• 15.793 nieuwsartikelen
  • 178.170 films
  • 12.220 series
  • 33.993 seizoenen
  • 647.240 acteurs
  • 199.055 gebruikers
  • 9.374.123 stemmen

Knock-out: Romantiek (2013)

zoeken in:

mister blonde

• 12696 berichten
  • 5828 stemmen

1-1

Benieuwd hoeveel tegenstemmers a Letter to three wives hebben gezien.

Onderhond

• 87595 berichten
  • 12844 stemmen

Na 2 x 0.5* voor Mankiewicz zou het een klein wonder zijn moest deze film een persoonlijke top 100 favoriet kunnen ontwortelen.

wibro

• 11590 berichten
  • 4098 stemmen

1-2 (4,0* vs 4,5*)

btw A Letter to Three Wives niet gezien, maar My Blueberry Nights (4,5*) is gewoon een prachtfilm.

Animosh

• 4665 berichten
  • 538 stemmen

2-2

mister blonde

• 12696 berichten
  • 5828 stemmen

Blijft onzinnig dat een film er met zulke harde cijfers uitvliegt door tegenstemmers die geen van alle die gerenommeerde film hebben gezien. Bovendien gaat het niet om beste film, maar om beste romantiek. Het gaat nergens over om er maar vanuit te gaan dat de romantiek bij MBN veel beter zal zijn. Bovendien maakte Mankiewicz films die veel van elkaar verschillen, qua eigenlijk alles. Maar goed, dezelfde smoesjes komen vanzelf weer om de hoek kijken met alle aannames. Feit is dat je nog steeds niet weet waar je over praat, wat deze hele ko maar weer eens degradeert tot volledig stupide.

Onderhond

• 87595 berichten
  • 12844 stemmen

Feit blijft dat het voorspellen op basis van gekende gegevens (als iemand het juiste woord kent, kom er even niet op) één van de meest differentiërende menselijke eigenschappen is. Laat ons gewoon wat menselijk zijn.

Of die film er dan uitvliegt met harde of zachte cijfers is ook maar een beetje melige stemmingmakerij die er verder niet toe doet.

mister blonde

• 12696 berichten
  • 5828 stemmen

Wat een onzinpraatjes. De reden dat men op MM niet op films mag stemmen die men niet zag, ondermijnt straks ook nog onze menselijke eigenschappen.

De harde cijfers maakt het erger aangezien het blijkbaar geen uitzondering meer is om ergens op of tegen te stemmen waar je geen kaas van hebt gegeten.

De uiteindelijke winnaar straks heeft geen enkele waarde meer aangezien die voort is gekomen uit onzinstemmen. Kunnen jullie niet lekker op facebook berichten gaan liken die je nog niet las.

Badalamenti

• 23135 berichten
  • 3566 stemmen

Het ligt er gewoon aan hoe goed je een bepaalde film vindt.......

Ik heb niet gestemd. A Letter to Three Wives niet gezien, maar vooral omdat ik My Blueberry Nights "maar" 3.5* geef. Moest dat 4.5* zijn, zou ik zeker stemmen......

mister blonde

• 12696 berichten
  • 5828 stemmen

Badalamenti schreef:

Het ligt er gewoon aan hoe goed je een bepaalde film vindt.......

Ook zoiets. Het gaat er niet om hoe goed je een bepaalde film vindt. Het gaat er om in welke film de romantiek beter is. Iets waar je onmogelijk een zinnig woord over kunt zeggen. Ik heb zelfs al op Titanic gestemd omdat de tegenstander qua romantiek minder was (een film die ik veel beter vind).

Film Pegasus (moderator films)

• 31148 berichten
  • 5448 stemmen

Als mensen graag een film nomineren met 15 stemmen, is het onvermijdelijk dat er op een tegenstander wordt gestemd. Bij de meeste KO's is er geen stemplicht. Als ik maar één film van de twee heb gezien zal ik zelf pas stemmen als de film die ik gezien heb overtuigend goed of slecht was, maar dat is niet per se de werkwijze bij andere gebruikers. Als je dit wou vermijden hadden we een minimum aantal stemmen moeten opleggen. Maar de KO is nu eenmaal al een eind opgeschoten en die optie is nu praat na de vaak. Wel handig voor een volgende KO.

En het is ook aan ieder om te bepalen of ze nu kiezen voor de beste film of de beste romantiek.

Bovendien blijft het maar een spel trouwens.

Apollinisch

• 21297 berichten
  • 0 stemmen

3-2

Animosh

• 4665 berichten
  • 538 stemmen

Onderhond schreef:

(als iemand het juiste woord kent, kom er even niet op)

Inductie?

Ik zie trouwens ook het probleem niet. Ik heb nog nooit een film uit de jaren '40 goed gevonden, en de romantische conventies uit die tijd vind ik lachwekkend, dus ik kan met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid zeggen dat ik My Blueberry Nights de betere (en romantischere) film van de twee vind.

Onderhond

• 87595 berichten
  • 12844 stemmen

mister blonde schreef:

De harde cijfers maakt het erger aangezien het blijkbaar geen uitzondering meer is om ergens op of tegen te stemmen waar je geen kaas van hebt gegeten.

Dat is nooit een onzondering geweest en dat weet je maar al te goed De enige die zich er al jaren druk om maakt ben jij. We hebben ondertussen ook al eens een KO met stemverplichting gehouden trouwens, die dan weer een hoop andere problemen met zich meebracht.

Inductie?

Dacht zelf eerst "projectie", maar dat blijkt een psychologische aandoening te zijn

Gaat erom dat je je op basis van bekende factoren een voorstelling kunt maken van hoe iets gaat zijn wat je op zich niet kent (bijv. je kent de smaak van soep en chocola, dus kan je je een voorstelling maken van hoe soep met chocola zou smaken).

Edit: was op zoek naar foresight

mister blonde

• 12696 berichten
  • 5828 stemmen

Animosh schreef:

Ik zie trouwens ook het probleem niet. Ik heb nog nooit een film uit de jaren '40 goed gevonden, en de romantische conventies uit die tijd vind ik lachwekkend, dus ik kan met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid zeggen dat ik My Blueberry Nights de betere (en romantischere) film van de twee vind.

Ik stel aanvankelijk alleen een vraag, maar als jullie met onzinpraatjes aan blijven komen wil ik er best nog even op door gaan hoor.

Ben ten eerste benieuwd hoeveel romantische films je zag uit de jaren ’40. Als je met oogkleppen en vooringenomenheid al dat de filmgeschiedenis heeft te bieden blijft benaderen zal je weinig nieuws ontdekken ja. De aanname dat MBN beter is vind ik al wel erg gemakkelijk. Maar dat die ook romantisch sterker is gaat nergens over. Ten eerste vind ik die films alleen romantisch op maar een paar momenten. A Letter to Three Wives wordt vaak genoemd als wat vergeten tijdgenoot van Brief Encounter en Casablanca en schijnt juist op gebied van romantiek erg goed te zijn. En die wordt zomaar even afgeserveerd door een niet heel erg romantische film van Kar Wai Wong.

Je zou ook gewoon kunnen toegeven dat het nergens over gaat. Wanneer men stemt op films die men niet zag is iedereen het erover eens dat dat niet mag om nogal logische redenen. Maar wanneer we een spelletje spelen zijn logische redenen opeens gezeur.

Krijg flink de neiging om alleen nog maar onzin stemmen uit te gaan delen in het verdere vervolg van welke ko dan ook.

[edit] Zie ik nu dat je aangrenzend van de zekerheid bent over een film die je 3 sterren hebt gegeven? Dit gaat echt nergens over.

Onderhond schreef:

De enige die zich er al jaren druk om maakt ben jij.

Wat is dit nu voor een argument. Maakt het erger en de noodzaak er wat van te zeggen des te groter. Wil me ook rustig wel eens in de onderhond positie begeven hoor. Ook wel eens leuk. Bovendien heb ik de indruk dat veel mensen niet meer meespelen met dit als reden. Hebben 'jullie' daarmee dan je zin?

Onderhond

• 87595 berichten
  • 12844 stemmen

En die wordt zomaar even afgeserveerd door een niet heel erg romantische film van Kar Wai Wong.

Zo zie je maar dat een film kijken ook geen garanties biedt ... "niet heel erg romantisch"

Verder heb ik wel al hopen romantische films uit de jaren '40 gezien. Rare, beetje creepy aanpak waarbij vrouwen openlijk met meerdere mannen dwepen en de verliezers het vaak niet al te erg vinden. Ieder zijn idee van romantiek natuurlijk.

Bovendien heb ik de indruk dat veel mensen niet meer meespelen met dit als reden.

Fijn, wij hebben de indruk dat My Blueberry Nights (op basis van de kwaliteiten van de film en soortgelijk vergelijksmateriaal van de tegenstander) gewoon de betere romantische film is.

Animosh

• 4665 berichten
  • 538 stemmen

mister blonde schreef:

Ben ten eerste benieuwd hoeveel romantische komedies je zag uit de jaren ’40.

Ongeveer drie denk ik. En die prikkelden me bepaald niet om er meer te gaan zien.

een niet heel erg romantische film van Kar Wai Wong

Oneens. Er zitten een paar erg romantische scènes tussen (de kusscène in het bijzonder).

Wanneer men stemt op films die men niet zag is iedereen het erover eens dat dat niet mag om nogal logische redenen. Maar wanneer we een spelletje spellen zijn logische redenen opeens gezeur.

En je ziet geen verschil tussen stemmen op films en stemmen in een spelletje? Stemmen op films is logischerwijs gebonden aan hogere standaarden dan stemmen in een KO, niet in het minst omdat je in KO's alleen een (onprecies) "beter dan"-oordeel maakt, geen (precies) oordeel in sterren. Verder dient stemmen op films simpelweg een volstrekt andere functie dan stemmen in een KO.

Krijg flink de neiging om alleen nog maar onzin stemmen uit te gaan delen in het verdere vervolg van welke ko dan ook.

Dat lijkt me een beetje overdreven. Onze stemmen zijn geen "onzinstemmen", maar zijn gebaseerd op de redelijke verwachting dat we My Blueberry Nights de betere (en romantischere) film zullen vinden.

Zie ik nu dat je aangrenzend van de zekerheid bent over een film die je 3 sterren hebt gegeven? Dit gaat echt nergens over.

Ik verwacht dat A Letter to Three Wives minstens twee sterren lager zou uitkomen.

mister blonde

• 12696 berichten
  • 5828 stemmen

Nou ja hopen. Bovendien was die opmerking gericht aan iemand waarvoor dat volgens mij niet geldt en stemt op een film met een 3 sterren beoordeling en dan ook nog hoog van de toren blaast.

Je zou ook eens in kunnen gaan niet precies op dat ene zinnetje die je uitkomt. Bovendien had ik die zin daarvoor duidelijk al ingeleid met een 'ik vind'.

mister blonde

• 12696 berichten
  • 5828 stemmen

Ongeveer drie denk ik. En die prikkelden me bepaald niet om er meer te gaan zien.

Maar het kunnen er ook 2,5 zijn. Nee, jij kan er wel een zinnig woord over zeggen ja. Hou op zeg.

Oneens. Er zitten een paar erg romantische scènes tussen (de kusscène in het bijzonder).

En dat is maar liefst 3 sterren waard. Heb de film hoger beoordeeld dan jij. Vind het ook wel een mooie en romantische film hoor.

En je ziet geen verschil tussen stemmen op films en stemmen in een spelletje? Stemmen op films is logischerwijs gebonden aan hogere standaarden dan stemmen in een KO, niet in het minst omdat je in KO's alleen een (onprecies) "beter dan"-oordeel maakt, geen (precies) oordeel in sterren. Verder dient stemmen op films simpelweg een volstrekt andere functie dan stemmen in een KO.

Jawel, maar ik zie ook overeenkomsten. Verder is dit allemaal een beetje gebakken lucht waarmee je een ko degradeert tot iets onbelangrijks. Dat kun je gemakkelijk doorzetten naar stemmen op films. Het is maar een spelletje, maar ik speel nu eenmaal graag eerlijk. Zou niet graag met jullie pokeren (al doen jullie blijkbaar een hoop op bluf).

Dat lijkt me een beetje overdreven. Onze stemmen zijn geen "onzinstemmen", maar zijn gebaseerd op de redelijke verwachting dat we My Blueberry Nights de betere (en romantischere) film zullen vinden.

Je hebt er drie sterren aan gegeven, sorry ik kan je in deze discussie nauwelijks meer serieus nemen. Ik weet zeker dat er mensen niet meer in dit deel van het forum komen o.a. hierdoor. Dat lijkt een beetje de trend in het forum. Zint het je niet? Dan blijf je toch weg. Not Me.

mister blonde

• 12696 berichten
  • 5828 stemmen

Onderhond schreef:

(quote)

Fijn, wij hebben de indruk dat My Blueberry Nights (op basis van de kwaliteiten van de film en soortgelijk vergelijksmateriaal van de tegenstander) gewoon de betere romantische film is.

Enge opmerking dit.Dat lijkt een beetje de trend in het forum. Zint het je niet? Dan blijf je toch weg. En dat noemt zich onderhond.

Onderhond

• 87595 berichten
  • 12844 stemmen

Nou ja hopen.

Heb zowat het halve oeuvre van Sinatra, Kelly en Crosby er ondertussen opzitten. Bijna uitsluitend romantische komedies/musicals.

Vind dat er verder niet veel meer op in te gaan. De argumenten zijn ondertussen bekend, de discussies en standpunten ook. Het is gewoon een eeuwige herhaling van zetten. Behalve dan misschien dit:

Wat is dit nu voor een argument. Maakt het erger en de noodzaak er wat van te zeggen des te groter.

Als je je als enige ergens aan stoort wil dat zeggen het probleem niet zozeer bij jezelf ligt, maar dat je de rest moet aansporen zichzelf aan te passen? Volgens mij kan ik "projectie" nu wel bovenhalen

Enge opmerking dit.Dat lijkt een beetje de trend in het forum. Zint het je niet? Dan blijf je toch weg.

Ik gok nog twee posts voor iemand uitgemaakt wordt voor Hitler, of er ten minste een Nazi-vergelijking volgt.

JoeHallenbeck

• 3413 berichten
  • 0 stemmen

28. Before sunset (2004) - Lolita (1962)

4-2

Erwinner

• 33715 berichten
  • 3079 stemmen

5-2

McSavah

• 9960 berichten
  • 5268 stemmen

A Letter to Three Wives is veruit de betere film, maar My Blueberry Nights is wel iets romantischer.

mister blonde

• 12696 berichten
  • 5828 stemmen

Als je je als enige ergens aan stoort wil dat zeggen het probleem niet zozeer bij jezelf ligt, maar dat je de rest moet aansporen zichzelf aan te passen? Volgens mij kan ik "projectie" nu wel bovenhalen

Heeft niets met projectie te maken. Het zegt vooral dat ik de enige / een van de weinige ben die nog de moeite neemt er een discussie over te voeren. Hier wordt eigenlijk ook gewoon weer geprobeerd mij zo snel mogelijk de mond te snoeren zodat jullie het spelletje op jullie manier kunnen spelen.

mister blonde

• 12696 berichten
  • 5828 stemmen

Ik gok nog twee posts voor iemand uitgemaakt wordt voor Hitler, of er ten minste een Nazi-vergelijking volgt.

Jij maakt dat vergelijk, niet ik. Ik zou eerder een vergelijking over het schoolplein maken. Ik heb natuurlijk wel gewoon een punt.

Onderhond

• 87595 berichten
  • 12844 stemmen

mister blonde schreef:

Het zegt vooral dat ik de enige / een van de weinige ben die nog de moeite neemt er een discussie over te voeren. Hier wordt eigenlijk ook gewoon weer geprobeerd mij zo snel mogelijk de mond te snoeren zodat jullie het spelletje op jullie manier kunnen spelen.

Wachten we toch gezellig op al die andere mensen die je gaan bijtreden. Zoals al die andere keren gebeurd is.

mister blonde

• 12696 berichten
  • 5828 stemmen

Wat wil je hier nu eigenlijk mee zeggen. Dat ik alleen sta en mijn mond maar moet houden? Ik zeg net dat die mensen hier niet meer komen omdat ze het waarschijnlijk de moeite niet waard vinden..

Erwinner

• 33715 berichten
  • 3079 stemmen

Ligt denk ik eerder aan vergrijzing, mocht je gelijk willen hebben.

Animosh

• 4665 berichten
  • 538 stemmen

mister blonde schreef:

Nee, jij kan er wel een zinnig woord over zeggen ja. Hou op zeg.

Dat klopt. Ik heb genoeg gezien (en gelezen) om te weten dat romantische films uit die tijd me niets doen.

En dat is maar liefst 3 sterren waard. Heb de film hoger beoordeeld dan jij. Vind het ook wel een mooie en romantische film hoor.

Maar ik ben een overmatig kritische zeur. Een aantal elementen in de film spreken me niet aan (ik kan me bijvoorbeeld een paar irritante personages herinneren), waardoor ik toch niet boven de 3* uitkom.

waarmee je een ko degradeert tot iets onbelangrijks

Een stuk minder belangrijk (en precies!) dan stemmen op films in ieder geval.

Het is maar een spelletje, maar ik speel nu eenmaal graag eerlijk.

Ik zie dit niet als valsspelen. Als ik erover twijfel welke van twee films ik beter vind stem ik niet, maar als ik één van twee films gezien heb en als het uiterst waarschijnlijk is dat ik die film beter zal vinden dan de andere film stem ik wel. Dat is geen valsspelen - dat is redelijk (gezien de functie van KO's).

ik kan je in deze discussie nauwelijks meer serieus nemen.

Dat mag je helemaal zelf weten. Volgens mij leg ik mijn standpunt toch duidelijk uit.

Ik begrijp je punt wel, maar ik denk dat je KO's gewoon serieuzer (en preciezer) neemt dan wij. Als het uiterst waarschijnlijk is dat ik een film die ik niet gezien heb slechter zou vinden dan een film die ik heb wel gezien heb vind ik dat voldoende grond voor een stem. Jij stelt blijkbaar hogere eisen aan je stemmen, en dat is prima. Maar dan benader je KO's gewoon anders dan wij. So be it.

mister blonde

• 12696 berichten
  • 5828 stemmen

@ Erwinner ; Lachen man.

@ Animosh; zo nu en dan voel ik de noodzaak er iets over te zeggen, belangrijker dan dat vind ik het eigenlijk niet. Wanneer mensen dan met me in discussie gaan over iets waarvan ik weet dat ik op zijn minst een goed punt heb, houd ik me niet in. Wanneer ik dan vervolgens het idee krijg dat me de mond gesnoerd wordt, ben ik niet te beroerd er even op door te gaan.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.