- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Knock Out : Mix Music & Scene
Knock Out : Mix Music & Scene
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4733 stemmen
Roel-
-
- 1978 berichten
- 584 stemmen
5-5
Het requiem van Mozart
. Al is Händel zeker geen slechte keuze.
Chapeau.
Black Math
-
- 5430 berichten
- 1753 stemmen
6-5 Ik hou meer van Mozart dan van Handel, maar de combinatie muziek+beeld is voor mij bij Von Trier/Handel sterker.
Animosh
-
- 4665 berichten
- 540 stemmen
Vreemd dat dit nog zo spannend is. Niet dat ik niet begrijp dat mensen Mozart's Requiem mooi vinden (dat is niet zo moeilijk te begrijpen), maar het wordt in deze scène toch vrij matig gebruikt imo, terwijl beeld en geluid in Antichrist wél goed bij elkaar aansluiten ... wat Black Math zegt dus. 
Lord Flashheart
-
- 6454 berichten
- 2375 stemmen
Wat slow-motion zwart/wit beelden zijn niet direct baanbrekend. Wat Händel daar bovendien mee te maken heeft is me ook niet duidelijk. Daar had elk willekeurig muziekstuk onder gezet kunnen worden.
Animosh
-
- 4665 berichten
- 540 stemmen
Daar had elk willekeurig muziekstuk onder gezet kunnen worden.
Xanopticon? Dat zou wel een leuk experiment zijn. 
Het tempo en de sfeer van de beelden en de muziek sluiten in de scène van Antichrist goed bij elkaar aan imo. In de scène uit Amadeus is Requiem gewoon over de beelden heen geworpen zonder dat een poging gedaan is om beeld en geluid via montage, camerawerk etc. goed bij elkaar te laten aansluiten.
Maar het was geen klacht, hoor - het verbaasde me gewoon enigszins. 
Roel-
-
- 1978 berichten
- 584 stemmen
Het tempo en de sfeer van de beelden en de muziek sluiten in de scène van Antichrist goed bij elkaar aan imo. In de scène uit Amadeus is Requiem gewoon over de beelden heen geworpen zonder dat een poging gedaan is om beeld en geluid via montage, camerawerk etc. goed bij elkaar te laten aansluiten.
Mwah, een requiem is een dodenmis, het wordt in principe gespeeld bij uitvaarten en dergelijke. Dus wat dat betreft past de muziek naadloos bij wat er te zien is. Ik geef toe dat antichrist qua montage e.d. er beter uitziet. Mocht Händel doorgaan hoor je me overigens niet klagen. Zou bij een andere loting hoogstwaarschijnlijk mijn stem krijgen.
Animosh
-
- 4665 berichten
- 540 stemmen
De muziek past in thematisch opzicht inderdaad uitstekend bij de beelden - dat ben ik met je eens. Maar daarbuiten wordt er naar mijn visie zeer weinig mee gedaan: de muziek wordt gewoon over de beelden geworpen zonder dat er een poging gedaan wordt om die twee zaken met elkaar te integreren.
Zo ervaar ik het althans. Want opnieuw: ik probeer jullie stem niet te depreciëren. 
Animosh
-
- 4665 berichten
- 540 stemmen
23. Iggy Pop – Lust for Life (Trainspotting) - 24. Beethoven - 9th Symphonie (A Clockwork Orange)
1-0, de eerste 40 seconden van de tweede zijn ook best sterk maar daarna wordt het slecht imo
Roel-
-
- 1978 berichten
- 584 stemmen
4-0
Voor de duidelijkheid: die scène in A Clockwork Orange met Beethoven begint pas op 1:40.
Badalamenti
-
- 23135 berichten
- 3576 stemmen