhalen maar denk ik ook niet heel veel! Ach wat ie doet, doet hij gekleurd maar ook wel goed!

Zijn laatste film dateert ook al uit 2016, terwijl Clint Eastwood vanaf 2016 nog een aantal films heeft gemaakt.

Hm...Refn maakte in 2019 de serie 'Too Old to Die Young' Dat waren tien afleveringen en bij elkaar opgeteld 12 uur en 31 minuten aan beeldmateriaal! Als ik de jaren 2016 tot 2021 neemt zal Eastwood pas 7 uur en 13 minuten aan film hebben gemaakt, dan zal Nicolas Winding Refn toch productiever zijn!?


avatar van eRCee

eRCee

  • 13453 berichten
  • 1981 stemmen

Theunissen schreef:

Dat voel ik hier ook dat er een aantal anti Eastwood of anti Hollywood zijn. Hij staat zelfs al achter met 4-3 zie ik. Mocht hij op 5-3 achterstand komen dan haal ik hem er zelf wel uit om verdere vernedering te besparen, want stel je voor dat hij in de volgende ronde zou moeten komen tegen die Rus die pas na 24 uur is doorgekomen en niet eens de 6 stemmen heeft gehaald, dat zou pas een vernedering zijn voor Eastwood. Als Eastwood nu eruit vliegt tegen bijvoorbeeld een Quentin Tarantino, dat kan ik dat begrijpen, maar niet tegen Nicolas Winding Refn (met zijn flut "The Neon Demon (2016)") of die Rus.

Misschien moet je wat minder je eigen kijk op cinema als de enige waarheid zien?

Toevoeging: ik doe zelf ook wel eens gepeperde / ongenuanceerde uitspraken, maar volgens mij is het in deze fase van de KO voor de sfeer beter om iets terughoudender te zijn hierin.


avatar van Onderhond

Onderhond

  • 87687 berichten
  • 13040 stemmen

Theunissen schreef:

Dat voel ik hier ook dat er een aantal anti Eastwood of anti Hollywood zijn.

Ik vind Eastwood vooral héél héél héél slecht. Kitsch, ongepast zwaarwichtig en vooral heel erg Amerikaans. Tegen Hollywood an sich heb ik niet zoveel, wel het blasé Oscar-achtige gebeuren, waar Eastwood's bekendere films onder vallen.

En ja, "kundig" is het wel, maar we hebben het hier over films, geen timmerij.

avatar

Gast

  • berichten
  • stemmen

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.